Detta forum är ett intressant tidsdokument. För 12 år sedan, 2008 skrev jag en tråd där jag nämnde att SD hade en motorsektion
http://sdmotor.se/ och genast haglade kritik över att jag här gjorde smygreklam för SD, och att jag var en ondskefull smygrasist. Nu sitter vi här 12 år senare med ett samhälle där skjutningar, sprängningar, mord och kollaps av viktiga samhällsfunktioner blir alltmer uppenbar. Inget land i Europa är i närheten av dessa våldsproblem, ej heller sprängningar eller klanbaserad tillväxt som äter sig in i politiska system och myndigheter.
Nu kan ju vän av ordning fråga sig. Blev det humant med den vänsterpolitik som förts? Har samhället eller folk i allmänhet varit betjänta av denna kravlöshet och missriktade medmänsklighet som det enligt vissa är att i volym och utan plan bara låta folk med okänd vandel strömma in i landet? Hur kommer nästkommande 12 år att se ut? Hur diskuterar vi år 2032? Vad tror ni? Har någon som var med för 12 år sedan ändrat uppfattning i frågan? Det intressanta när man läser de gamla inläggen är hur stensäkra vissa var på sin åsikt, att alla andra var dumma i huvudet som gillade SD´s politik. Tycker ni att ni ännu har rätt? Och vilket ansvar tycker ni att ni har för den situation som uppstått och för de konsekvenser som ligger framför oss? Personligen är jag av uppfattningen att: Om du står inför ett vägval där en av vägarna leder till okända konsekvenser som inte är reversibla. Gå inte den vägen. Åtminstone inte om du inte har alla med dig. Och definitivt inte om nästkommande generationers väl och ve ligger i vågskålen.
Det är mina 2 cent. Tänkte att det vore kul att återkoppla eftersom vi ju nu fått smak på den framtid som vi 2008 inte visste något om. Det intressanta är att detta var ett par år innan SD kom in i riksdagen och det var alltså det som var det stora hotet, inte utanförskapsområden, klaner, skjutningar eller sprängningar. Men ännu i dag håller en majoritet SD utanför inflytande. Vad kommer att hända nu tror ni? Kommer partier ännu längre åt höger nu ta sig in i riksdagen i takt med att islamistiska partier kandiderar? Eller kommer utvecklingen att tillåtas fortsätta åt det håll som varit? Skrämmande, men samtidigt intressant ur ett historiskt perspektiv. Den utveckling som idag sker blir ju morgondagens normaltillstånd.
Här är förresten inlägget jag refererade till:
https://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?194821-SD-Motor&highlight=