Otryggheten var nog stor också. Det är hårda kvarter det där.
SVT-profilen Anne Lundberg om lönen på SVT
Programledaren har 74 000 kr i månadslön
SVT-profilen Anne Lundberg.
NÖJE
Programledaren Anne Lundberg har jobbat för SVT i 30 år.
Nu avslöjar hon sin månadslön som hon inte är helt nöjd med.
– Jag skulle gärna vilja att den var 174 000
säger hon i Fredrik Ralstrands podcast
Inträffat innan - inget nytt , dom har en hel spaningsorgansiation ibland med massa folk.
Komradio (öppen okrypterad) men sedan appar som zello med mera
Lika bra att börja ta lektioner i ryska.
Iskrenne.
zoda
Det här känns inte heller helt OK.
https://www.expressen.se/nyheter/ryskt-fartyg-utloste-beredskapen-pa-gotland/
Nu när Almedalsveckan är avvecklad vill jag nog ha Gotland kvar.
Hon får väl byta till en arbetsgivare som bättre uppskattar hennes kvalifikationer.... Muahaha....
Min åsikt i frågan är ungefär densamma som min åsikt kring våra politiker - höj lönen till det tre eller fyrdubbla så att kompetent folk visar lite intresse...Inkompetenta fritidspolitiker och dåliga programledare har jag fått nog av...
Jag tror det är en risk värd att ta. Alternativt att man skulle få 110% av sin genomsnittliga lön de senaste åren den dagen du blir invald. För jag skulle själv aldrig få för mig att lägga ner jobbet på att bli riksdagsledamot med dagens nivåer. Skall där finnas någon ekonomisk poäng med en politisk karriär idag är det ju för korruptionen efteråt som "influencer"....Du är inte rädd att det bara blir värre av det vi ser idag?
Folk som inte blir politiker för att de brinner för politik/förändring/förbättring av samhällskroppen och dess medborgare utan ett gäng idioter som endast är ute efter pengar?
Jag tänker lite samma som om tex dagisfröknar skulle ha 100 lax i månaden. Då skulle jag skola om mig på en gång, inte för att jag tror att jag är en speciellt bra fröken(snarare tvärtom) utan mer för det finansiella sas.
Min åsikt i frågan är ungefär densamma som min åsikt kring våra politiker - höj lönen till det tre eller fyrdubbla så att kompetent folk visar lite intresse...Inkompetenta fritidspolitiker och dåliga programledare har jag fått nog av...
Precis, det finns kompetenta och relativt unga människor som ute i näringslivet har en månadslön högre än statsministern. Hur ska man kunna motivera dem att viga sitt liv åt politik om det innebär en rejäl sänkning av lönen...?
Jag tror det är en risk värd att ta. Alternativt att man skulle få 110% av sin genomsnittliga lön de senaste åren den dagen du blir invald. För jag skulle själv aldrig få för mig att lägga ner jobbet på att bli riksdagsledamot med dagens nivåer. Skall där finnas någon ekonomisk poäng med en politisk karriär idag är det ju för korruptionen efteråt som "influencer"....
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|