Så att de slipper lära sig svenska.Varför har vi ens en somalisk redaktion?
Peter Torstensson har tydligen lessnat på att vara polis. Undra hur lång tid det tar innan han är utköpt ?DEBATT: Hela landet är på väg mot Rinkebys problematik
Jag arbetar som polis i Dalsland och har under några år sett sådant jag känner igen från förr, från min tid i Rinkeby. Hela landet är på väg in i samma problematik som i våra större städer. Polismyndigheten får inte mörka, skriver Peter Torstensson.www.expressen.se
Ja, bra fråga.Han har tydligen lessnat på att vara polis. Undra hur lång tid det tar innan han är utköpt ?
Noterar att S nu börjar bli rejält oroliga över att Nyans stjäl såväl deras kärnväljare som politiska företrädare. Kanske kan detta komma att bli det största hotet mot S fortsatta maktinnehav?
(s) driver redan en minoritetsregeringen.Det vore en poetisk rättvisa om Nyans tar väljare och orsakar en valförlust, ivrigt hjälpta av SR's utrikesredaktioner som vinklar nyheter i bästa DDR stil...
Nja, så stora tror jag inte Nyans blir(s) driver redan en minoritetsregeringen.
(s) med nyans bildar regering i höst ?
med "traditionella" stödpartierna (v) och (c) ?
Nyans siktar tydligen på att få 12% i Malmös valkrets, vilket jag inte tror är uteslutet. Detta skall tydligen räcka för att få en plats i riksdagen, trots att man inte når upp till 4% för Sverige som helhet. Denna spärrregel hade jag ingen aning om innan jag nu kollade upp den och är troligen inte så många som känner till.Nja, så stora tror jag inte Nyans blir
Jag hade det inte!Nyans siktar tydligen på att få 12% i Malmös valkrets, vilket jag inte tror är uteslutet. Detta skall tydligen räcka för att få en plats i riksdagen, trots att man inte når upp till 4% för Sverige som helhet. Denna spärrregel hade jag ingen aning om innan jag nu kollade upp den och är troligen inte så många som känner till.
Har svårt att se att S skulle vilja inleda samarbete med att parti som på längre sikt skulle kunna vara förödande för deras egen möjlighet till maktinnehav, i alla fall inte i första läget.Men C och S lär samarbeta med Nyans om det gagnar dom gissar jag.
Ungefär så fast det är bara Lööf själv som tror det hon gör ser bra ut i andras ögon.Har svårt att se att S skulle vilja inleda samarbete med att parti som på längre sikt skulle kunna vara förödande för deras egen möjlighet till maktinnehav, i alla fall inte i första läget.
C tror jag inte har några problem att samarbeta så länge det får Lööf att se bra ut.
Men låt säga att Nyans blir vågmästare i någon enskild fråga (t ex kopplad till säkerhetspolitik, hantera en ekonomisk kris eller tryggande av energi- och/eller matförsörjning) och erbjuder en C/S/V/MP-regering sitt stöd mot att vi inför en blasfemilag. Efter de obligatoriska krokodiltårarna är nog detta inget större problem, i synnerhet inte om Putin samtidigt håller på och skapar en massa oreda för vårt samhälle.
Sedan när är något parti långsiktigt?Har svårt att se att S skulle vilja inleda samarbete med att parti som på längre sikt skulle kunna vara förödande för deras egen möjlighet till maktinnehav, i alla fall inte i första läget.
C tror jag inte har några problem att samarbeta så länge det får Lööf att se bra ut.
Men låt säga att Nyans blir vågmästare i någon enskild fråga (t ex kopplad till säkerhetspolitik, hantera en ekonomisk kris eller tryggande av energi- och/eller matförsörjning) och erbjuder en C/S/V/MP-regering sitt stöd mot att vi inför en blasfemilag. Efter de obligatoriska krokodiltårarna är nog detta inget större problem, i synnerhet inte om Putin samtidigt håller på och skapar en massa oreda för vårt samhälle.
När det gäller frågan om att agera på ett sätt som är bra för Sverige långsiktigt, troligen inget. Om det gäller ifall den överordnade frågan är att sätta sitt eget partis långsiktiga överlevnad framför Sveriges väl, i princip alla.Sedan när är något parti långsiktigt?
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|