Video Svensk polisjakt 09 i Trelleborgsområdet - R1 (tror jag vill bli Polis! :)

PaleRider

Sweet Norrland
Gick med
29 Aug 2006
Hoj
KTM 990 SD-R -08
yes! kan vi inte dra upp alla gamla trådar om polisen så att alla stjärnskott och allvetare på SH kan få ännu en chans att berätta om hur polisen skall sköta sitt jobb :banana

jetson

Guest
Repriser visas ju mycket på tv så varför inte på forum, alltid nån som missat första sändningen..

Var väl kylarn som fick en smäll när dom prejja han i staketet om jag inte minns fel, man ser att det skvätter vätska o bakdäcket blir halt.

Annars verkar ju föraren lite halvt ovetande om att han har snutjag vid vissa tillfällen i filmen. Var väl snack om att dom inte hade igång blåljusen osv om jag inte minns fel, men men.

ninjazx9r-97

Medlem
Gick med
1 Mar 2006
Hoj
kawasaki zx12r -01
ha ha tycker den där mc snubben är en djävla blådåre.
för det första kan man väl för fan inte köra ifrån polisens aero i 120km/h ha ha han kollar bak o ser dem ligga en meter bakom milavis.
nej dom skulle tryckt till honom riktigt från början, det är sådana rötägg som honom som ger oss andra dåligt ryckte.
att man inte e man nog att stanna o ta lite böter e för dåligt.
jag har minsann stannat o tagit mina böter varje gång o till och med fått ner skrivet från 100 på 50väg till 70 av en jäkla snygg polistjej bara för att jag stannade så det lönar sig att stå för det man gör.
och dessutom om snuten hade vänt så hade han kanske legat kvar ännu för han hade kört av vägen ändå jeffla amatör racer. :hihi

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
stecktech skriver:
och skumt nog förlorar nissen kontrollen över hojen i en liten kurva och bombar rakt ut på en åker.
Vad jag förstått av tidigare trådar skadades hojen tidigare under jakten varpå kylarvattnet läckte ut. Till slut skar motorn och när bakhjulet låste sig så blev det diket. I vänsterkurvan mellan Rinkaby och Sjögården.
http://www.hitta.se/karta?ref=start...&bounds=6258114:1382004,6323774:1516404&rlm=1
Rinkaby och Sjögården ligger strax NW om den lilla sjön, Rinkabysjön, ungefär mittemellan Teleborg och Ingelstad

Last edited:

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
stecktech skriver:

Vad jag förstått av tidigare trådar skadades hojen tidigare under jakten varpå kylarvattnet läckte ut. Till slut skar motorn och när bakhjulet låste sig så blev det diket. I vänsterkurvan mellan Rinkaby och Sjögården.
http://www.hitta.se/karta?ref=start...&bounds=6258114:1382004,6323774:1516404&rlm=1
Rinkaby och Sjögården ligger strax NW om den lilla sjön, Rinkabysjön, ungefär mittemellan Teleborg och Ingelstad

Det förklarar ju saken :)

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
Kvittar likförbannat, de ska inte ramma in honom i ett räcke, de ska inte köra vänster i en rondell och skrika FAAN samtidigt som de tvärnitar (kanske oskyldiga kommer till skada) och de ska inte säga att de avbryter jakten om de inte gör det.

Det står jag för, även om det hade varit killen som snodde min hoj.

Tänkte som du första gången jag såg filmen, men när man lugnat sig lite och tänker efter inser man att polisen gör rätt i att försöka preja honom. Det faller lite under samma tankebana som :"Tänk om det hade hänt något." när man pratar om folk som bombar på landsväg, man blir trött på det tänket, därför att när polisen prejade honom så hände ju inget, killen skadade sig inte av det.

Sen händer det som man inser kommer hända efter 30 sek i filmen, han kraschar på eget bevåg.

Hade det varit en hojförare alá sporthoj.com som inte har något förutom kanske fortkörningsböter, då hade det varit helt sjukt om polisen prejat honom, då borde de ha fängelse. Men i det här fallet är snubben en ökänd kriminell, det var bara bra att han skadade sig, då kanske han lärde sig nått.

ninjazx9r-97

Medlem
Gick med
1 Mar 2006
Hoj
kawasaki zx12r -01
felet jag tycker poliserna gör är att de är för lama o mesiga i början istället för att trycka honom direkt när de hade chansen inne i tätorten så låter de honom komma ut på större väg vilket är farligare för alla trafikanter, de själva, honom, de gående o mötande trafik.
det gick likadant för honom i stockholm men han hade inte sån tur.
där stod ju polisen precis bakom honom vid trafikljuset o han var helt ovetande, varför inte bara gått ut å tagit nycklarna så hade han levt nu.
näe tuffare tag direkt så gör de alla en tjänst.
:banana

magpet79

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2008
Hoj
Ingen numera
Var inte det en ökänd hojtjuv som polisen tröttnat på?
I min värld gör det stor skillnad om det är en kille som vanemässigt kör vårdslöst för att undkomma polisingripanden efter hojstöld och buskörning, eller om det är en vanlig phjunis som lekt lite.
Växjö är inte större än att enskilda polismän känner igen rötäggen.

Vad jag förstått så fanns det en MC-tjuv som härjade som hette Adnan. Men den inte hojtjuven som kör utan den här gången var det en annan kille. Jag är en aning bekant med honom då vi jobbade på samma jobb under 2008.

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
räcker väl med att jämföra antalet anklagade för tjänstefel och hur många som blev fällda..vill du ha en länk till denna info el klarar du av att googla det själv ?

edit: och all info om korruption och ryggdunkade i det egna ledet..fanns gott om sådan info ang alla fall inom stockholms polisen också...

och passande nog har aftonhoran en artikel serie om just polisen..

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15411781.ab

Anmälningarna mot poliser utreds av polisens internutredningsenhet.

I ett tusental fall per år inleder åklagaren en förundersökning, men bara ett par procent leder sedan till åtal.

Fast på vilket sätt är det ett bevis för att poliser skulle bli frikända från anklagelser för tjänstefel även om dom är skyldiga?

Tänk efter lite nu.

Om det är många som anklagas men få som döms så kan det visserligen betyda att det är många skyldiga som frikänns men det kan också innebära att det är många som anklagar poliser för tjänstefel helt felaktigt.

Med tanke på hur skrämmande lite folk i allmänhet verkar veta om polisen och deras arbete, skyldigheter och rättigheter så är det sannolikt det senare.

Folk försöker ju för sjutton anmäla poliser för tjänstefel för att dom tagit i förövaren när denne gjort motstånd vid omhändertagandet.

Svensk polis har enligt lagen rätt att skuta dig i benet för att förhindra att du flyr (Något som aldrig används i praktiken). Likväl finns det många som inte fattar att om polisen vill sätta på dig handfängsel och stoppa in dig i baksätet på bilen och du gör motstånd så kommer dom att tvinga dig. Och det har dom rätt till.

Om du hade lite koll på hur det ligger till så skulle du veta att man hellre hänger ut en polisman som anklagas än tar denne i försvar. Detta för att undvika att det ska stämplas som "Kåranda". Något som man är livrädd för.
Detta sker i så hög grad att polismännen upplever att deras chefer inte stödjer dom om det börjar blåsa trots att dom faktiskt gjort rätt.

För övrigt är inte Aftonhoran direkt superbra om du vill ha pålitlig fakta. Dom skulle gladeligen lägga ut löpsedlar med texten "Du blir impotent och blind om du nuddar en motorcykel" om dom bara trodde att dom skulle sälja lösnummer på det.

Grusfalt

Medlem
Gick med
29 Jun 2010
Hoj
Suzuki RF900R -96
Struntprat...men fortsätt tro det du...

Rikspolisstyrelsen

Rikspolisstyrelsen granskar, bland annat genom en särskild inspektionsverksamhet, att polisarbetet bedrivs i överensstämmelse med uppdragen från riksdag och regering, att det är effektivt och uppfyller satta krav på rättssäkerhet.

Internrevisionen

Internrevisionen är en oberoende gransknings- och rådgivningsverksamhet som rapporterar till styrelsen för Rikspolisstyrelsen och är placerad direkt under rikspolischefen.

Justitieombudsmannen

Justitieombudsmannen är riksdagens kontrollorgan för offentlig verksamhet och de tjänstemän som arbetar där. Den granskar att myndigheter och tjänstemän följer lagar och förordningar och att medborgarna behandlas på ett korrekt sätt.

Riksrevisionen

Riksrevisionen är en myndighet under riksdagen som granskar all statlig verksamhet. Syftet är att genom en oberoende granskning bidra till god resursanvändning och en effektiv förvaltning i staten.

Justitiekanslern

Justitiekanslern är regeringens kontrollorgan för offentlig verksamhet.

Avdelningen för interna utredningar

Om det uppstår en misstanke om att en anställd inom Polisen har begått ett brott, eller på något sätt handlat felaktigt i tjänsten, ska det utredas av Polisens avdelning för interna utredningar, IU. Det är en egen avdelning inom Rikspolisstyrelsen
.

som sagt..så länge man har polis som granskar polisen så blir det inte mycket gjort framför allt inte många dömda och avskedade för grova övertramp..
Det jag menade var att det är människor vid andra polismyndigheter som utreder, jag kanske var lite otydlig. Tror du verkligen att de som utreder interna saker känner sådan samhörighet med människor de inte känner, att de inte gör sitt jobb ordentligt?

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
Det jag menade var att det är människor vid andra polismyndigheter som utreder, jag kanske var lite otydlig. Tror du verkligen att de som utreder interna saker känner sådan samhörighet med människor de inte känner, att de inte gör sitt jobb ordentligt?

det har redan bevisats i flertalet " skandaler " och domar inom bland annat stockholms polisen så har skett måånga gånger..

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Varför inte merga den tråden med "FarliOmTjörningpåBogan" tråden och så får vi en intressant hybrid...vilken helg det hade blivit !

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
det har redan bevisats i flertalet " skandaler " och domar inom bland annat stockholms polisen så har skett måånga gånger..

Jag skulle iaf gjort så mycket jag kan inom lagens ramar för att hjälpa mina yrkeskammrater komma undan. Jag vore rätt korkad annars. Den som hoppas på en karriär inom poliskåren kan aldrig veta VEM de sänker, VAD det blir av de och hur mycket de kan komma att behöva de en gång om ..10 år. Folk är inte dummar än så och polisvärlden i Sverige är inte såååååå stor. På samma sätta skulle man fundera på om man vill vara Poliskårens lapplisa och samla på sig så mycket agg det går...Get real he he...

fides

Medlem
Gick med
2 May 2012
Hoj
Suzuki TL1000R (K5)
Tycker det är underligt att det är så dåligt med polis jakt filmer..
MEr MER MER!!

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...