bosse-l
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 3 Aug 2016
- Hoj
- Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Brinner det så brinner det. Så länge man överlever är det väl OK. Man får ju chansen att bygga upp ett nytt hem utan alla gamla prylar som man inte kommit sig för att kasta.
Skulle inte tro att de som drabbas av en skogsbrand känner likadant om allt som dom äger bara försvinner upp i rök. Kan tänka mig att för många på landsbygden försvinner i princip alla tillgångar och då i form av sitt sparande och i skog.
För mig är det totalt obegripligt att Sverige inte kan fixa några egna vattenbombare men det är säkert för dyrt att ha egna så man lita på att andra kommer och hjälper, om det brunnit i Italien och Frankrike nu hade dom kommit med sina plan då. Dom som skickar resurser att hjälpa Sverige nu gör dom det gratis av god vilja eller vill dom ha en slant för besväret?
Tyvärr får man känslan (inte bara i detta fallet) av att det inte så noga det är ju landsbygden som drabbas och den är ju inte så noga, politikerna vill ju gärna säga att hela Sverige ska leva och att man satsar på landsbygden men man gör ju precis tvärt om i det mesta tar bort vårdcentraler, underhålla av vägar, tar bort möjlighet till fungerande telefoni med inget kopparnät och ingen mobiltäckning, ökar på drivmedelsskatterna när man inte har alternativ till bilen, osv. Ändå förser landsbygden staten med inkomster från skog, malm och vattenkraft men det vill man gärna glömma för man vinner valen i storstäderna.
Steffes förslag med en 50 m bred asfalterad brandgata hade passat bra runt min skog, fan vad fränt med en egen mountain course Sen skulle man ha ett spektakulärt Överkalix TT på den Frågan är bara hur jag ska få ihop lite kapital för att genomföra detta