Ja, det finns två problem med den svenska MC-handeln - dels att de har svårt att konkurrera prismässigt med europeiska webbutiker för kläder och tillbehör, dels att de behöver jobba på service, bemötande och professionalism, så att folk är villiga att betala de priser de tar ut. Jag tror framför allt det är det senare som det finns störst potential inom att utvecklas. Att hålla lägsta pris är svårare på den svenska begränsade marknaden.
I det här läget kan jag förstå varför Bike blivit framgångsrikt. De gånger jag haft med dem att göra har jag blivit mycket väl och proffsigt bemött. De växer och får fler och fler märken under sitt paraply. I och med att jag kör BMW och bor i Göteborg har jag också turen att ha ytterligare en bra serviceverkstad i form av Kenneths MC-service på hemmaplan. Kenneths är även de superproffsiga och ger ett mycket bra bemötande, så jag har hittills helst valt dem för service av hojen. Det är ofta svårt att komma fram per telefon, men när man väl får prata med dem blir man alltid bemött på ett kanonbra sätt.
Givet den dåliga upplevelsen från andra MC-firmor i stan är de märken som Kenneths eller Bike servar ett mycket viktigt kriterium vid valet av nästa hoj.