Svaj på SH

sandstream

Guest
jag har "typ" slutat kolla sh varje dag pga all seghet!
man kollar framsidan, väntar 10 sek på en sida, sen klickar jag på X (kryss)
Ja, ibland blir det så segt att man inte orkar vänta på att få upp den aktuella tråden.
Något måste vara radikalt fel men frågan är vad :va

John

:rofl
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FZR 1000T -91
För min del går det oftast väldigt snabbt att surfa SH.com. Ibland dock, väldigt sällan, tar det oerhörd tid att ladda en sida.

90% går kanonsnabbt, resten är sirap. Överlag bra.

Masonit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2003
Hoj
Ja.
Har börjat få error på sidan som jag aldrig fått innan. Tog en printscreen, vet inte om det hjälper... Kan iofs oxå bero på att jag nyligen installerat IE7.

\Masonit

Bifogat

• Error.JPG
    Error.JPG
    29.1 KB · Visningar: 81

Tunkur

Crosstyre e tufft
Gick med
3 Jun 2006
Hoj
Aprilia Tuono 1000R
Ja lite skumt är det att det är ojämt segt, kör Firefox och brukar dunka upp de trådar som verkar intressanta i egna flikar och vissa går skitsnabbt och andra går riktigt segt. Känns som att det framför allt går segt att byta sida när man är inne i en tråd.
Med tanke på att det är ganska många inloggade samtidigt, och nu när IE7 finns kanske ännu fler öppnar ett gäng trådar/sidor samtidigt. borde ju inte påverka så mycket men trafiken blir väl lite mer intensiv om många gör det samtidigt:va

Sedan så har jag märkt att det även kan vara internetleverantören som stundsvis inte kan leverera data från vissa proxy/servrar eller vad det kallas. För jag kollade t.ex när jag hade skitseg laddning på SH, så hade andra skitsnabb laddning. Och den senaste veckan har jag inte haft några problem alls. Så det är nog lite lotteri om det går snabbt eller ej.
Japp, kan ligga en del i det, jag upplever inte alls samma seghet från jobbet.
Här hemma har jag Bredbandsbolaget ADSL och det är lite från och till.
Kanske finns någon gemensam nämnare med leverantören:confused:

Ni andra som har problem vad har ni för leverantör?

Last edited:

slangarn

DP ;)
Gick med
28 Mar 2005
Hoj
Flera :P
Ja lite skumt är det att det är ojämt segt, kör Firefox och brukar dunka upp de trådar som verkar intressanta i egna flikar och vissa går skitsnabbt och andra går riktigt segt. Känns som att det framför allt går segt att byta sida när man är inne i en tråd.
Med tanke på att det är ganska många inloggade samtidigt, och nu när IE7 finns kanske ännu fler öppnar ett gäng trådar/sidor samtidigt. borde ju inte påverka så mycket men trafiken blir väl lite mer intensiv om många gör det samtidigt:va

Japp, kan ligga en del i det, jag upplever inte alls samma seghet från jobbet.
Här hemma har jag Bredbandsbolaget ADSL och det är lite från och till.
Kanske finns någon gemensam nämnare med leverantören:confused:

Ni andra som har problem vad har ni för leverantör?

Segt att ladda ner sidan kör med IE och Telia som lev, nått som inte stämmer...:va

Last edited:

slangarn

DP ;)
Gick med
28 Mar 2005
Hoj
Flera :P
Bredbandsbolaget VDSL.

Nu är det ju bara SH.com som är segt för min del, inte andra sidor, så leverantören kan ju inte vara boven i detta drama.

Exakt lika för min del att det endast SH som är supersegt, fast ibland är det snabbt som förr:va

Dominator-Rocks

Guest
Exakt lika för min del att det endast SH som är supersegt, fast ibland är det snabbt som förr:va

Jag har Comhem! Grymt segt har det vart på SH de senaste veckorna!

Edit: det här inlägget postades som det skulle just a few sec´s

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
2739178 Fyyy fan vad det flyter på just nu!! Så här bra her det inte varit på flera dagar!!
Varför det går så här fort är det ingen som vet... iofs testade vi att starta om ena servern i morse.

Troliga problemet är att minneskonfigurationen är fel på mysql-servern. IOWAIT har varit väldigt hög senaste dagarna.

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
Flera kvällar har jag stängt ner SH och roat mig med annat p.g.a att det gått riktigt segt, kör firefox och har 100mb lina.

sandstream

Guest
Samma här, det är bara SH som går segt till och från, inga andra sajter.
Troliga problemet är att minneskonfigurationen är fel på mysql-servern. IOWAIT har varit väldigt hög senaste dagarna.
Håller tummarna för att det är felet och att det går att åtgärda :tummenupp

Flera kvällar har jag stängt ner SH och roat mig med annat p.g.a att det gått riktigt segt.
Du är lycklig du som har något annat att roa dig med :näsblod :D

Last edited:

ZaraxZ

Medlem
Gick med
22 Jun 2006
Hoj
SXV 550 -06
Flera kvällar har jag stängt ner SH och roat mig med annat p.g.a att det gått riktigt segt
Du är lycklig du som har något annat att roa dig med :näsblod :D
Word! Tänk på oss sporthojjare(Vad ska man säga om folk som sitter inne på sporthoj.com 24/7 när det tilllåter?)Det är ett rent helvete när Sporthoj är nere! man ligger på golvet och skakar...:argpådato Nu ska jag ta och sniffa en rejäl dos av OT-forumet! Det går snabbt också!

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Samma här, det är bara SH som går segt till och från, inga andra sajter.
Håller tummarna för att det är felet och att det går att åtgärda :tummenupp

Startade om sql servern imorse efter väldigt lång uptime. Såg ut som att det kan vara en trolig minnesläcka på raid kortet eller minnesadresseringsfel efter en längre tid.
Nu efter omstart av hårdvaran så har iowait minskat drastiskt och all serverstatistik ser mkt bättre ut.
Vi får hoppas att det är felet vi hittade.

/Nitrous

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
2739776 Startade om sql servern imorse efter väldigt lång uptime. Såg ut som att det kan vara en trolig minnesläcka på raid kortet eller minnesadresseringsfel efter en längre tid.
Nu efter omstart av hårdvaran så har iowait minskat drastiskt och all serverstatistik ser mkt bättre ut.
Vi får hoppas att det är felet vi hittade.

/Nitrous
Heureka, nu funkar det finfint. Mycket bra jobbat :tummenupp

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Näe, fortfarande skittrögt. :gnissla

Bara SH som segar sig för mig, inga andra sidor. :confused:

Lite smådrygt börjar det bli.

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.

Kneedrag

Guest
När jag läser en bra tråd på SH och ska klicka vidare till nästa sida brukar det gå fruktansvärt segt :va . Brukar då starta om internet explorere och gå tillbaka till den tråden som man vill läsa. Då går det fort.

Kan det vara brandväggen som gör att det krånglar???

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO