Sverige idag..

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Otryggheten var nog stor också. Det är hårda kvarter det där.

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Hoj
Kawasaki Zx1200
SVT-profilen Anne Lundberg om lönen på SVT
Programledaren har 74 000 kr i månadslön

SVT-profilen Anne Lundberg.
NÖJE
Programledaren Anne Lundberg har jobbat för SVT i 30 år.

Nu avslöjar hon sin månadslön som hon inte är helt nöjd med.

– Jag skulle gärna vilja att den var 174 000
säger hon i Fredrik Ralstrands podcast:gnissla:dummer:fakta

Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
SVT-profilen Anne Lundberg om lönen på SVT
Programledaren har 74 000 kr i månadslön

SVT-profilen Anne Lundberg.
NÖJE
Programledaren Anne Lundberg har jobbat för SVT i 30 år.

Nu avslöjar hon sin månadslön som hon inte är helt nöjd med.

– Jag skulle gärna vilja att den var 174 000
säger hon i Fredrik Ralstrands podcast:gnissla:dummer:fakta

Hon får väl byta till en arbetsgivare som bättre uppskattar hennes kvalifikationer.... Muahaha....

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Inträffat innan - inget nytt , dom har en hel spaningsorgansiation ibland med massa folk.
Komradio (öppen okrypterad:hihi) men sedan appar som zello med mera

Hade jag ingen aning om. :rodnar
Trodde det var första gången kriminella satte upp vägspärrar.
Känns som en ny nivå.:gnissla

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Hon får väl byta till en arbetsgivare som bättre uppskattar hennes kvalifikationer.... Muahaha....

Min åsikt i frågan är ungefär densamma som min åsikt kring våra politiker - höj lönen till det tre eller fyrdubbla så att kompetent folk visar lite intresse...Inkompetenta fritidspolitiker och dåliga programledare har jag fått nog av...

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Min åsikt i frågan är ungefär densamma som min åsikt kring våra politiker - höj lönen till det tre eller fyrdubbla så att kompetent folk visar lite intresse...Inkompetenta fritidspolitiker och dåliga programledare har jag fått nog av...

Du är inte rädd att det bara blir värre av det vi ser idag?

Folk som inte blir politiker för att de brinner för politik/förändring/förbättring av samhällskroppen och dess medborgare utan ett gäng idioter som endast är ute efter pengar?

Jag tänker lite samma som om tex dagisfröknar skulle ha 100 lax i månaden. Då skulle jag skola om mig på en gång, inte för att jag tror att jag är en speciellt bra fröken(snarare tvärtom) utan mer för det finansiella sas.

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Du är inte rädd att det bara blir värre av det vi ser idag?

Folk som inte blir politiker för att de brinner för politik/förändring/förbättring av samhällskroppen och dess medborgare utan ett gäng idioter som endast är ute efter pengar?

Jag tänker lite samma som om tex dagisfröknar skulle ha 100 lax i månaden. Då skulle jag skola om mig på en gång, inte för att jag tror att jag är en speciellt bra fröken(snarare tvärtom) utan mer för det finansiella sas.
Jag tror det är en risk värd att ta. Alternativt att man skulle få 110% av sin genomsnittliga lön de senaste åren den dagen du blir invald. För jag skulle själv aldrig få för mig att lägga ner jobbet på att bli riksdagsledamot med dagens nivåer. Skall där finnas någon ekonomisk poäng med en politisk karriär idag är det ju för korruptionen efteråt som "influencer"....

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Precis, det finns kompetenta och relativt unga människor som ute i näringslivet har en månadslön högre än statsministern. Hur ska man kunna motivera dem att viga sitt liv åt politik om det innebär en rejäl sänkning av lönen...?

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Jag förstår er poäng men är det dom vi vill ha som politiker då? Eller snarare, vill dom vara politiker?

Jag ser hellre att incitamenten till att bli politiker ligger i de mjuka värdena(i större utsträckning), att man gör det för något större än pengar, av medmänsklighet för att man tror på förändring till det bättre - nästan som ett kall i livet.

Då skulle snarare sänkta löner vara en väg att gå. Vill du göra politisk karriär för lönens skull så vill jag inte ha dig som politiker. Jag vill ha något mer än så av de människor i vars händer vi lägger vår framtid. Lite som de ideela arbetare som serverar sopplunch till hemlösa på julafton. Det är vackert på något sätt.

...svammelmode off.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen

Beträffande politiker håller jag med dig, med reservationen för att jag även tycker vi kan dra ner från 349 till 99 i riksdagen.

Men till TV-rutan tror jag det finns 13 på dussinet som är lika bra och tar jobbet för en tredjedel av hennes lön.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Precis, det finns kompetenta och relativt unga människor som ute i näringslivet har en månadslön högre än statsministern. Hur ska man kunna motivera dem att viga sitt liv åt politik om det innebär en rejäl sänkning av lönen...?

Så länge partierna har ett järngrepp om vem som blir invald, så är det fortfarande störst chans att broilers hamnar i positioner med störst påverkan.
Lönen spelar ingen roll, bara hur hårt indoktrinerat och välsmort munlädret är.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Jag tror det är en risk värd att ta. Alternativt att man skulle få 110% av sin genomsnittliga lön de senaste åren den dagen du blir invald. För jag skulle själv aldrig få för mig att lägga ner jobbet på att bli riksdagsledamot med dagens nivåer. Skall där finnas någon ekonomisk poäng med en politisk karriär idag är det ju för korruptionen efteråt som "influencer"....

Du har nog missat riksdagens inkomstgaranti i din kalkyl? Samt statsrådspensionen?

Nyheter
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield