Sverige idag..

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar

Vi som är tillräckligt gamla kommer ihåg Spanarna på Hill Street. Men i Sverige hade vi då inte gängkriminalitet, polisskjutningar, förstörda polisbilar. Men i takt med amerikaniseringen har vi inte bara tagit till oss det bästa av den amerikanska mat- och dryckeskulturen, det färgstarka språket och den trevliga mångkulturella livsstilen utan även några av nackdelarna.

IMG_16001 (2).JPG

Vi som kommer ihåg serien, skulle nu hetat Hill Street Blues på modärn svenska eftersom vi inte behöver översätta längre, kommer också ihåg Renko. 40 år sedan men liknar väldigt mycket en "svensk" polisserie i ett Sverige idag...

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
DOM HAR INGEN LAGLIG RÄTT!

Dom är gifta enligt sharia, och skiljsmässorna sker enligt sharia.

Det är ju inte så att äktenskapen registreras i laga ordning hos myndigheterna.
Då är de inte heller gifta enligt svensk lag och således handlar det om prostitution vilket inte heller är förenligt med svensk lag. Sharia är bara något religiöst nys, och inte något vi lever efter i sverige, så antingen gifter de sig på riktigt och begår därmed ingen synd (så tillvida att de inte redan har en fru, för då blir det bigami, vilket inte heller är förenligt med svensk lag), och vill de sedan skilja sig efter ett par timmar så är det bodelning som gäller. Eller så har de bara köpt en prostituerad, och ska då lagföras för detta brott. Det finns inget sätt detta pissbeteende kan fortsätta i det här landet utan att förövarna åker dit på ett eller annat sätt.

För vi har väl inte några myndigheter som ser mellan fingrarna med brottsliga handlingar får man hoppas?

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Då är de inte heller gifta enligt svensk lag och således handlar det om prostitution vilket inte heller är förenligt med svensk lag. Sharia är bara något religiöst nys, och inte något vi lever efter i sverige, så antingen gifter de sig på riktigt och begår därmed ingen synd (så tillvida att de inte redan har en fru, för då blir det bigami, vilket inte heller är förenligt med svensk lag), och vill de sedan skilja sig efter ett par timmar så är det bodelning som gäller. Eller så har de bara köpt en prostituerad, och ska då lagföras för detta brott. Det finns inget sätt detta pissbeteende kan fortsätta i det här landet utan att förövarna åker dit på ett eller annat sätt.

För vi har väl inte några myndigheter som ser mellan fingrarna med brottsliga handlingar får man hoppas?

Syftet är väl bara bara religiös antar jag?

Det är väl tveksamt om dom egentligen kan kringgå sexköpslagen även ifall det skulle handla om juridiskt korrekta giftermål med skilsmässa dagen efter.

Kanske dags för knarkspanare att börja spana utanför synagogor istället för thaimassageställen. :va

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Sluta även skriv Putler, tack på förhand

Putler, Putler, Putler, Putler, Putler, Putler, Putler, Putler, Putler, Putler, Putler, Putler, Putler, Putler, Putler, Putler, Putler, Putler, Putler, Putler, Putler, Putler, Putler, Putler, Putler, Putler, Putler, Putler.

Putler!

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Putler, Putler, Putler, Putler, Putler, Putler, Putler, Putler, Putler, Putler, Putler, Putler, Putler, Putler, Putler, Putler, Putler, Putler, Putler, Putler, Putler, Putler, Putler, Putler, Putler, Putler, Putler, Putler.

Putler!
Där fick jag så jag teg!

Jag förstår inte företeelsen, vad betyder Putler? Är det vedertaget? Vad symboliserar det att kalla någon för något annat?

Om jag kallar Kamala Harris för Agneta, är det ungefär samma sak?

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Syftet är väl bara bara religiös antar jag?

Det är väl tveksamt om dom egentligen kan kringgå sexköpslagen även ifall det skulle handla om juridiskt korrekta giftermål med skilsmässa dagen efter.

Kanske dags för knarkspanare att börja spana utanför synagogor istället för thaimassageställen. :va
Ja, lite smygande i buskarna skulle säkert få resultat, men kanske inte utanför just synagogor va? Det var väl i moskéer detta pågick?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Då är de inte heller gifta enligt svensk lag och således handlar det om prostitution
Absolut, men inte enligt dom.

Sharia är dom lagar deras sagofarbror skrev, och dom står över alla lagar skrivna av människor.
Dom säger att dom ska följa svensk lag, men sedan skiter dom i det.

Dom får slå sina fruar och barn också enligt sharia, och dom får gifta bort sina döttrar till någon inavlad kusin enligt sharia, så då gör dom det.

Dom får kasta olydiga döttrar som inte vill ha slöja från balkongen också enligt sharia.
Eller våldta "horor" som inte täcker sig.

Vissa ser ett problem med det, andra säger att det är deras kultur/religion och att den är förenlig med att bo i västvärlden.

Du får bestämma själv vad du tycker.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Nej jag tycker bara det är konstigt att medvetet stava fel utan att det framgår vad det betyder.
Bunkerdvärg är tydligt nedsättande, godkännes.
Jag tror förvisso inte att någon inte vet vem man menar när man skriver putler heller.

I värsta fall får dom googla och första träffen är en vikipedia på Vladolf Putler

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag tror förvisso inte att någon inte vet vem man menar när man skriver putler heller.

I värsta fall får dom googla och första träffen är en vikipedia på Vladolf Putler
Aha, det är en ordlek med Putin och Hitler? Då förstår jag.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Polisen står och tittar på.

Polisen är en del av problemet, absolut inte en del av lösningen.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok

Haha tanten där i röd jacka eftet 1:40. Är det någon sorts parningsläte hon försöker med?
Vilken stolle.

Last edited:

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + CB1000RA

Reportern i slutet av inslaget påminde sjukt mkt om en liten sinnessjuk man från Österrike anno 1889….
:galen

Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...