Sverige idag..

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Vi sitter med tasken i brevlådan med vindkraft. PunGt

Men du får gärna läsa #3285 och återkomma hur du hanterar vindlösa vinterdagar.
De närmaste åren får vi hoppas att våra KKV inte havererar och går ner i parti och minut som de gjorde i juni, för de behövs fortfarande. Dagarna innan det blåser mindre, och efter, är där per definition uppbyggd energi i vattenkraften. Sen har vi stödkraftverken som historiskt sett alltid stöttat upp vid kalla vinterdagar. Allt detta beror dock på att vi har proportionerligt dimensionerade (och fungerande) ledningar i stamnätet, säkrad frekvensreglering, och att regeringen ger blanka f*n i att lägga ner kraftverk _innan_ en alternativ lösning är på plats. Såsom fiaskot med Barsebäck och SydVästLänken..

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Hoj
Näe, skulle säga att den ingår i notan.
Det kostar att vara "humanistisk stormakt"..
Man får kanske trösta sig med de små pyrrhussegrarna. Det var inte allt för längesen som vi slutade upp att betala ut inte-så-insignifikanta biståndspengar till Kina(!) En ekonomisk supermakt..

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
En riksdagsledamot från, wait for it, Vänsterpartiet(!)
I brist på ekvivalent svenskt uttryck: You just can't make that shit up. :brynad

Inläggen i sig är ju inget att orda över men jag tycker att detta tangerar lite av den här verklighetsfrånvända världen politiker lever i. Har hon absolut noll känsla för hur inläggen kommer att tas emot, hur hon framstår och vad de förmedlar om riksdagspolitiker i allmänhet?
Hur ser kontakten med fotfolket ut egentligen?

Last edited:

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Och nu gråter hon ut om hot och hat...

Ingen vänsterbliven som ropade om hot och hat när t.ex. Hanif Bali fick sina däck sönderskurna på sin bil, eller vid andra tillfällen när han fått hela sidan på bilen sönderrepan med en nyckel eller motsvarande...

https://twitter.com/lindasnecker/status/1281900187481505794

Hon har ju ändå en poäng, eller?

Har hon gjort något olämpligt map regelverket hon och andra politiker har att förhålla sig till?
https://www.riksdagen.se/sv/sa-funk...or/narvaro-franvaro-och-ledighet-i-riksdagen/

Att regelverket kanske är kasst ska man ju inte beskylla henne för om hon nu bara följt det sas? Tänker jag fel?

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Ja den sociala kompetensen brister
(inte ovanligt, ta Göran Persson, Godsägare, på landet faktiskt skälet till jag slutade rösta på (s), saknade något gemensamt med Ledaren)
men annars tycker jag OK. Sökte på Linda Snecker och hittsde det här.
https://www.riksdagen.se/sv/ledamot...-snecker_1c03e794-a9a3-43d5-810a-7951e4c70901
https://data.riksdagen.se/fil/66840E26-9478-4AAA-8F03-DFEE6F9455F5
och när jag läser motionen kan bara hålla med.
Varför ska samverkan mellan myndigheter bara ske vid terroristbrott enligt regeringensförslag ?
Varför inte vid andra brott undrar motionärerna ?
Jag gissar att det beror på att andra brott (inbrott, bedrägerier, sexbrott, våld inom familjen) inte bekymrar regeringen. Eller regeringen vill bara inte få mera av sådana brott för polisen att reda ut ?
Det är inom polisen som med munskydden i Sverige i mars, det finns inte tillräckligt så det räcker till alla och då måste Regeringen prioritera: Terroristbrott.
För det kommit påstötningar från främmande makt om Sveriges usla terroristbekämpning.
Och Hunden lyder Husse.
Så Linda Snecker har kompetens inom vissa områden. Motionen bra ! Men har brister i social kompetens.

Last edited:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Last edited:

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Vi har inte hög arbetslöshet, bara ett mycket gott utbud av arbetskraft.

Det är ganska oroande hur det finns så många som tycker det låter rimligt. Dessa är röstberättigade. :3freak

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Vi har inte hög arbetslöshet, bara ett mycket gott utbud av arbetskraft.

