Sverige idag..

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Ja och det dummaste är väl ändå:
– Ska utlandsfödda kvinnor få makt kommer vita, inrikes födda kvinnor att behöva flytta på sig, säger Märta Stenevi.
Hon kan väl isf börja plita på sin egen uppsägningsblankett. Hon är själv vit kvinna så det är väl bara för henne att kliva ner några steg i i makthierarkin om hon menar allvar. Mindre snack, mer verkstad.

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Jag sade detta till en bekant häromdagen och jag kan lika gärna posta det här - jag förstår mer och mer av Peter Erikssons avgång för varje gång Per Bolund eller Märta Stenevi öppnar käften.

Även om Peter Eriksson stundtals framstår som en flummig förvuxen hippie så är han landsbygdsmänniskan som ville engagera sig i en bättre miljö. Detta är inte längre vad MP står för. Det MP numera sysslar med är ett rent röstfiske på den extrema vänsterkanten. Jag förstår varför då regeringsmakten står på spel, men jag har som sagt svårt att förstå dessa tankegångar.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok

Från ca 08:45.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Men se på fan. Vi har tydligen igen 10 år på oss att rädda fan och hans moster från undergången.
– Alltså; det är för bråttom – vi har bara tio år på oss att halvera de globala utsläppen.
Vad händer om vi inte lyckas med det på tio år? Kommer vi dö eller vad. 10,5 duger inte? Halvering från vilket värde?
Var är datan bakom dessa siffror(10 år halvering)? Det är bara löst tyckande från en part i målet som tjänar pengar på klimatalarmismen.

Skrämselpropaganda i sin renaste form. Är jorden patienten som har cancer i liknelsen? Kan jorden dö av denna cancer menar han? Definiera jordens död isf tack. Går liksom inte att mäta puls eller hjärnaktivitet. Planeten tellus har inget medvetande och har gått igenom betydligt kärvare tider än de för människan upplevt mlm bäst passande.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Pedofilen som lämnat kyrkan och inte vill läsa Bibeln tycker alltså att han ska bestämma över kyrkomedlemmar vars största intresse är Bibeln.

Inte för att Bibeln intresserar mig men sådan brist på respekt för andras intressen och liv vill jag bara spy åt.

Bifogat

• Screenshot_20210408-102207.png
    Screenshot_20210408-102207.png
    490.2 KB · Visningar: 29

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Pedofilen som lämnat kyrkan och inte vill läsa Bibeln tycker alltså att han ska bestämma över kyrkomedlemmar vars största intresse är Bibeln.

Inte för att Bibeln intresserar mig men sådan brist på respekt för andras intressen och liv vill jag bara spy åt.
Fast nu var det väl en av hans kärleksrelationer som var dömd pedofil...

Nu gillar jag visserligen inte personen ifråga och läser heller inte bibeln men...

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Fast nu var det väl en av hans kärleksrelationer som var dömd pedofil...

Nu gillar jag visserligen inte personen ifråga och läser heller inte bibeln men...

Har man tre pedofiler i sin vänskapskrets, ljuger om att man inte visste att ens partner är dömd pedofil. Sedan fortsätter att vara partner med den dömda pedofilen så är man med allra största sannolikhet pedofil även själv.
Och skulle han mot förmodan inte vara pedofil så har han ändå mer än acceptabel sympati för pedofiler.

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Har man tre pedofiler i sin vänskapskrets, ljuger om att man inte visste att ens partner är dömd pedofil. Sedan fortsätter att vara partner med den dömda pedofilen så är man med allra största sannolikhet pedofil även själv.
Och skulle han mot förmodan inte vara pedofil så har han ändå mer än acceptabel sympati för pedofiler.

Du verkar ha mer kunskap på området så jag ber om ursäkt... :rodnar

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Du verkar ha mer kunskap på området så jag ber om ursäkt... :rodnar

Oavsett om svinet själv är pedofil eller inte - det tvåtaktsmannen listar är ju trots allt ganska besvärande, eller...?

Federley har flera pedofiler i sin vänskapskrets.
Federley har en partner som är dömd pedofil.
Federley ljuger om vetskapen om sin partners dom.
Federley uppvisar sympati för pedofiler.

Jag vill inte vara en som bidrar till att medie- och debattklimatet blir ännu hårdare för våra politiker. Men i det här fallet är jag nog villig att göra ett undantag. Det här svinet har inget i politiken eller ens i det offentliga rummet att göra...!

Om han på något sätt anses vara förlåten och kommer tillbaka inom politiken så förutspår (och hoppas) jag att detta blir mycket besvärande för honom själv såväl som Annie Lööf.

