PaleRider
Sweet Norrland
yes! kan vi inte dra upp alla gamla trådar om polisen så att alla stjärnskott och allvetare på SH kan få ännu en chans att berätta om hur polisen skall sköta sitt jobb
Vad jag förstått av tidigare trådar skadades hojen tidigare under jakten varpå kylarvattnet läckte ut. Till slut skar motorn och när bakhjulet låste sig så blev det diket. I vänsterkurvan mellan Rinkaby och Sjögården.och skumt nog förlorar nissen kontrollen över hojen i en liten kurva och bombar rakt ut på en åker.
stecktech skriver:
Vad jag förstått av tidigare trådar skadades hojen tidigare under jakten varpå kylarvattnet läckte ut. Till slut skar motorn och när bakhjulet låste sig så blev det diket. I vänsterkurvan mellan Rinkaby och Sjögården.
http://www.hitta.se/karta?ref=start...&bounds=6258114:1382004,6323774:1516404&rlm=1
Rinkaby och Sjögården ligger strax NW om den lilla sjön, Rinkabysjön, ungefär mittemellan Teleborg och Ingelstad
Kvittar likförbannat, de ska inte ramma in honom i ett räcke, de ska inte köra vänster i en rondell och skrika FAAN samtidigt som de tvärnitar (kanske oskyldiga kommer till skada) och de ska inte säga att de avbryter jakten om de inte gör det.
Det står jag för, även om det hade varit killen som snodde min hoj.
Var inte det en ökänd hojtjuv som polisen tröttnat på?
I min värld gör det stor skillnad om det är en kille som vanemässigt kör vårdslöst för att undkomma polisingripanden efter hojstöld och buskörning, eller om det är en vanlig phjunis som lekt lite.
Växjö är inte större än att enskilda polismän känner igen rötäggen.
räcker väl med att jämföra antalet anklagade för tjänstefel och hur många som blev fällda..vill du ha en länk till denna info el klarar du av att googla det själv ?
edit: och all info om korruption och ryggdunkade i det egna ledet..fanns gott om sådan info ang alla fall inom stockholms polisen också...
och passande nog har aftonhoran en artikel serie om just polisen..
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15411781.ab
Anmälningarna mot poliser utreds av polisens internutredningsenhet.
I ett tusental fall per år inleder åklagaren en förundersökning, men bara ett par procent leder sedan till åtal.
Det jag menade var att det är människor vid andra polismyndigheter som utreder, jag kanske var lite otydlig. Tror du verkligen att de som utreder interna saker känner sådan samhörighet med människor de inte känner, att de inte gör sitt jobb ordentligt?Struntprat...men fortsätt tro det du...
Rikspolisstyrelsen
Rikspolisstyrelsen granskar, bland annat genom en särskild inspektionsverksamhet, att polisarbetet bedrivs i överensstämmelse med uppdragen från riksdag och regering, att det är effektivt och uppfyller satta krav på rättssäkerhet.
Internrevisionen
Internrevisionen är en oberoende gransknings- och rådgivningsverksamhet som rapporterar till styrelsen för Rikspolisstyrelsen och är placerad direkt under rikspolischefen.
Justitieombudsmannen
Justitieombudsmannen är riksdagens kontrollorgan för offentlig verksamhet och de tjänstemän som arbetar där. Den granskar att myndigheter och tjänstemän följer lagar och förordningar och att medborgarna behandlas på ett korrekt sätt.
Riksrevisionen
Riksrevisionen är en myndighet under riksdagen som granskar all statlig verksamhet. Syftet är att genom en oberoende granskning bidra till god resursanvändning och en effektiv förvaltning i staten.
Justitiekanslern
Justitiekanslern är regeringens kontrollorgan för offentlig verksamhet.
Avdelningen för interna utredningar
Om det uppstår en misstanke om att en anställd inom Polisen har begått ett brott, eller på något sätt handlat felaktigt i tjänsten, ska det utredas av Polisens avdelning för interna utredningar, IU. Det är en egen avdelning inom Rikspolisstyrelsen.
som sagt..så länge man har polis som granskar polisen så blir det inte mycket gjort framför allt inte många dömda och avskedade för grova övertramp..
Det jag menade var att det är människor vid andra polismyndigheter som utreder, jag kanske var lite otydlig. Tror du verkligen att de som utreder interna saker känner sådan samhörighet med människor de inte känner, att de inte gör sitt jobb ordentligt?
det har redan bevisats i flertalet " skandaler " och domar inom bland annat stockholms polisen så har skett måånga gånger..
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|