Det är ganska oroande hur det finns så många som tycker det låter rimligt. Dessa är röstberättigade. :3freak

Påminner om det klassiska skämtet.
Jag är inte för tjock, jag är bara för kort för min vikt.

Maggan måste vara smartare än att hon tror det själv men hon tror tydligen att hennes väljare kommer köpa resonemanget.

Vi får väl se om sossarnas svans nu apar efter samma retorik så är deras intelligens bevisad.

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Hoj
Inte idag, men i dagarna: https://www.bbc.com/news/world-europe-53214259
b124aa0b5e9fd33c33f2f7535cb0b28c.jpg

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Inläggen i sig är ju inget att orda över men jag tycker att detta tangerar lite av den här verklighetsfrånvända världen politiker lever i. Har hon absolut noll känsla för hur inläggen kommer att tas emot, hur hon framstår och vad de förmedlar om riksdagspolitiker i allmänhet?
Hur ser kontakten med fotfolket ut egentligen?

Korrekt, vi ligger helt i linje där.

Hon har ju ändå en poäng, eller?

Har hon gjort något olämpligt map regelverket hon och andra politiker har att förhålla sig till?
https://www.riksdagen.se/sv/sa-funk...or/narvaro-franvaro-och-ledighet-i-riksdagen/

Att regelverket kanske är kasst ska man ju inte beskylla henne för om hon nu bara följt det sas? Tänker jag fel?

Det som jag mest stör mig på är hur hela scenariot är planerat/uträknat från början och alla inblandade följer sitt manus.
Det är från teatern "kvinnlig identitetspolitiker 101"

Steg 1) Skriv en provocerande tweet.
Steg 2) gråt sedan ut om hot och hat.
Steg 3) profit, tydligen...

Denna tweet är verkligen inte hennes sämsta, så många verkar onödiga hårda på den, men det här manuset är jag så förbannat trött på, året är numera 2020, men detta scenario och jakt på offerkofta har jag sett minst 2021 gånger under senaste 5 åren...

Vad positivt för Sverige har kommit ur ur
"Vi är en humanitär stormakt"
"Världens första feministiska regering"
"Smartaste bästa tjejgänget!"

Allt är bara floskler, yta, a.k.a. Sverigebilden, men innanför skalet är det så jävla tomt och brist på kompetens, ansvarstagande och vision att samla folket med

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj

En liten testladdning bara? ICBM eller torped...

https://www.forbes.com/sites/hisutt...super-weapons-may-be-cause-of-radiation-leak/

Undrar varför svenska freds (nä jag undrar inte egentligen...) alltid är så tysta när Putte och kompisar lallar runt med sina laddningar..

Edit: lite mer Sverige idag;

https://www.di.se/hallbart-naringsliv/chockhojda-taxor-ett-maste-annars-hotar-vattenbrist-i-sverige/

Ahem. Samma visa som vi ältat tidigare, men nu infra kring vatten.

Sverige ska växa, i ska bli fler, det ska knökas in 500k/år om en del får som de vill. Dock vill dessa inkompetensens riddare inte börja i rätt ände. Dvs, bygga ut infra först.

Det går helt i linje hur de ”tänkt” lösa alla andra funktioner som lider av fler människor i landet. Sjukvården, spara. El, spara(brist). Vatten, ransonering... Vägar, trängsel..

Vi har råd och plats? Jodåsåatte. Det byggs några fler äventyrsbad och sporthallar. Precis vad vi måste ha...

Last edited:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj

Bilden visar ett utsläpp i Nordsjön som spritt sig med Västvindarna åt OstNordOst
Sprider du ut tex bakteriologiska stridsmedel från ett fartyg så kommer spridningen i sida öka med avståndet från utsläppsplatsen.
Jag gjorde värnplikten på Skyddsskolan i Kungsängen. Där vi utbildades i skydd mot ABC.
Och hur det ser ut när något sprids med hjälp av vinden från ett fartyg utanför kusten togs upp.

Last edited:

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Svensk covid-taktik har nu medfört att jag inte avser resa på besök denna sommar. Som expat skulle ett besök i Sverige medföra att jag får bränna två veckor av semestern för att genomföra karantän efter besöket. Nepp! :glömdet

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år