FettSnok
96% enligt läkaren
Man får ändå tillstå att ”misär” är ett rätt kraftigt värdeord i kontexten Sverige med alla dessa förmåner och rättigheter. Ett slags låga förväntningarnas rasism, eller nåt.
Man får ändå tillstå att ”misär” är ett rätt kraftigt värdeord i kontexten Sverige med alla dessa förmåner och rättigheter. Ett slags låga förväntningarnas rasism, eller nåt.
Det hade såklart inte gått för Freddan att stå där på scenen och förklara att ”Detta kommer naturligtvis få konsekvenser, folk kommer inte komma i arbete, de blir bidragsberoende och därmed ökar brottslighet och våld mot invånare i allmänhet. Men vi får acceptera det, det är värt den baksidan.” Det hade varit ansvarsfullt. Men helt otänkbart. Istället körde man Sandvikenrapporten, med mera. Tror det i långa loppet funkar bättre med ärlighet. När tilltron till politiker sjunker ökar riskerna för andra negativa följder. En slags dubbelsmäll för samhället.
Genomsvenska våldtäktsmän och mördare är väl knappast ett främmande fenomen. Tvärt om är många av de allra värsta som jag kan erinra mig sådana som skulle beskrivas som ”han var en helt vanlig kille”, ”han var en bra kompis” och ”han hälsade alltid så trevligt”.Det är inte svenne banan som [...] våldtar i vårt land [...]
Finns inga fattiga i Sverige?
Jag kan upplysa om att många ungar växer upp i riktig fattigdom i Sverige. Sover direkt på golvet inlindade i filtar då det inte finns sängar. Ingen mat hemma.
Måndagar går det åt ca 30% mer mat i skolbespisningen. Efter lov ca 50% mer.
Det är inte så att Soc utgör en botten som ingen kommer under. De som inte vill ha med Soc att göra får heller inget. Skylla sig själva? Eh, deras ungar skall väl för bövelen inte lida.
Görs socanmälan då? Ja. Händer något? Sällan.
Där ligger en stor del av problemet. Och det har faktiskt inte ett dugg med etnisk bakgrund att göra. Hellre med psykisk ohälsa, missbruk och allmänt elände.
Prostution från tidiga tonår, våld, självmordsförsök och dålig tillväxt pga undernäring. Ni tror att det inte finns? Då vet ni inget.
Buy quality, cry once
Jag avundas ingen som arbetar inom polis, socialtjänst eller andra myndigheter idag. De gör säkert så gott de kan under de förutsättningar som finns. Det ligger i regering, riksdag och justitiedepartementet att ge de förutsättningar som krävs för att kväva den här utvecklingen som är minst sagt oroväckande.
Att man sedan har politiker som mest baserar ut populistiska budskap till väljarna med liten verklighetsförankring. Det finns inga enkla lösningar på komplexa problem. Det är ett långsiktigt arbete på många fronter.
Den utveckling vi ser i Sverige och i världen idag spelar fel människor i händerna. Farliga krafter är i rörelse så man kanske ska passa sig för vad man önskar. Vilka befogenheter man ger stat och myndigheter.
Så här kan det t ex inte fortsätta:
https://www.expressen.se/gt/niclas-20-tvingades-kyssa-ranarens-fotter/
Det är den typen av rån man kanske förväntar sig kan drabba en om man åker till Afrika eller Sydamerika med enorma sociala skillnader. Det är ju ett bevis på att något inte står rätt till i vårt land.
På det alla sprängningar, skottlossningar och rapporter om våldtäkter.
Nog så sant, här i USA finns verkligen allt mellan botten och toppen, mycket låga bidrag, låga skatter och höga försäkringskostnader. Det finns också sjukt mycket ”enkla jobb”.
Men det bästa med Sverige är att med skygglappar så ser vi bara det som är "bra" men verkligheten tar inte hänsyn till det...
Det drabbar inte mig, jag får det bättre...
Du får ursäkta men det är faktiskt rent korkat att tro att inbördeskrig har med utseendet eller kulturen att göra. Så sent som 1918 var det exempelvis ett mycket blodigt inbördeskrig i Finland som än idag förmärks i det finska samhället. Orsaken? Fnula på den du. Det är samma orsak som alla andra inbördeskrig och "revolutioner", nämligen "misär". Svält. Nöd. Fattigdom. Hopplöshet. När dessa företeelser dyker upp blir resultatet helt enkelt skit.
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|