Video Svensk polisjakt 09 i Trelleborgsområdet - R1 (tror jag vill bli Polis! :)

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
R6:a var det tydligen...

Hehe, satt och tänkte på om man någonsin skulle "prova" att dra polisen för att undvika att bli av med kortet eller om det kan vara värt de där 3-6 månaderna utan kk.

I alla fall har det inte varit ett alternativ som kommit på frågan tidigare men jag undrar ju lite hur extrem polisen är i Sverige. Någonstans har jag fått intrycket att de bara "släpper" en om man kör över 150. Men så verkar inte vara fallet.

I början kör polisen väldigt aggressivt och ligger meter om inte decimeter bakom hojen.
Ungefär en eller annan minut in i klippet försöker killen köra in ett boende område och dra snuten via en parkering. Där tar polisen ut svängen och rammar in hojen i ett räcke. Killen lyckades hålla sig på hojen men man undrar ju? (tänk på benbrott mm.)

Efter så ljuger polisen om sin hastighet med cirka 15+ km/h till radionissen.

Kraftig acceleration från polisen -> Leder till tappad kontroll tvärbroms och körning i fel riktning i en rondell ? (WTF, detta är ju skit farligt.) Tursamt nog för polisen fanns inga bilar i rondellen.

Radionissen uppmanar polisen att avbryta jaken -> Det gör polisen genom att höja hastigheten från 120 till 200+

Sen ute på landsväg drar hojkillen på igen och polisen säger att han kommer köra ihjäl sig (haha de med...?!)

och skumt nog förlorar nissen kontrollen över hojen i en liten kurva och bombar rakt ut på en åker.
** Han verkade inte vara en speciellt bra förare från första början.

http://www.youtube.com/watch?v=c2RxksqYkzM

Alltså, köra vänster i rondellen, tränga in honom i ett räcke, ligga en meter bakom honom i 100+
Ibland undrar jag hur säker svenska polisen är. Ljuga om att man avbryter jakten?

Alla moralkärringar här borde finnas hos polisen istället.
Fy

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Hoj
En massa gammalt mög.
Enligt fordonsregistret är det en R1, -01, avställd sedan 2009-09-29 som haft 4 ägare, senaste godkända besiktningen 2008-04-26...

Plazmite

Sporthojsnörd
Gick med
4 Jun 2009
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Detdär är Teleborg i Växjö. Polisen som körde blev avstängd ett nått sånt om jag inte minns fel. Han som körde hojen skadade sig ordentligt. Finns en annan tråd om denna jakten..

Culpa

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2011
Hoj
XT600-89 GG300ec-07 Crf450-11
Detdär är Teleborg i Växjö. Polisen som körde blev avstängd ett nått sånt om jag inte minns fel. Han som körde hojen skadade sig ordentligt. Finns en annan tråd om denna jakten..

Dömdes till dagsböter i tingrätten för tjänstefel men friades i hovrätten, vet inte om det kom upp i HD nångång.

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
så länge poliser granskar sig själva kommer det inte bli många poliser fällda för tjänstefel..

Grusfalt

Medlem
Gick med
29 Jun 2010
Hoj
Suzuki RF900R -96
så länge poliser granskar sig själva kommer det inte bli många poliser fällda för tjänstefel..
Det är människor vid andra myndigheter som granskar dem, så oroa dig inte för det. Jävligt dumt att inte avbryta jakten när de blir tillsagda att göra så, men allt de gör innan det är rättfärdigat. Försöker man köra ifrån polisen får man stå sitt kast om man är kass förare.

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Hoj
Det är människor vid andra myndigheter som granskar dem, så oroa dig inte för det. Jävligt dumt att inte avbryta jakten när de blir tillsagda att göra så, men allt de gör innan det är rättfärdigat. Försöker man köra ifrån polisen får man stå sitt kast om man är kass förare.

Struntprat...men fortsätt tro det du...

Rikspolisstyrelsen

Rikspolisstyrelsen granskar, bland annat genom en särskild inspektionsverksamhet, att polisarbetet bedrivs i överensstämmelse med uppdragen från riksdag och regering, att det är effektivt och uppfyller satta krav på rättssäkerhet.

