Smagatusk
Guest
Att skogsbränder härjar runtom i landet har nog inte undgått någon. Men om man bor i närheten av dessa, hur fan värjer man sig? Låt säga att du har 3 dagar på dig att förebygga att din egendom tar fyr, hur skulle du göra?
Jag gick in på MSB´s sida - under ledning av den fenomenale Dan Eliasson - för att få svar. Där stod i korta drag "odla en lövskog". Men dåså! Då vet jag vad jag ska göra när jag ser brandröken närma sig.![Freak :3freak :3freak](/img/smilies/freak3.gif)
Det jag funderar över är om man kan skydda sig medelst en enkel trädgårdsslang? Är flödet tillräckligt? Eller måste jag gräva en brandgata? Hur bred skulle den i så fall vara?
Frågorna och funderingarna är många. Har ni några svar?
Jag gick in på MSB´s sida - under ledning av den fenomenale Dan Eliasson - för att få svar. Där stod i korta drag "odla en lövskog". Men dåså! Då vet jag vad jag ska göra när jag ser brandröken närma sig.
![Freak :3freak :3freak](/img/smilies/freak3.gif)
Det jag funderar över är om man kan skydda sig medelst en enkel trädgårdsslang? Är flödet tillräckligt? Eller måste jag gräva en brandgata? Hur bred skulle den i så fall vara?
Frågorna och funderingarna är många. Har ni några svar?