Hoztic
Alltid på väg mot nya mål
Jag har väldigt sällan åkt hoj ja, aldrig åkt sporthoj heller. Däremot har jag kört hoj väldigt mycket. Det påverkar dock inte ett smack hur omgivningen hinner upptäcka, bedöma avstånd och hastighet, och reagera på andra fordon i trafiken.Om du åkt hoj någon gång "sporthoj" så vet du att du har mycket bättre sikt än tex bil sen bromsträckan så beror det ganska mycket på föraren. Och en polis bil är ingen super bil för er som tror de, Det är en tung sketen volvo och 250 gör nästan alla nya bilar så det är absulut ingen speciellt..
Sen sa jag inte att det var säkert att köra 200 med hoj jag sa att det inte var säkert att köra 200 med en bil.
Majoriteten av dom som kör hoj, i synnerhet kategorin som föredrar snygga streetkläder på hojen, bromsar nog klart sämre än en medelsvensson i bil ja. I bilen är det bara att trampa i botten, ABS, 4 handflatestora ytor mot marken osv gör viss skillnad mot 2 tändstickaskplån mot marken, det är inte bara att slita i bromsgreppet hursom, i synnerhet inte på en sporthoj, bromsarna är ofta mycket bättre än greppet i backen.