Internrevisionen

Internrevisionen är en oberoende gransknings- och rådgivningsverksamhet som rapporterar till styrelsen för Rikspolisstyrelsen och är placerad direkt under rikspolischefen.

Justitieombudsmannen

Justitieombudsmannen är riksdagens kontrollorgan för offentlig verksamhet och de tjänstemän som arbetar där. Den granskar att myndigheter och tjänstemän följer lagar och förordningar och att medborgarna behandlas på ett korrekt sätt.

Riksrevisionen

Riksrevisionen är en myndighet under riksdagen som granskar all statlig verksamhet. Syftet är att genom en oberoende granskning bidra till god resursanvändning och en effektiv förvaltning i staten.

Justitiekanslern

Justitiekanslern är regeringens kontrollorgan för offentlig verksamhet.

Avdelningen för interna utredningar

Om det uppstår en misstanke om att en anställd inom Polisen har begått ett brott, eller på något sätt handlat felaktigt i tjänsten, ska det utredas av Polisens avdelning för interna utredningar, IU. Det är en egen avdelning inom Rikspolisstyrelsen
.

som sagt..så länge man har polis som granskar polisen så blir det inte mycket gjort framför allt inte många dömda och avskedade för grova övertramp..

Last edited:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Var inte det en ökänd hojtjuv som polisen tröttnat på?
I min värld gör det stor skillnad om det är en kille som vanemässigt kör vårdslöst för att undkomma polisingripanden efter hojstöld och buskörning, eller om det är en vanlig phjunis som lekt lite.
Växjö är inte större än att enskilda polismän känner igen rötäggen.

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Var inte det en ökänd hojtjuv som polisen tröttnat på?
I min värld gör det stor skillnad om det är en kille som vanemässigt kör vårdslöst för att undkomma polisingripanden efter hojstöld och buskörning, eller om det är en vanlig phjunis som lekt lite.
Växjö är inte större än att enskilda polismän känner igen rötäggen.

Kvittar likförbannat, de ska inte ramma in honom i ett räcke, de ska inte köra vänster i en rondell och skrika FAAN samtidigt som de tvärnitar (kanske oskyldiga kommer till skada) och de ska inte säga att de avbryter jakten om de inte gör det.

Det står jag för, även om det hade varit killen som snodde min hoj.

SilentPlanet

Hatar Gubbar Med Hatt
Gick med
17 Sep 2005
Hoj
Ktm 300 -13
Det är människor vid andra myndigheter som granskar dem, så oroa dig inte för det. .

Sen har vi den där blonda svensken med glasögon gärna 1,85 lång med MVG i alla ämnen från skolan som tror allt i Sverige går rätt till och att alla är snälla ;)

äpplet känner päronet å päronet känner bananen på ett eller annat vis..
du tror inte dom har träffats tagit en munk tillsammans eller har en syster som känner en syster?
i mina ögon så skulle jag inte lita en sec på att det går rätt till. KORRUPTION långt ner i kalsongerna precis som med allt annat mygel som finns i Sverige så är inte poliserna mycket bättre.. Trrrooo mmmiiiggg :hihi

Övrigt är det ett gammalt klipp där många inblandade gör bort sig som vanligt, finns inom alla yrken och Trafikanter.

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Hoj
Varför skulle det inte? Har du insyn i polisväsendet? För din kommenterar talar inte för det. :gråta

räcker väl med att jämföra antalet anklagade för tjänstefel och hur många som blev fällda..vill du ha en länk till denna info el klarar du av att googla det själv ?

edit: och all info om korruption och ryggdunkade i det egna ledet..fanns gott om sådan info ang alla fall inom stockholms polisen också...

och passande nog har aftonhoran en artikel serie om just polisen..

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15411781.ab

Anmälningarna mot poliser utreds av polisens internutredningsenhet.

I ett tusental fall per år inleder åklagaren en förundersökning, men bara ett par procent leder sedan till åtal.

Last edited:

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Man ska lyda polisens ord ordagrant :fakta

Sätter dom på disko lysena på taket ska man inte stanna, full sula genom samhällen helst 30 & 50 -väg, kör om du kan åt fel håll genom rondeller.

Listan kan bli lång på fel polisen gör genom alla åren.

Men jag råder ingen att testa köra ifrån polisen, det kan orsaka skador på både dig skälv & hojen & bli dyrt

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...