Vore bättre om Tapatalk, Google, Apple och Swedie snackade ihop sig känner jag nuHelvete vad jag missuppfattade detta. Du gjorde ju fan emojin själv i tidigare inlägg.
Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
Vore bättre om Tapatalk, Google, Apple och Swedie snackade ihop sig känner jag nuHelvete vad jag missuppfattade detta. Du gjorde ju fan emojin själv i tidigare inlägg.
Boken skrevs iofs 1949 som en framtidsdystopi.
- Du tror att det räcker att uttrycka åsikter och tanka hem material för att klassas som kriminell?
Är du helt säker på att ingen, som du verkar vilja antyda fastnat i den digitala silen?
Även i äran och hjältarnas rike sker en och annan sak i tystnad i kulisserna.
Hur vet DU att det inte är så det fungerar idag, nästa vecka eller nästa år?
Det är nästan lite komiskt när myndigheterna får frågan om hur väl förberedda vi är på ett Coronautbrott och de alltid tycks fokusera på hur välfungerande rutiner vi har, men det är ju inte detta människor främst undrar över när de ställer den frågan. Människor undrar över om sjukvården kommer kunna ha kapacitet att hantera ett utbrott där många människor smittas. Det är ju en viss skillnad på att hantera ett enstaka fall mot ett läge med okontrollerad smittspridning och tusentals människor som ramlar in på akutmottagningarna.
Men jag kan förstå psykologin i det hela. Ingen vill säga något som på något sätt skulle riskera att övertolkas och bidra till allmän panik. Därför fokuserar man på att säga enbart sådant som går att belägga och visar på att allt just nu är under kontroll, men undviker att tala om framtida risker och scenarier.
Dom sa igår på rix radion att sverige är väl rustat för corona det går att få fram 200 isolerings platser till patienter i 14 dagar sedan är resurserna slut.
Dessutom vill ingen tala om hur lagrena med ev material ser ut och detta ur konkurens hänsyn
- Är du helt säker på att ingen någonsin blivit falskt anklagad av någon för någonting någonsin?
Jag talar om ett övergripande system, precis som försvar och sjukvård. Kan man garantera att ingen blir feldiagnostiserad inom vårdsektorn?
Runt 2007 oroade man sig för filtreringen av generell internetövervakningen pga verktyg som kodord, mönster av ordkombinationer och liknande. Det är nu 13 år sedan, och då arbetsminnet i en persondator maxade på 3 GB ungefär : )
Ingen oskyldig som råkat titta på en Darknetsida lär fastna om personen inte utgör ett hot mot något annat än moralen.
* informativ text* .
Det här nedan är vad jag kommenterade:
Det börjar låta som någon variant på kålsuparteorier och relativisering.
Då det alltid förekommit att folk blivit falskeligen anklagade så gör det att relativt sett så är ett par till falskeligen anklagade inget problem, för det har ju alltid varit så...
Det ser iaf i mina ögon ut som om du verkligen ville tona ned risken att utan "skuld" fastna i filtret.
Med människor som programmerar och människor (med obehaglig tilltro till systemen) som utvärderar kommer det att bli fel, inte om utan hur mycket och hur stora.
Vad som sedan sker med dessa resultat både korrekta och felaktiga är en annan sak.
Det där jobbet som du sökte, du var på intervju och allt ser faktiskt rätt Ok ut men sedan blir det inget av.
Hur vet du att inte en eller flera herrar i mörkblå kostym varit förbi din potentiella arbetsgivare och sådär bara upplysningsvis berättat i allmänna termer att du nog trots allt är lite suspekt. Risken för detta varierar sannolikt beroende på bransch. För vissa jobb med säkerhetsklassning så är förstås kontakt med herrarna i mörkblått mer regel än undantag.
Exakt hur (algoritmer m.m) sållningen sker är förbehållet antar jag, ett mindre antal personer på Lovön(FRA), NSA, GCHQ och vad det nu kan vara. Men det är större eller mindre mängder med metadata (inkl. sociogram,geogram, m.m) om dig, mig och folk vi träffar som vägs samman och vägs på en vågskål som vi inte vet hur den ser ut eller som sagt vad som läggs i den.
Resultatet av vägningen antar jag, varierar.
Det finns lösningar inte tu tal om det.Det är såklart som Rymdbörje säger att ett övervakningssamhälle riskerar att vissa individer hamnar i kläm, det kan ingen av oss här på SH förneka tror jag.
Men nöten att knäcka är väl hur vi får ordning på den skenande kriminaliteten.
Kan man få ordning på det utan ökad övervakning är väl det absolut bästa alternativet.
Men som det är nu känns det som kling o klang ligger steget efter och då är jag i alla fall beredd att offra min personliga integritet om det är det som krävs.
Finns någon annan lösning på problemen är väl det bättre, men vad i så fall?
- För min del så litar jag mer på Svenska myndigheter än på gängkriminella. Det innebär då i praktiken att jag föredrar ett kontrollerat system som tillåter instanser som syftar till att nedkämpa brottsligheten, att förses med de nödvändiga medel som krävs. Oavsett om det gäller telefonavlyssning, app-avlyssning eller avsågade hageldundrare.
Ska vi vara helt avskiljda från samhällsskyddande och integritetsutmanande åtgärder, borde du inte behöva lämna efternamn och/eller personnummer någonstans. Dvs. inte betala skatt eller delta i någon samhällsfunktion som röjer din sköra identitet. Ungefär som brottslingarna lever idag.
Vem bestämmer vad som är nödvändiga medel?
Kan det tex vara nädvändigt att alla människor lämnar pisseprov en gång i månaden? Kan det vara att alla människors skoinköp registreras hos staten så att skoavtryck från en brottsplats lättare kan kopplas till en person?
Vem bestämmer vad som är nödvändiga medel?
Kan det tex vara nädvändigt att alla människor lämnar pisseprov en gång i månaden? Kan det vara att alla människors skoinköp registreras hos staten så att skoavtryck från en brottsplats lättare kan kopplas till en person?
- Det är ytterst Riksdagens lott att utse myndigheter, så den biten slipper jag som tur är.
De medel jag tror på är olika typer av avlyssning av misstänkt kriminell verksamhet och större närvaro av Polis i utsatta områden. Dina exempel verkar gälla hela befolkningen, vilket låter helt åt skogen och troligen inte något som någon förespråkar.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|