Svenska handlare..

dominator91

Sporthojsnörd
Gick med
19 Feb 2009
Hoj
GSX 1100 F 92, BMW F650GS Dakar, Vespa GTS300Ie
En reflektion.. Det rullar på för Bike. har inte kollat siffrorna. Men de verkar ju växa hela tiden. Alla andra i Göteborg går åt skogen.
Det kanske är Bike som har rätt pris!! ?:7peta

Sebastian_K

Nybörjare
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
1996, Honda XRV750, KTM 990 Adventure 2012
Det är ju det som är det sjuka. Andra verkstäder ligger mellan 2500 och 3750(Centrala Sthlm) för 100 mila service, bike tar 4350.

Förmodligen bara bike som är så sjukt giriga att dom försöker ta betalt för att kontrollera något som i princip är en förebyggande garantiåtgärd.

Har inget emot att dom tar betalt för hojar som inte har garanti men att ta närmare 800 spänn för att kontrollera en hoj med garanti? Vad fan har man garantin för då?

Men åk till Sthlm då om det är billigare där. Du har ju minst 600kr i mellanskillnad för att täcka resekostnaderna. ;):7peta

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
-
Problemet är att många yngre med sporthojar ofta köper sin utrusning på nätet från utländska handlare. I Göteborg finns det ingen vintermarknad för mchandlarna. I Norrland finns det en snöskotermarknad på vintern.

Raderad medlem 51742

Guest
Ja, det finns två problem med den svenska MC-handeln - dels att de har svårt att konkurrera prismässigt med europeiska webbutiker för kläder och tillbehör, dels att de behöver jobba på service, bemötande och professionalism, så att folk är villiga att betala de priser de tar ut. Jag tror framför allt det är det senare som det finns störst potential inom att utvecklas. Att hålla lägsta pris är svårare på den svenska begränsade marknaden.

I det här läget kan jag förstå varför Bike blivit framgångsrikt. De gånger jag haft med dem att göra har jag blivit mycket väl och proffsigt bemött. De växer och får fler och fler märken under sitt paraply. I och med att jag kör BMW och bor i Göteborg har jag också turen att ha ytterligare en bra serviceverkstad i form av Kenneths MC-service på hemmaplan. Kenneths är även de superproffsiga och ger ett mycket bra bemötande, så jag har hittills helst valt dem för service av hojen. Det är ofta svårt att komma fram per telefon, men när man väl får prata med dem blir man alltid bemött på ett kanonbra sätt.

Givet den dåliga upplevelsen från andra MC-firmor i stan är de märken som Kenneths eller Bike servar ett mycket viktigt kriterium vid valet av nästa hoj.

sportgaraget

Medlem
Gick med
19 Aug 2013
Hoj
-07 Honda CBR
Åk ner i europa och serva hojen, i tex Spanien har man inga arbetsgivar avgifter så om du klipper dig, fixar tänderna under tiden mc verkstan servar hojen så går du fan + jämfört med svenska kostnaden.

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår