Känner killen personligen och har kört med han tidigare.Han gör fel men polisen också.det är självklart att polisen stressar honom så att han kör av vägen och alla som säger något annat är helt körda i skallen.Det finns klipp på aftonbladet där de säger att han saknar körkort som är också bullshit.På det klippet ser man också hur polisen kör på han två gånger som är också laglit enligt många här.De hade reg skilt och order att avbryta,men det räcker inte utan han ska spela någon cowboysare som ska ta lagen i egna händer och göra som han vill.Så till alla tuffingar där ute som tycker att polisen bara gör rätt
Oavsett om polisen stressade honom, bröt mot order eller agerade omdömeslöst så körde ju din "polare" över sin förmåga (förmåga att hantera stress, hastighet, motorcykel).
Han kunde ha valt att inte dra eller stanna när det började kännas stressigt.
Om jag nu tolkar din text för ingående så ber jag om ursäkt, men om du försöker ursäkta din "polares" framfart och agerande så
Mesmentalitet och ryggradslöst att försöka skylla på andra, olika omständigheter eller hitta ursäker för att få bete sig hur som helst.
Vill man dra från snuten så gör det. det har jag också gjort, men kom inte och gnäll och gråt som en lite snorunge som tappat glasspengarna efteråt om det inte funkar. Det är ju bara patetiskt. Och har man haft körkort en månad så borde man ju fan förstå att man inte ska försöka dra snuten.