Svampe Kör Slingerbulten! (Mattias har konkurens)

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
SENSEI skrev:
Mattias och Svampe var lika snabba fram till kalhygget iaf...
Bara en lite notering :tummenupp

Jag håller på att rendrera en "Head2Head" med båda körningarna bredvid varandra. Jag tycker att dom kör i princip identiskt till Svampe fastnar bakom krompråmarna. Jag frågade Svampis om han vill dra en repa till med tanke på trafiken... (jag körde bakom och det va ett helvete (långt bakom blev det)) Men han va en yalla ödmjuk kille som inte behövde bevisa nåt. Det var skitsamma för honom :tummenupp Mattias e oxå cool... Ingen omtagning där inte.... Han har inte suttit på min hoj på et knappt år och det va ju sketaovant för honom. Men som sagt var... dom här grabbarna e coola avspända killar som inte ser nåt prestige i det här....

DET ÄR DET BARA JAG SOM GÖR!!!!!! :huvet

JAG SKA VINNA!!!! :mad:

Last edited:

303

Twin Wanker
Gick med
22 May 2003
Hoj
748R -02
RoLLER skrev:
Okie.... Men var det 5:46 inkl strulet? Iofs så gills det inte om du kört åt "fel" håll ;) Man tävlar alltid från Rosenhill sidan till Sorunda avfarten.
Japp, drog av 10sek från 54 -> 44. Ligger ju i lä mot svampe eller mattias :gnissla

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
303 skrev:
Japp, drog av 10sek från 54 -> 44. Ligger ju i lä mot svampe eller mattias :gnissla

Det är ändå djävligt snabbt i mina ögon! Vad kör du för hoj? Nåt V-tjossan? En Ducce ellers?

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
No1 skrev:
Kommer att köra där någon av dom närmsta dagarna med min Impreza STI (orginal motorn) och då testa lite mer seriöst hur fort det går att köra med en fyrhjuling... ;)

No1...

Kommer du att filma ? Återkom gärna med tiden!!! :tummenupp

Heli

eller var det Trasi
Gick med
22 May 2004
Hoj
GSX-R 750 Y
Hulken_1 skrev:
Jag drog några svängar med bil idag (jaja jag letar hoj).
Normal körning ca 9 minuter.
Offensiv körning 7 minuter, men då hamnade jag bakom en Hayabusa och en bil och det är inte så lätt att passera med en 100 hk automatväxlad bil.

Hoppas att du och andra bilåkare på forumet föregår med ett gott exempel och inte drar upp en massa rullgrus på vägen. :Bugar

:tummenupp Sjysst film för övrigt, får en att fundera hmmmmm.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Och så var cirkusen igång. Nu har SH startat något som inte kommer gå att stoppa.

Jag giller era filmer Roller och attityden runt dem men nu kommer moppefuckona som verkligen kör för att vara värst till slut följa efter .

Vad tror du No1: hur kommer det sluta om du går ut och hetsar för att visa hur fort det går att köra? När det ligger en 20-åring död på SB med en kamera på tanken så har vi alla, som sagt ett positivt ord om filmerna, del i det hela, men det är ju ingen svartvit fråga.

Editerad.

Last edited:

Heli

eller var det Trasi
Gick med
22 May 2004
Hoj
GSX-R 750 Y
Chrille skrev:
Och så var cirkusen igång. Nu har SH startat något som inte kommer gå att stoppa.

Jag giller era filmer Roller och attityden runt dem men nu kommer moppefuckona som verkligen kör för att vara värst till slut följa efter .

..... men det är ju ingen svartvit fråga.

Editerad.

Hmmm svårt

Tycker personligen att man ska bara köra efter sina egna begränsningar och inte efter andras. Ta det lugnt i trafiken!

MEN man ska väl ta ansvar för sina egna handlingar oxå? :confused:

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Chrille skrev:
När det ligger en 20-åring död på SB med en kamera på tanken så har vi alla, som sagt ett positivt ord om filmerna, del i det hela, men det är ju ingen svartvit fråga.

Darwins teori är applicerbar.

Visst kan man ha en disclaimer i början av filmerna, men det sporrar nog mer än det hindrar någon.
Frågan är ju hur många GR-wannabes som har dött på E4 med en kamera på tanken.

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
No1 skrev:
Tror INTE att det är någon i detta land som gett sig ut i trafiken och kört i hjäl sig pga att dom blivigt en sk "GR wannabes" som du uttrycker dig och kört som galningar med en kamera fast satt på sitt fordon!!!

Detta fenomen skulle ABSOLUT ha stått i tidningar mm om så var fallet!!!

