Det lär vi märka när nya folkräkningen startar och bidragen dras in.
Missade du anhöriga nu?
Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
Tittar man här https://www.scb.se/hitta-statistik/sverige-i-siffror/manniskorna-i-sverige/invandring-till-sverige/ så inleder de med att säga:
Hur stora är mörkertalen tro?
Jag vet inte exakt vad din tes är men du förefaller ha en aningen inkomplett bild.Jag går efter officiella siffror både vad gäller invandring och asylsökande.
Jag föreslår att du söker på scb istället för att läsa på avpixlat och liknande.
Min syrra å jag såg löfven på Riksdagens öppnande. Hon orkar inte se han Hon jobbar som sjuksköterska
Tydligen så hade Franska sjuksköterskor fått 5000 kr extra för att arbetat med Coronan.
Löfven där imot bara snackar.
Det är ju upp till kommunal att ställa lite jävla krav och gå ifrån industristandarden.
Att basera en hel facklig rörelse på IF-metalls grundmått är inte så vettigt.
Visserligen bra för facken att inte spelas mot varandra, men både poliser och kommunalanställda / vårdanställda borde visa lite jefla ryggrad i förhandlingarna. (deras representanter då alltså..)
Aftonblaskan skrev:Liberalerna och Centern har tillsammans med regeringen kommit överens om en sänkt inkomstskatt på sammanlagt 13,5 miljarder kronor i den kommande höstbudgeten.
Det beräknas resultera i cirka 1 500 kronor mer i plånboken per år för främst låg- och medelinkomsttagare, meddelar Nyamko Sabuni (L) och Annie Lööf (C) på en pressträff.
Syftet är att öka skillnaden mellan den som arbetar och den som lever på bidrag och ge möjlighet till större ekonomiska marginaler, säger Annie Lööf om sänkningen:
– Det blir en tydlig morot att gå från bidrag till arbete, och ger vårt land en nystart.
125 spänn i månaden blir en tydlig morot?!? Joråsåatte
Lägg pengarna på löner åt polis och vårdpersonal.
Det blir ju faktiskt en fri lunch på nåt hak Sluta var så cynisk och otacksam
125 spänn i månaden blir en tydlig morot?!? Joråsåatte
Lägg pengarna på löner åt polis och vårdpersonal.
125 kr är inte så sällan skillnaden mellan plus eller minus innevarande månad. Vi har en ganska stor grupp medborgare vars ekonomiska situation är betydligt sämre än vad de flesta nog föreställer sig.
Det kanske för en familj innebär 3000kr/år på ett sparkonto så att man var 4-e år kan åka till Mallis en vecka?
125 kr är inte så sällan skillnaden mellan plus eller minus innevarande månad. Vi har en ganska stor grupp medborgare vars ekonomiska situation är betydligt sämre än vad de flesta nog föreställer sig.
Det kanske för en familj innebär 3000kr/år på ett sparkonto så att man var 4-e år kan åka till Mallis en vecka?
Bara för att man är gift med en kusin behöver inte hela släkten åka med.Fatta hur von Oben frikopplad man är om man tror att man kan åka till Mallorca en vecka för 12,000kr med familjen.
Testa 120,000.
Eller man kanske aldrig åker utomlands om man bor i Norrland?
Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |