Svensssons Dt 125

Svenssson

FTS
Gick med
5 Jan 2006
Ort
I ett hus
Hoj
Såld
Wargen skrev:
2237410 Jag lider med dig! hur långt hade kolven gått och hur mkt varvar du?

Vill bara veta ifall en kanske skulle byta innan det är för sent.
Vet inte hur långt den har gått med den kolven, 2000 mil kanske!? Det mysko är att jag hade cyl. och de isär för bara några dagar sen, och det såg hyffsat ut. Satte ihop det, körde typ 20 mil. Sen ville det sig inte längre :huvet
Jag kör ganska friskt om man säger så. Växlar vid typ 10k varv och kör mycket i skogen och på grusvägar, så den har hållt förvånansvärt bra endå.
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Svenssson skrev:
2238401 Vet inte hur långt den har gått med den kolven, 2000 mil kanske!? Det mysko är att jag hade cyl. och de isär för bara några dagar sen, och det såg hyffsat ut. Satte ihop det, körde typ 20 mil. Sen ville det sig inte längre :huvet
Jag kör ganska friskt om man säger så. Växlar vid typ 10k varv och kör mycket i skogen och på grusvägar, så den har hållt förvånansvärt bra endå.
Du skall vara glad att den har hållt så länge.
 

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Borås
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
Svenssson skrev:
2238401 Vet inte hur långt den har gått med den kolven, 2000 mil kanske!? Det mysko är att jag hade cyl. och de isär för bara några dagar sen, och det såg hyffsat ut. Satte ihop det, körde typ 20 mil. Sen ville det sig inte längre :huvet
Jag kör ganska friskt om man säger så. Växlar vid typ 10k varv och kör mycket i skogen och på grusvägar, så den har hållt förvånansvärt bra endå.

ok min har gått 2200 nu men jag varvar bara ur den nån gång. så jag väntar nog lite till för de är ju kända för att gå långt. Farsans har gått 4000 mil utan att ens kolla i motorn :yoparty
 

Svenssson

FTS
Gick med
5 Jan 2006
Ort
I ett hus
Hoj
Såld
Wargen skrev:
2239405 ok min har gått 2200 nu men jag varvar bara ur den nån gång. så jag väntar nog lite till för de är ju kända för att gå långt. Farsans har gått 4000 mil utan att ens kolla i motorn :yoparty
Du bör snarast byta din kolv då tror jag.
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Svenssson skrev:
2240719 Du bör snarast byta din kolv då tror jag.
Det tycker jag också att du skall göra. Du behöver ju inte byta cylinder men kolv är ett absolut måste. Tror nästan att du blir förvånad över skillnaden :hihi
 

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Borås
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
Lundgren skrev:
2240730 Det tycker jag också att du skall göra. Du behöver ju inte byta cylinder men kolv är ett absolut måste. Tror nästan att du blir förvånad över skillnaden :hihi

Är det så kraftig skillnad i effekt fastän den inte är helt avstrypt?

Förresten Svenssson kan du ge lite tips om hur man wheelar bra med DT, jag har börjat träna nu men jag suger, iof jag träna bara i 5 min idag :hihi
 

Svenssson

FTS
Gick med
5 Jan 2006
Ort
I ett hus
Hoj
Såld
Wargen skrev:
2241808 Är det så kraftig skillnad i effekt fastän den inte är helt avstrypt?

Förresten Svenssson kan du ge lite tips om hur man wheelar bra med DT, jag har börjat träna nu men jag suger, iof jag träna bara i 5 min idag :hihi
Va är det jag ser? Är din inte ostrypt :va :fatta!
 

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Borås
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
Svenssson skrev:
2241833 Va är det jag ser? Är din inte ostrypt :va :fatta!

nej den är bara ostrypt i avgassystemet nu. JAg ska försöka få lite hjälp av folk som är bra på motorer så jag kan avstrypa den i föggen också. Men ge mig tips!
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Wargen skrev:
2241808 Är det så kraftig skillnad i effekt fastän den inte är helt avstrypt?

Förresten Svenssson kan du ge lite tips om hur man wheelar bra med DT, jag har börjat träna nu men jag suger, iof jag träna bara i 5 min idag :hihi
Ja när du får din helt avstrypt och kört lite sedan byta kolv. Då borde du garanterat märka skillnad.
 

Svenssson

FTS
Gick med
5 Jan 2006
Ort
I ett hus
Hoj
Såld
Wargen skrev:
2242266 nej den är bara ostrypt i avgassystemet nu. JAg ska försöka få lite hjälp av folk som är bra på motorer så jag kan avstrypa den i föggen också. Men ge mig tips!
Eh, den é väl inte strypt i förgasaren :va
 

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Borås
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
Svenssson skrev:
2242706 Eh, den é väl inte strypt i förgasaren :va

nej men när jag ändrat YPVS'en går den sugit dåligt eftersom jag måste ändra föggens inställningar först.
 

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
KTM 250 Freeride
Wargen skrev:
2242968 nej men när jag ändrat YPVS'en går den sugit dåligt eftersom jag måste ändra föggens inställningar först.
du behöver bara sätta på ett lite större munstycke.. det är väll det ända..
 

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Borås
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
Svenssson skrev:
2243301 Har du tummen mitt i handen eller? Hur svårt är det att höja nålen :3freak
:rolleyes:

vet ej eftersom jag aldrig tagit isär en fögg eller cylle förut tyvärr. Men vi ska fixa det samtidigt som vi byter kolv o hela skiten efter jag har vart i kroatien. Han som ska hjälpa mig är dessutom sponsrad av min återförsäljare så jag får 20 % rabatt på allt han handlar åt mig :banana
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Wargen skrev:
2243456 vet ej eftersom jag aldrig tagit isär en fögg eller cylle förut tyvärr. Men vi ska fixa det samtidigt som vi byter kolv o hela skiten efter jag har vart i kroatien. Han som ska hjälpa mig är dessutom sponsrad av min återförsäljare så jag får 20 % rabatt på allt han handlar åt mig :banana

Fusk :4skrika
 

Svenssson

FTS
Gick med
5 Jan 2006
Ort
I ett hus
Hoj
Såld
Wargen skrev:
2243456 vet ej eftersom jag aldrig tagit isär en fögg eller cylle förut tyvärr. Men vi ska fixa det samtidigt som vi byter kolv o hela skiten efter jag har vart i kroatien. Han som ska hjälpa mig är dessutom sponsrad av min återförsäljare så jag får 20 % rabatt på allt han handlar åt mig :banana
Du lär dig med tiden :mattias Jag är nästan helt självlärd :banana
 

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Borås
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
Lundgren skrev:
:FU

Svenssson skrev:
2243795 Du lär dig med tiden :mattias Jag är nästan helt självlärd :banana

Precis, jag börja ju igår så vafan förväntar man sig...hoppas det går o få den att gå lite bättre så det e lättare att wheela sen. Vilken växel har du legat som högst på när du wheelat och växla du i luften då?
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top