No1...
Precis vad jag menar. Jag tror inte att nån har dött för att de skulle slå rekordet mellan Stockholm och Uppsala.

Lika lite tror jag att någon kommer att slå ihjäl sig på slingerbulten bara för att nån kört där och visar film på det.

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
Heli skrev:
Hmmm svårt

Tycker personligen att man ska bara köra efter sina egna begränsningar och inte efter andras. Ta det lugnt i trafiken!

MEN man ska väl ta ansvar för sina egna handlingar oxå? :confused:

helt sant, kör man över sin egen förmåga får man skylla sig själv...

man kan inte skylla ifrån sig sitt dumdristiga beteende på andra.. att skylla GR för MColyckor är samma principsak som att säga att black sabbath dödar... obefogat.

ed: men det skulle säkert gå hem i USA, emigrera dit vetja :hihi :tummenupp

Last edited:

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
No1 skrev:
Om JAG går ut och hetsar!!??

......

Du vet lika väl som jag att du kommer prestera tider där som ligger på en rätt brutal nivå. För samma killar som slår runt utanför det lokala fiket är det jävligt hetsande...

Jag säger inte att det är fel men frågan är om det är nödvändigt(kul formulering va). När fel killar börjar köra den resan med tankkamera så kommer det gå åt h-e till slut.

Men som någon säger, alla måste ta ansvar för sina egna handlingar.

Alla extrema gäng, vägslingor och "rekord" skördar väl offer till slut. Problemet är ju inte dom som bär sig åt som idioter och är medvetna om sin förmåga utan de som TROR att de är det.

Ni håller ju faktiskt på att göra tävlingsbana av allmän väg. Eller?

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Chrille skrev:
Ni håller ju faktiskt på att göra tävlingsbana av allmän väg. Eller?

Njaej... Det har filmats på Bogesundsvägen och slingerbulten förr utan att det har lett till nån markant ökning krascher. Kraschas gör det på båda vägarna i skrämmande omfattning i alla fall. Om något, hoppas jag att moppefuckona ser att det går att åka hyfsat skitfort utan att gena eller ta onödiga risker.

Jag har sett exempel på rent livsfarlig körning i laglig fart på båda vägarna. Genande i blinda kurvor, vändningar efter krön, etc...

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Mattias skrev:
Njaej... Det har filmats på Bogesundsvägen och slingerbulten förr utan att det har lett till nån markant ökning krascher. Kraschas gör det på båda vägarna i skrämmande omfattning i alla fall. .......

Var det inte så att det slutades kör på Bogesund pga olyckor??

Filmningen var väl inte nyckelordet här utan just den uttalade tävlingsformen som håller på att växa fram.

Men visst, det är bara en tanke och skit bakom styret vållar ju i slutänden absolut flest problem.

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Några olika
Mattias skrev:
Njaej... Det har filmats på Bogesundsvägen och slingerbulten förr utan att det har lett till nån markant ökning krascher. Kraschas gör det på båda vägarna i skrämmande omfattning i alla fall. Om något, hoppas jag att moppefuckona ser att det går att åka hyfsat skitfort utan att gena eller ta onödiga risker.

Jag har sett exempel på rent livsfarlig körning i laglig fart på båda vägarna. Genande i blinda kurvor, vändningar efter krön, etc...

Ett fel rättfärdigar inte ett annat. :va

Jag tycker själv att det är kul att se och hoppas inte att det händer något.
Man är själv ansvarig för sina egna handlingar men det kan komma någon som inte har tagit det valet och blir inblandad i en olycka. Frågan är om det är värt det?

Edit: Det handlar inte så mycket om dem som kan köra utan om dem som tror sig kunna och de som inte vet att det kommer en efter krönet som en komet.

Last edited:

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
Bogan användes som en tävlingsbana förut.
Folk kom körandes dit med rejshojar på släp, vägen stängdes av m.m. Givetvis nattetid p.g.a. länsman.
Start i ena ändan och målgång i andra.
Tydligen gick det riktigt våldsamt till och mer än en förare dödades eller skadades allvarligt där innan det slutade rejsas på det sättet.
Rolig väg men som sagt var farlig.

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Sweedo skrev:
Bogan användes som en tävlingsbana förut.
Folk kom körandes dit med rejshojar på släp, vägen stängdes av m.m. Givetvis nattetid p.g.a. länsman.
Start i ena ändan och målgång i andra.
Tydligen gick det riktigt våldsamt till och mer än en förare dödades eller skadades allvarligt där innan det slutade rejsas på det sättet.
Rolig väg men som sagt var farlig.
Och det finns råttor i pizzor.

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag