Det är ju det jag menar, tror inte busan dominerar olyckor i sverige dels på grund av högre ålder hos ägaren och antalet hojar. Jävelstyg från bolag bara
Den är ju ändå ingen renodlad sporthoj och vissa har den till touring
Återigen så behöver den inte dominera statistiken för olyckor för att bli dyr..
Ta detta som en jämförelse:
En lättare omkullkörning med en Busa, mot en lättare omkullkörning med en grushoj typ KTM 690 Enduro.
Vilken tror du kommer bli dyrast att reparera?
Där spelar det ingen roll hur gammal föraren är..
Kan garantera att det går 5-8 690 Endurovurpor på en Busa, sett till kostnaden.
Busan har helkåpa=dyrt att fixa samt massa effekt, kalla den för sporthoj, touringhoj eller enhjuling, bevisligen tycker inte Svedea att den passar bland de hojar som de vill försäkra.
Jag har inga försäkringar hos Svedea då det är 30+ krav hos dem, på de hojar jag har..
Varför skulle egentligen ett försäkringsbolag välja att plocka bort potentiella kunder, om det inte vore så att de anser att de kunderna antagligen kommer kosta dem mer pengar än vad de tjänar på dem?
Typ hojar som har många försäkringsärenden eller väldigt dyra ärenden.
Att tro att bolagen är ute på en personlig vendetta mot Busaägare känns ju inte riktigt rimligt..