Sverige idag..

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Den dagen SEK förbjuds så ska jag börja ge rabatt till kunder som betalar med EURO, och förbjuds det så kör jag därefter USD och i värsta fall ruble eller va fan som nu blir den sista existerande kontantvalutan.

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Lixom tvångs-vaxning, det är ju bara spåntrattarna i Österrike som pysslar med sådana dumheter - precis lika spåniga som att de efter WW2 skrev på ett avtal med SOVJET att alltid förhålla sig neutrala och därmed ALDRIG gå med i NATO. Sovjet som inte längre finns. Måste vara någon form av blodbrist till pallet orsakad av österrikiska typen av lederhosen.

J-mark

Långsammare
Gick med
20 Mar 2006
Hoj
Giant, Canyon, Motobecane & en Nimbus
Yes. Även krypto ser ut att regleras hårt i EU. Anonyma wallets kommer antagligen förbjudas snart.

Jag gissar på att kontanter ryker om några år. EU har gått från ett fint handelssamarbete och öppna gränser till en hårt centraliserad supermakt med behov av att övervaka allt och alla.

De utskrattade brexitanhängarna kommer nog få rätt om några år.
Expansionsdrivet verkar sitta hårt hos alla i ledarställning. Företagsledare, demokratiskt valda politiker och diktatorer. Läser dom fortfarande Nietzsche?

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Vårdköer har vi fått också, glöm inte det.

Men ge samma partier chansen en gång till, det blir säkert mycket bättre den här gången.
En följd som jag ser det av gemensam valdag. Avskaffa den gemensamma valdagen.
Avskaffa röstsedlarna för alla partier. Ha en enda röstsedel med plats för tre siffror

Partiet hen stöder
Den hen vill lyfta fram
Den hen vill lyfta bort

Finland har tydligen en enda röstsedel med plats för två siffror'
Partiet hen stöder
Den hen vill lyfta fram

Men det ställer ju krav på att kunna läsa och skriva och
krav på att kunna läsa och skriva är kanske diskriminerande i Sverige ?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
En följd som jag ser det av gemensam valdag. Avskaffa den gemensamma valdagen.
Avskaffa röstsedlarna för alla partier. Ha en enda röstsedel med plats för tre siffror

Partiet hen stöder
Den hen vill lyfta fram
Den hen vill lyfta bort

Finland har tydligen en enda röstsedel med plats för två siffror'
Partiet hen stöder
Den hen vill lyfta fram

Men det ställer ju krav på att kunna läsa och skriva och
krav på att kunna läsa och skriva är kanske diskriminerande i Sverige ?
För att inte tala om i USA, där en del till och med tycker att man borde behöva legitimera sig.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det är det nya normalläget, en i veckan ~52 om året.
Hittils har det ju varit mestadels kriminella, men lite fler civiloffer får vi nog räkna med i år, då det blir allt svårare för skyttarna att stämma träff med offren på obefolkade platser.

Sen är ju antalet ihjälskjutna ett dåligt mått, det krävs ju att dom lyckas, antalet skjutningar totalt, oavsett utgång, är mera intressant och där är det väl en om dagen?

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
700 CL-X Sport, 500W Bafang
Det är det nya normalläget, en i veckan ~52 om året.
Hittils har det ju varit mestadels kriminella, men lite fler civiloffer får vi nog räkna med i år, då det blir allt svårare för skyttarna att stämma träff med offren på obefolkade platser.

Sen är ju antalet ihjälskjutna ett dåligt mått, det krävs ju att dom lyckas, antalet skjutningar totalt, oavsett utgång, är mera intressant och där är det väl en om dagen?
- Ja, borde kanske presentera antalet skjutna istället. Då är vi väl uppe om några per dag, gissningsvis. MjukostSverige :poop:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Skillnanden på DK och SE.

Samt SD och sjuklövern
94f0b3b388fdc2f195f6e2a611fc5d15.jpg

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Hoj
Yamaha TR1

Inte nog med alla skjutningar, explosioner, gängkriminella, styrande klaner, attacker mot ambulans, gängkontrollerade områden, stora bråk på sjukhus etc. Så trött på att se detta i Sverige. Vilka partier samt väljare är ansvariga för denna utveckling?
Notera hur de inte ens vill nämna att det är muslimer och man hör tom. vad de skriker. Vilken annan grupp som helst hade nämnts som tex nazister, sd-anhängare, trumpanhängare. Det är ren information.
Eftersom så många ska dra egna slutsatser från vad som faktiskt sägs ska jag berätta att jag inte har något emot muslimer utan jag gör skillnad på vad du gör och står för. Jag känner flera muslimer däremot vill jag inte att islam eller någon annan religion sakta men säkert flyttar fram sin position där svenska samhället accepterar och ger efter. Detta håller jag inte hemligt för någon eftersom jag inte kan se något positivt av islamsk utbredning.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok

Inte nog med alla skjutningar, explosioner, gängkriminella, styrande klaner, attacker mot ambulans, gängkontrollerade områden, stora bråk på sjukhus etc. Så trött på att se detta i Sverige. Vilka partier samt väljare är ansvariga för denna utveckling?
Notera hur de inte ens vill nämna att det är muslimer och man hör tom. vad de skriker. Vilken annan grupp som helst hade nämnts som tex nazister, sd-anhängare, trumpanhängare. Det är ren information.
Eftersom så många ska dra egna slutsatser från vad som faktiskt sägs ska jag berätta att jag inte har något emot muslimer utan jag gör skillnad på vad du gör och står för. Jag känner flera muslimer däremot vill jag inte att islam eller någon annan religion sakta men säkert flyttar fram sin position där svenska samhället accepterar och ger efter. Detta håller jag inte hemligt för någon eftersom jag inte kan se något positivt av islamsk utbredning.

Hur vore det om staten skulle börja skydda yttrandefriheten istf att tvinga på oss motorsågskörkort och annat skit

Last edited:

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Hur vore det om staten skulle börja skydda yttrandefriheten istf tvinga på oss motorsågskörkort och annat skit

Men de var ju ändå tuffa mot fattigpensionärerna och de där fikande barnfamiljerna mot flummiga c19restriktioner. Det glöms lätt bort.
Respekt!
Sen blev det ju "lugnt" när barbarerna fick plundra och elda ifred. Skolboksexempel på framgångsrik deeskalering.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA