Sverige idag..

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Våldstatistiken har legat i en fallande trend enda fram till 2015, vad som nu hände då. :va

Det är väl de patriarkala strutkurerna och anmälningsbenägenheten som ökat antar jag, eller möjligen kan det vara Sverigedemokraternas fel.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Våldstatistiken har legat i en fallande trend enda fram till 2015, vad som nu hände då. :va

Det är väl de patriarkala strutkurerna och anmälningsbenägenheten som ökat antar jag, eller möjligen kan det vara Sverigedemokraternas fel.
Ville inte ta upp det, tänkte att det syns ganska tydligt svart på vitt. Alla år fom 2015 har legat över 1 fall av dödligt våld per 10000 inv.

Men vad hände 2007? En anomali bara eller var det något gängkrig eller något annat specifikt just det året?
Tror att inga av dina "gissningar" är rätt.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Ville inte ta upp det, tänkte att det syns ganska tydligt svart på vitt. Alla år fom 2015 har legat över 1 fall av dödligt våld per 10000 inv.

Men vad hände 2007? En anomali bara eller var det något gängkrig eller något annat specifikt just det året?
Tror att inga av dina "gissningar" är rätt.

Ett enstaka år som 2007 är en slump och inget konstigt rent statistiskt.

Rent praktiskt går det säkert disikera ner det och hitta förklaringar. Man kan ju tänka sig att det råkade vara lite mer krig än vanligt mellan grupperingar.

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
IoT. AWS. RESTless API. Cloud. Crap. Fuck!

• Mängder av fordon, både i Sverige och Finland, står stilla efter att alkolås från företaget Dignita havererat inatt.
  • Anders Eriksson, vd för Dignita, säger att det här är ett allvarligt fel som drabbat många kunder - företagets alkolås finns i både bussar, kommunala tjänstebilar och taxifordon.
  • Enligt P4 Göteborg så berörs bland annat Taxi Göteborg, där flera hundra taxibilar står stilla sen tretiden inatt - då kunde chaufförerna plötsligt inte logga in i systemet.
Visst är det härligt med modärn teknik! :hihi
Med modärn teknik som förenklar livet för de förändringsbenägna kan rånarna i framtiden enkelt swisha pengarna utan att fysiskt hota! :tummenupp

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
En olycka kommer sällan ensam - min chef hörde av sig idag och ville sälja 50% av DevOps-konsult-mig till en gräsklippartillverkare som kört "all in" på.... just IoT, AWS och RESTless API. Lika spännande som att vara rorsman på Titanic och alla reciterar mantrat "vi kan inte sjunka". Jag går i pension om 10 månader. PunGcKt!

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
  • Mängder av fordon, både i Sverige och Finland, står stilla efter att alkolås från företaget Dignita havererat inatt.
  • Anders Eriksson, vd för Dignita, säger att det här är ett allvarligt fel som drabbat många kunder - företagets alkolås finns i både bussar, kommunala tjänstebilar och taxifordon.
  • Enligt P4 Göteborg så berörs bland annat Taxi Göteborg, där flera hundra taxibilar står stilla sen tretiden inatt - då kunde chaufförerna plötsligt inte logga in i systemet.
Med modärn teknik som förenklar livet för de förändringsbenägna kan rånarna i framtiden enkelt swisha pengarna utan att fysiskt hota! :tummenupp
Det var väl inte så att Alkolåsen bara fått ändrad inloggningsnivå ? Lite lägre mängd sprit i andningsluften ?

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Det var väl inte så att Alkolåsen bara fått ändrad inloggningsnivå ? Lite lägre mängd sprit i andningsluften ?

Alla vet ju att cyberattacker ofta är ryska.

Den rimligaste förklaringen är att de ställts om till ryskt system, så att det krävs MINST 0,5 promille för att få igång bilen.

Att det förhåller sig på det sättet är lätt att konstatera på youtube och de otaliga dashcamfilmer som finns.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Alla vet ju att cyberattacker ofta är ryska.

Den rimligaste förklaringen är att de ställts om till ryskt system, så att det krävs MINST 0,5 promille för att få igång bilen.

Att det förhåller sig på det sättet är lätt att konstatera på youtube och de otaliga dashcamfilmer som finns.
Det lustiga är att i skytte anses sprit vara ett dopingmedel, lugnar nerverna. Och på svenskt initiativ infördes alkotest i skytte. Och den 1e som åkte fast var visst en svensk i 5-kamp i Mexico OS.
På 1960-talet beslöt man i Dansk TV visa hur farligt sprit var för förmågan köra bil. Testet gick ut på att köra en bana utan fel. Deltagarna körde banan. Sedan åt de som jag uppfattade det en Dansk frukost med sprit och sedan körde de banan på nytt. Tråkigt nog blev resultatet bättre. Programmet visades aldrig.
Problemet var väl att deltagarna var sådana storkonsumenter av sprit att ca 0,5 ‰ inte påverkade dom negativt.
Och det blev inte sämre efter frukost genom att de fått träna före frukost på vad som väntade.

Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Det lustiga är att i skytte anses sprit vara ett dopingmedel, lugnar nerverna. Och på svenskt initiativ infördes alkotest i skytte. Och den 1e som åkte fast var visst en svensk i 5-kamp i Mexico OS.
På 1960-talet beslöt man i Dansk TV visa hur farligt sprit var för förmågan köra bil. Testet gick ut på att köra en bana utan fel. Deltagarna körde banan. Sedan åt de som jag uppfattade det en Dansk frukost med sprit och sedan körde de banan på nytt. Tråkigt nog blev resultatet bättre. Programmet visades aldrig.
Problemet var väl att deltagarna var sådana storkonsumenter av sprit att ca 0,5 ‰ inte påverkade dom negativt.
Och det blev inte sämre efter frukost genom att de fått träna före frukost på vad som väntade.

Jag har noterat detsamma när jag kör på Playstation, jag kör bättre efter några glas.

Det betyder ju iofs inte att jag skulle reda ut en olycksituation i trafiken bättre. Bara att jag är snabbare runt banan.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Intressant läsning som ni presterat i ett antal inlägg.

Men ni har missat en sak som gör diskussion om att minska eller ta bort statlig registrering/bidragsutbetalning.

Socialdemokrati.

Dessa har ett behov att konfiskera hela eller mestadels av din lön. För att du sedan skall fylla i några dokument med massor av information om dig själv. Åsikts registrering.

Socialdemokraterna anser Att ARBETARKLASSEN SKALL HÅLLAS FATTIG SÅ DOM UPPSKATTAR BIDRAGEN.

Att sedan alla bidragssystem blivit så komplicerade att dessa mer eller mindre slår knut på sig själva i dess iver att inte betala ut en spänn av VÅRA EGNA KONFISKERADE pengar verkar inte störa någon.

Tjänstemänn/kvinnor blir bara fler o fler samtidigt blir det mer o mer personliga åsikter som dessa har som måste utredas= ingenting kommer till skott.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Sjukdomsinsikt NOLL.
I samband med nästa tronskifte föreslås att antalet kungliga flaggdagar i Sverige minskas betydligt. Och den dag det hålls val till EU-parlamentet blir ny allmän flaggdag.

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Jag hörde det på radion idag väntade bara på att det skulle föreslås att det skulle bli nya flaggdagar när det tex är ramadan mm
Det är bara en tidsfråga.
Bra att det finns en politisk kommitte för dessa spörsmål iaf.

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7

Skymningspressens ledarsida (som betecknar sig själv som ”oberoende socialdemokratisk”, vad fan det nu betyder...?) undrar om MP är på väg att bli ett vänsterparti...?

”På väg att bli”...??? De är väl redan det mest utpräglade alternativet för de anarkister som inte längre har ett rent kommunistparti att rösta på...?

Det är ju uppenbart att MP har spelat ut sin roll i kärnfrågan och det börjar vara bra länge sedan de föreslog något som faktiskt gör skillnad för miljön. Precis som Skymningspressen antyder, det mesta de säger nuförtiden är ju mer ett direkt eller indirekt men ändå ett ytterst avsiktligt hot mot den medelålders, blekfeta, svenskfödda mannen.

Och nu räcker det uppenbarligen inte med att den svenske mannen tar ett steg tillbaka. Nu ska även våra kvinnor lugna ner sig och ta ett eller flera steg tillbaka, så att kvinnor med sitt ursprung i Afrika och mellanöstern kan ”få makt”...

Jag undrar mest hur dessa tankegångar föds och göds...? Varför är det så viktigt att någon med sitt ursprung någon annan stans ska komma hit och automatiskt ”få makt”...? Varför är det så viktigt att kompetenta svenskfödda människor - som jobbat sig själv till toppen - tar ett steg tillbaka till förmån för uppenbart mindre kompetenta människor, bara för att de har sitt ursprung någon annan stans...?

Inkvotering är på intet sätt samma sak som demokrati. På vilket sätt ska det svenska samhället bli bättre om allt bygger på en inkvotering, öppen eller illa dold...?

EDIT: Jävla spellcheckhelvete...

Last edited:
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj