Comeback
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 25 Jul 2010
- Hoj
- Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Det är flera år sedan jag kunde läsa på webben om attacker från IOT. Det då vanligaste var "kapade" TV-apparater. Tro det var den typen som används i Hotell. TV-apparaterna befann sig i USA och Sydkorea vad jag minns och målen fanns i Kina.Av nyfikenhet, finns det något konkret som talar för detta, dvs exempel på att privatpersoner blivit utsatta för intrång via sina IoT-prylar, påvisad skadlig kod i sådana enheter eller liknande... eller är det mer av en allmän farhåga med tanke på Kinas intressen och ageranden?
Har du en så kallad Smart-TV är du körd. Från Kina, Syd-Korea eller Google, USA.
Av någon anledning har jag inga IOT, ingen TV och den enda dator mikrofonen är hemma finns på en bärbar dator. Som ligger i en väska avstängd.
Och jag använder Nokia N9, dvs varken Android eller Apple.
För jag läste Googles EULA, en uppräkning av vad Google hade rätt ladda hem från min Androidmobil och dela med andra avslutat med: men ej begränsat till detta.
Då fick jag nog så den ligger i kartongen i en låda avstängd utan SIM-kort, utan inloggning till mitt nätverk.
Last edited: