Inläggen i sig är ju inget att orda över men jag tycker att detta tangerar lite av den här verklighetsfrånvända världen politiker lever i. Har hon absolut noll känsla för hur inläggen kommer att tas emot, hur hon framstår och vad de förmedlar om riksdagspolitiker i allmänhet?
Hur ser kontakten med fotfolket ut egentligen?
Korrekt, vi ligger helt i linje där.
Hon har ju ändå en poäng, eller?
Har hon gjort något olämpligt map regelverket hon och andra politiker har att förhålla sig till?
https://www.riksdagen.se/sv/sa-funk...or/narvaro-franvaro-och-ledighet-i-riksdagen/
Att regelverket kanske är kasst ska man ju inte beskylla henne för om hon nu bara följt det sas? Tänker jag fel?
Det som jag mest stör mig på är hur hela scenariot är planerat/uträknat från början och alla inblandade följer sitt manus.
Det är från teatern "kvinnlig identitetspolitiker 101"
Steg 1) Skriv en provocerande tweet.
Steg 2) gråt sedan ut om hot och hat.
Steg 3) profit, tydligen...
Denna tweet är verkligen inte hennes sämsta, så många verkar onödiga hårda på den, men det här manuset är jag så förbannat trött på, året är numera 2020, men detta scenario och jakt på offerkofta har jag sett minst 2021 gånger under senaste 5 åren...
Vad positivt för Sverige har kommit ur ur
"Vi är en humanitär stormakt"
"Världens första feministiska regering"
"
Smartaste bästa tjejgänget!"
Allt är bara floskler, yta, a.k.a. Sverigebilden, men innanför skalet är det så jävla tomt och brist på kompetens, ansvarstagande och vision att samla folket med