Smagatusk
Guest
en rullstolsbunden...
Var han bindgalen? Annars var det taskigt att surra honom till rullstolen.
en rullstolsbunden...
Grejen är ju den att svenskar går i överdrift när det gäller att köa.
Man ska köa överallt hela tiden, även om det så skulle vara i trafiken och man kommer körandes med sin MC och försöker krypköra mellan bilarna så börjar dem blockera vägen med sina bilar istället och tittar med en ilsken blick när man lyckas ta sig förbi.
Grejen är ju den att svenskar går i överdrift när det gäller att köa.
Man ska köa överallt hela tiden, även om det så skulle vara i trafiken och man kommer körandes med sin MC och försöker krypköra mellan bilarna så börjar dem blockera vägen med sina bilar istället och tittar med en ilsken blick när man lyckas ta sig förbi.
Problemet där är att du tar längre tid på dej att vända varorna rätt än det tar för kassören att läsa in dem även om de är staplade/felvända. Därmed blir du den som segar ner hela systemet.Det är väl lite som konceptet med hur man staplar varor på bandet vid kassan på affären? Vissa tror sig spara tid genom att bygga enorma berg, för det går så fort att slänga upp allt då, med andra har insett att man vinner en hel del tid på att lägga allt i ordning, gärna med streckkoderna åt samma håll, så kassörskan bara kan köra allt rakt förbi EAN-läsaren i ett svep.
Sruktur är för idioter, genier behärskar kaos, starkast kommer fram först.Tycker att det var en liten konstig jämförelse med stoppskylten men jag förstår vart du vill komma. Vi gillar struktur, ordning och trygghet men en så enkel sak som en kö handlar väl mer om att det inte skall bli kaos. Först fram kommer först fram, sist kommer sist. Förstår man inte denna enkla principen är det väl bara tecken på ointelligens?
Sruktur är för idioter, genier behärskar kaos, starkast kommer fram först.
Jag hatar att köa så mycket att jag tvärvägrar att resa med flyg, duger det inte att jag virar in på flygplatsen 5 min innan lyft, moonar passkontrollen, sätter mig i sätet & iväg får det fan va.
Skulle ju gå fort som fan om de öppnade en bredare dörr, skippade repet och de där förbannade tjänstemännen liksom.....
Problemet där är att du tar längre tid på dej att vända varorna rätt än det tar för kassören att läsa in dem även om de är staplade/felvända. Därmed blir du den som segar ner hela systemet.
Har släkt som jobbar i kassan och de ogillar "långsamma rättvändare", även om syftet är gott.
Nepp, det vågar jag inte!Liten vågar inte flyga
Avancerad ursäkt
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet