Svaj på SH

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
2718910 Upplevde sajten som väldigt trög i går kväll när det var drygt 600 personer inne men nu när det är 580 st online flyter det på jättebra :va
på kvällarna kommer troligen usa's sökmotorer igång och sitter o samlar data. jag vet inte vad det är som spökar. För som sagt. det kan gå alldeles utmärkt ena sekunden med 600 online, och sen när det 601 så går det segt.

Google Syndication annonsgrejen som jag inte tar bort då den ger mig lite fickpengar. Jag har dock rapporterat (lite argt) att det är något fel på deras skitscript.

Sedan så har jag märkt att det även kan vara internetleverantören som stundsvis inte kan leverera data från vissa proxy/servrar eller vad det kallas. För jag kollade t.ex när jag hade skitseg laddning på SH, så hade andra skitsnabb laddning. Och den senaste veckan har jag inte haft några problem alls. Så det är nog lite lotteri om det går snabbt eller ej.

Självklart dock så kikas allting på och felsökning pågår hela tiden.

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Sitter på firefox ja med, laddar assegt!
Sen går det knappt att söka, går i 1 fall av 10

Har doomsday börjat för internet?!

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
märkte oxå det nyss... men nu funkar det igen. kan ha varit nån sökmotor-robot som spawna sajten kl11 (svensk tid).

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
märkte oxå det nyss... men nu funkar det igen. kan ha varit nån sökmotor-robot som spawna sajten kl11 (svensk tid).

Tala om för i robotarna metataggarna hur de ska indexera siten om det nu är det som spökar (vilket jag har svårt att tro).

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
nått cp är det iaf.. jag vet inte vad. men jag har en känsla om att det är PM-listning som orsakar förseningen.

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
När man försöker posta något eller bara ladda en sida, är det som att förfrågan görs men det tar grymt lång tid att få svar. Kan ta upp emot några minuter innan man får svar från servern, direkt man får svar så smäller det bara till så är sidan laddad.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
2723663 När man försöker posta något eller bara ladda en sida, är det som att förfrågan görs men det tar grymt lång tid att få svar. Kan ta upp emot några minuter innan man får svar från servern, direkt man får svar så smäller det bara till så är sidan laddad.
Jepp, det är det som är problemet. Denna processen "hänger" resten av laddningen även för alla andra. Det är nånting som inte riktigt är rätt.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Ledsen men något är fucked up. Finns det någon rejält kunnig php / mysql tweaker guru i linux så hör av dig tack! emaila swedie @ namnetpådennasajt .com.

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Ojoj, detta blir ju bara värre och värre!

Freedom

Guest
Verkar vara nån mystisk gräns vid drygt 600 online som sänker sajten, är det under 600 så funkar det klockrent.
Men det har väl dom flesta redan konstaterat.

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR1000
När sirapen kommer till SH så får jag trippla mail (trippletter) om trådsvar, ett sammanträffande?

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
jag har "typ" slutat kolla sh varje dag pga all seghet!
man kollar framsidan, väntar 10 sek på en sida, sen klickar jag på X (kryss)

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO