Sverige idag..

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det kanske är tänkt att fungera som så att det är den ensamma fembarnsmammans icke-flygresa till Lanzarote som staten sen kan sälja den optionen till högstbjudande året därpå, etc etc. Det lär iaf inte bli "rättvist".
Vad får jag för alla mina Icke-flygresor då?

Jag konsumerar så skamligt lite att jag borde få gratis bensin i obegränsad mängd för mina andra CO2 avtrycks inbesparingar.

Raderad medlem 51742

Guest
När skall partierna inse att det spelar ingen roll hur bra man är på att få ut budskapet när man inte har en vettig politik.

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Jag konsumerar så skamligt lite att jag borde få gratis bensin i obegränsad mängd för mina andra CO2 avtrycks inbesparingar.
Istället för Social Credits som Kina infört kan vi i Sverige införa Environmental Credits. Det skulle isf innebära att jag finge åka hoj alldeles gratis hela dagarna!

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Istället för Social Credits som Kina infört kan vi i Sverige införa Environmental Credits. Det skulle isf innebära att jag finge åka hoj alldeles gratis hela dagarna!
Jag kan tänka mig och ta tåget på min nästa europasemester om jag får köra ylande tvåtaktare hemma hela somrarna.

Jag försökte förvisso ta tåget sist jag skulle på europasemester också, men det gick helt enkelt inte att få till det då många rutter hade sommaruppehåll, inga nattåg, banarbeten osv.
Dessutom fanns det ingen bra sida där man kunde boka alla tågen i alla länder ifrån.

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Vad är det med Trafikverket och tunnlar? Det hela slutar väl med att alla LAXAR i Stockholms Ström blir förgiftade av Rhoca-Gil.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Vad är det med Trafikverket och tunnlar? Det hela slutar väl med att alla LAXAR i Stockholms Ström blir förgiftade av Rhoca-Gil.

Nu är det väl några år och en skandal sedan man använde Rockiga Gil sist?

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Såg på nyheterna nyss att hemtjänsten i Umeå hade problem för "deras bilar hade kört i diket"
Antar att det var herrelösa bilar...

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Såg på nyheterna nyss att hemtjänsten i Umeå hade problem för "deras bilar hade kört i diket"
Antar att det var herrelösa bilar...
Den jag såg var en herre som inte visste var utfarten från parkeringen var och körde på fel sida om en stolpe och rakt ner i diket helt odramatiskt.

Man kanske inte bara ska förutsätta att det finns en väg just där man vill köra

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Vågar jag även tro att de ska "vara miljövänliga" och har dubbfria vinterdäck...?
Det skulle inte förvåna mig i den här staden.
Dom var jävligt snabba på att köpa Etanolfordar när det var "the shit" för miljön IAF

På en annan ort i inlandet vet jag att hemtjänstpersonalen krävde fyrhjulsdrivna bilar med bättre markfrigång och dom har definitivt dubbdäck.
Visst, dom behöver det inte alla dagar på året, men dom dagarna dom behöver det kan det vara skillnad på liv och död.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
SAP
286155db489baa5d5efdb1cedf21ba14.jpg

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Och där försvann Sabuni.
Hur många kommer sakna henne?
Inte jag.
Iden med gemensam valuta i så skilda länder som Grekland och Sverige (när virkespriserna stiger då stiger samtidigt priset på oliver !) hade väl fått Bertil Ohlin att vända sig i graven om han kunnat.
Men det här lovar gott, han ska fortsätta med Sabunis linje !

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Citat:

Ygeman: Flyktingmottagande ska ske med jämn fördelning över hela landet​

slut citat

Betyder som jag ser det att drygt 10% ska till Sveriges tre största kommuner, Kiruna, Jokkmock och Gällivare.

Last edited:

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Inte jag.
Iden med gemensam valuta i så skilda länder som Grekland och Sverige (när virkespriserna stiger då stiger samtidigt priset på oliver !) hade väl fått Bertil Ohlin att vända sig i graven om han kunnat.
Men det här lovar gott, han ska fortsätta med Sabunis linje !
Varför ändra ett vinnande koncept? :3freak

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...