Two stroke man
Gudomlig sporthojare
Den dagen SEK förbjuds så ska jag börja ge rabatt till kunder som betalar med EURO, och förbjuds det så kör jag därefter USD och i värsta fall ruble eller va fan som nu blir den sista existerande kontantvalutan.
Expansionsdrivet verkar sitta hårt hos alla i ledarställning. Företagsledare, demokratiskt valda politiker och diktatorer. Läser dom fortfarande Nietzsche?Yes. Även krypto ser ut att regleras hårt i EU. Anonyma wallets kommer antagligen förbjudas snart.
Jag gissar på att kontanter ryker om några år. EU har gått från ett fint handelssamarbete och öppna gränser till en hårt centraliserad supermakt med behov av att övervaka allt och alla.
De utskrattade brexitanhängarna kommer nog få rätt om några år.
En följd som jag ser det av gemensam valdag. Avskaffa den gemensamma valdagen.Vårdköer har vi fått också, glöm inte det.
Men ge samma partier chansen en gång till, det blir säkert mycket bättre den här gången.
För att inte tala om i USA, där en del till och med tycker att man borde behöva legitimera sig.En följd som jag ser det av gemensam valdag. Avskaffa den gemensamma valdagen.
Avskaffa röstsedlarna för alla partier. Ha en enda röstsedel med plats för tre siffror
Partiet hen stöder
Den hen vill lyfta fram
Den hen vill lyfta bort
Finland har tydligen en enda röstsedel med plats för två siffror'
Partiet hen stöder
Den hen vill lyfta fram
Men det ställer ju krav på att kunna läsa och skriva och
krav på att kunna läsa och skriva är kanske diskriminerande i Sverige ?
Det är det nya normalläget, en i veckan ~52 om året.
- Ja, borde kanske presentera antalet skjutna istället. Då är vi väl uppe om några per dag, gissningsvis. MjukostSverigeDet är det nya normalläget, en i veckan ~52 om året.
Hittils har det ju varit mestadels kriminella, men lite fler civiloffer får vi nog räkna med i år, då det blir allt svårare för skyttarna att stämma träff med offren på obefolkade platser.
Sen är ju antalet ihjälskjutna ett dåligt mått, det krävs ju att dom lyckas, antalet skjutningar totalt, oavsett utgång, är mera intressant och där är det väl en om dagen?
Vad skulle trollen göra med det där skräpet?
Vi betraktar det som en sorts framtidsforskning.
UrkSkillnanden på DK och SE.
Samt SD och sjuklövern
Våldsamt upplopp – maskerade personer har kastat sten mot polisen
Polisen rustade upp efter torsdagens våldsamma upplopp. Men utöver några bilbränder har natten varit lugn. – Vi försöker återskapa tryggheten som sattes ur balawww.aftonbladet.se
Inte nog med alla skjutningar, explosioner, gängkriminella, styrande klaner, attacker mot ambulans, gängkontrollerade områden, stora bråk på sjukhus etc. Så trött på att se detta i Sverige. Vilka partier samt väljare är ansvariga för denna utveckling?
Notera hur de inte ens vill nämna att det är muslimer och man hör tom. vad de skriker. Vilken annan grupp som helst hade nämnts som tex nazister, sd-anhängare, trumpanhängare. Det är ren information.
Eftersom så många ska dra egna slutsatser från vad som faktiskt sägs ska jag berätta att jag inte har något emot muslimer utan jag gör skillnad på vad du gör och står för. Jag känner flera muslimer däremot vill jag inte att islam eller någon annan religion sakta men säkert flyttar fram sin position där svenska samhället accepterar och ger efter. Detta håller jag inte hemligt för någon eftersom jag inte kan se något positivt av islamsk utbredning.
Hmm.. yttrandefrihet, det är därför Musk vill köpa Twitter?
The consequences of this poll will be important. Please vote carefully.
Nog för att det behövs en "garant". Är Musk den mannen? Skeptisk, men en sak är klar och det är att yttrande är inte fritt som det är nu. Alltför många stängs av på oklara grunder.Hmm.. yttrandefrihet, det är därför Musk vill köpa Twitter?
Men de var ju ändå tuffa mot fattigpensionärerna och de där fikande barnfamiljerna mot flummiga c19restriktioner. Det glöms lätt bort.Hur vore det om staten skulle börja skydda yttrandefriheten istf tvinga på oss motorsågskörkort och annat skit
Pontus Persson (@PontusPersson5)
Linköping just nu. Planerad koranbränning ska vara orsaken. Det vill säga: när detta filmades hade inte aktionen skett ännu.nitter.netEdward Nordén (@Edward_Norden_)
Våldsamt upplopp i Linköping vid tillståndsgiven sammankomst (Paludan). Polisen tvingas backa. Liksom lagen. Igen. Fullständigt ohållbart. Foten behöver sättas ned och polisen måste kunna klara uppgiften. Önskar man leva i en religiös diktatur så ska man göra det. Inte i Sverige.nitter.net
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|