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Oavsett om svinet själv är pedofil eller inte - det tvåtaktsmannen listar är ju trots allt ganska besvärande, eller...?

Federley har flera pedofiler i sin vänskapskrets.
Federley har en partner som är dömd pedofil.
Federley ljuger om vetskapen om sin partners dom.
Federley uppvisar sympati för pedofiler.

Jag vill inte vara en som bidrar till att medie- och debattklimatet blir ännu hårdare för våra politiker. Men i det här fallet är jag nog villig att göra ett undantag. Det här svinet har inget i politiken eller ens i det offentliga rummet att göra...!

Om han på något sätt anses vara förlåten och kommer tillbaka inom politiken så förutspår (och hoppas) jag att detta blir mycket besvärande för honom själv såväl som Annie Lööf.
Jag har inte läst det som listades eftersom denne inte är tillräckligt intressant för mig.
Men han gillar inte facket och kollektivavtal och skulle visa att det inte behövdes. Inte lika lätt i praktiken som i politiken.
Fredricks salladsbar gjorde honom impopulär hos mig.

Att driva företag är faktiskt inte någon gudagiven rättighet. Att driva företag innebär ansvar. Ansvar gentemot anställda. Ansvar gentemot underleverantörer: Ansvar gentemot samhället. Att driva företag är ingen lekstuga.

Ekot rapporterade igår att det blir skattebetalarna och andra företagare som får stå för de största kostnaderna sedan den centerpartistiske riksdagsledamoten Fredrick Federleys salladsbar gick i konkurs förra sommaren. Andra företag kommer att gå miste om runt 250 000 kronor och skattebetalarna får betala 65 000 kronor i lönegaranti till dem som förlorade jobbet samt obetalda skatter.

Den enda affärsidé som Fredrik Federley och Dominika Peczynski hade när de öppnade grönsaksverksamhet vid Stureplan var att inte teckna kollektivavtal. Eftersom det där med företagande inte visade sig vara lika glamoröst som i en Ayn Rand-roman (trots att de anställde ideologiskt renläriga CUF:are) upphörde affärsverksamheten efter bara tre månader
.

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Jaså, ”drevet” är orimligt. Oj vad jag tycker synd om honom...I min värld är det tack och lov mycket mer orimligt med vuxna som utnyttjar barn sexuellt...

Vad är det killen inte förstår...? Det blev helt knäpptyst kring Paolo Roberto efter hans lilla betalknull-skandal. Persona non grata. Försvunnen från planetens yta. Gått upp i rök. Aldrig mer ommämnd. Raderad från TV-historien.

Det Federley och hans bekanta sysslat med måste väl ändå anses vara minst lika sjukt...? Så länge vi slipper se Paolo Roberto kan vi väl också slippa se svinet Federley...?

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Får jag gissa att drevet var en ledande rödhårig Centerpartist som ringde upp och påpekade det olämpliga.
Han beslut skulle ju kunna påverka antalet Centerröster i riksdagsvalet 2022.

Last edited:

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Även om jag stör mig något sjukt på att hon den rödhåriga alltid verkar tala till andra människor som att de vore femåriga barn så har hon väl rimligtvis något lite grann bakom pannbenet.

Om Federley tack och lov blivit ombedd att lämna alla sina uppdrag efter att pedofilskandalen uppdagades så kan han ju rimligtvis inte vara välkommen tillbaka efter fyra månader...? Det vittnar ju snarare om att han själv fortfarande har lika dåligt omdöme som i första läget. Eller tror han på fullaste allvar att pedofilskandalen är glömd och förlåten för att han själv mått lite dåligt eller för att han är ”född och uppvuxen” inom politiken...?

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Även om jag stör mig något sjukt på att hon den rödhåriga alltid verkar tala till andra människor som att de vore femåriga barn så har hon väl rimligtvis något lite grann bakom pannbenet.

Om Federley tack och lov blivit ombedd att lämna alla sina uppdrag efter att pedofilskandalen uppdagades så kan han ju rimligtvis inte vara välkommen tillbaka efter fyra månader...? Det vittnar ju snarare om att han själv fortfarande har lika dåligt omdöme som i första läget. Eller tror han på fullaste allvar att pedofilskandalen är glömd och förlåten för att han själv mått lite dåligt eller för att han är ”född och uppvuxen” inom politiken...?
Håller med, men jag fick ingen klarhet i huruvida det faktiskt var för C eller ej som han skulle ställa upp i kyrkovalet? Kom det något svart på vitt gällande just vilken nomineringsgrupp det gällde?

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning