Sverige idag..

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Helst vill man ju inte ens ha invandrarna i landet överhuvudtaget. Då hade de inte varit i riksdagen heller. I vart fall inte om vi ska fortsätta vara en välfärdsstat. Skippar vi välfärden kan vi gott öppna gränserna helt och ändå slippa kurder och somalier.

Har vi inte nog med idioter i landet? Vi måste ju trots allt försörja Steffe Svets, Strandhäll och Mogge. Vi behöver inte fler förståndshandikappade.
Det räcker med att skippa välfärden för invandrare. I samma ögonblick är problemet löst.
Ställa krav på egen försörjning för alla som kommer hit. Det är ju löjligt tycker jag att en ung man vars resa hit financierats genom ett bra pris för hans syster till en giftassugen man ska försörjas av den arbetande befolkningen i Sverige.
Vilket stämmer precis med när jag reste genom Sudan 1977. Då kostade en hustru i södra Sudan 12 kor. Rätt naturligt tyckte jag eftersom det är kvinnorna som med sitt arbete på fälten försörjer familjen med mat.
Mannen's uppgift är att skydda familjen mot vilda djur (och människor?).

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det räcker med att skippa välfärden för invandrare. I samma ögonblick är problemet löst.
Ställa krav på egen försörjning för alla som kommer hit. Det är ju löjligt tycker jag att en ung man vars resa hit financierats genom ett bra pris för hans syster till en giftassugen man ska försörjas av den arbetande befolkningen i Sverige.
Vilket stämmer precis med när jag reste genom Sudan 1977. Då kostade en hustru i södra Sudan 12 kor. Rätt naturligt tyckte jag eftersom det är kvinnorna som med sitt arbete på fälten försörjer familjen med mat.
Mannen's uppgift är att skydda familjen mot vilda djur (och människor?).
Enig, fri invandring men inga bidrag hade gjort oss starkare.
Fri invandring men fri tillgång till världens mest generösa välfärd, what could go wrong?
Undrar hur det kommer beskrivas i historieböckerna, om det finns någon kvar som kan skriva dem vill säga

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Citat:
Kajsa Andersson berättar hur hon blivit instängd i ett kapprum med en mycket aggressiv pappa – i mer än en timme. Mannen lyfte handen mot Kajsa, som vid tillfället var gravid, och hotade att slå henne. Upprinnelsen till händelsen var en vardaglighet.
- Vi hade ringt vårdnadshavaren för att säga att han måste hämta sitt barn, som var påtagligt sjukt. Jag blev kallad ”hora” och andra saker, säger Kajsa Andersson.
slut citat

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Citat:
Kajsa Andersson berättar hur hon blivit instängd i ett kapprum med en mycket aggressiv pappa – i mer än en timme. Mannen lyfte handen mot Kajsa, som vid tillfället var gravid, och hotade att slå henne. Upprinnelsen till händelsen var en vardaglighet.
- Vi hade ringt vårdnadshavaren för att säga att han måste hämta sitt barn, som var påtagligt sjukt. Jag blev kallad ”hora” och andra saker, säger Kajsa Andersson.
slut citat
Typiskt svenskt beteende

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
En tradition som levt kvar längt efter behovet försvunnit, jag minns dessa olåsta dörrar från när jag var liten, särskilt hos äldre folk som bodde lite avsides.
Till och med när jag var barn, på 90-talet, och till och med tidigt 2000-tal var det rätt ovanligt att låsa dörren här, jag bodde ju i slummen men alla kusiner och far och morföräldrar på landet och i de lite finare kvarteren så använde låskistan på sin höjd när de planerade att vara borta några veckor.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Typiskt svenskt beteende

Tyvärr måste jag meddela att det är ett typiskt manligt beteende, i den mån det förekommer. Oftast handlar det om personer som har missbruks- eller psykiska problem.

Om man skall generalisera någonstans så är invandrade föräldrar mindre benägna att curla sina barn till löjliga nivåer.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Typiskt svenskt beteende

Tyvärr måste jag meddela att det är ett typiskt manligt beteende, i den mån det förekommer. Oftast handlar det om personer som har missbruks- eller psykiska problem.

Om man skall generalisera någonstans så är invandrade föräldrar mindre benägna att curla sina barn till löjliga nivåer.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Om man ska generalisera någonstans så är sådan här attityd typisk "kränkt" MENA.

Vad curla har med denna situation att göra kan du få beskriva vid tillfälle.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Om man ska generalisera någonstans så är sådan här attityd typisk "kränkt" MENA.

Vad curla har med denna situation att göra kan du få beskriva vid tillfälle.

Kan göra det nu på en gång. :)

Förälder är upprörd å sitt barns vägnar pga någonting som hänt på förskolan/skolan. Då föräldern inte kan hantera att lille prinsen/lilla prinsessan inte fick göra som han/hon ville i alla lägen går föräldern bärsärk över den hemska personalen, och väljer då gärna ut en syndabock som oftast är den osäkraste nybörjaren på bygget.

Sedan släpper föräldern lös syndafloden över stackaren ifråga. Har sett/hört om detta ganska många gånger och även blivit tvungen att ingripa ett antal gånger.

Ytterst handlar det om att föräldern curlar sitt barn så pass att barnet inte anses klara av att behöva inordna sig i ett sammanhang utan att föräldern är med. Kontrollbehov osv.
Men det kan många gånger handla om föräldrar enligt ovan missbruk/sjukdom som har så dåligt samvete över sitt bristande föräldraskap att han/hon tror sig vara tigerpappa/tigermamma för att visa barnet att han/hon bryr sig om sitt barn.

Till och med små barn genomskådar detta, tragiskt nog.

Med det sagt så kan det absolut handla om invandrade föräldrar, men dels är de mindre benägna till missbruk och dels har de generellt också en större respekt för skolpersonal.

Min poäng är att man skall inte dra slutsatser om härkomst bara för att personen beter sig illa. Tyvärr finns det många som beter sig illa oavsett bakgrund.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Kan göra det nu på en gång. :)

Förälder är upprörd å sitt barns vägnar pga någonting som hänt på förskolan/skolan. Då föräldern inte kan hantera att lille prinsen/lilla prinsessan inte fick göra som han/hon ville i alla lägen går föräldern bärsärk över den hemska personalen, och väljer då gärna ut en syndabock som oftast är den osäkraste nybörjaren på bygget.

Sedan släpper föräldern lös syndafloden över stackaren ifråga. Har sett/hört om detta ganska många gånger och även blivit tvungen att ingripa ett antal gånger.

Ytterst handlar det om att föräldern curlar sitt barn så pass att barnet inte anses klara av att behöva inordna sig i ett sammanhang utan att föräldern är med. Kontrollbehov osv.
Men det kan många gånger handla om föräldrar enligt ovan missbruk/sjukdom som har så dåligt samvete över sitt bristande föräldraskap att han/hon tror sig vara tigerpappa/tigermamma för att visa barnet att han/hon bryr sig om sitt barn.

Till och med små barn genomskådar detta, tragiskt nog.

Med det sagt så kan det absolut handla om invandrade föräldrar, men dels är de mindre benägna till missbruk och dels har de generellt också en större respekt för skolpersonal.

Min poäng är att man skall inte dra slutsatser om härkomst bara för att personen beter sig illa. Tyvärr finns det många som beter sig illa oavsett bakgrund.

Fast det här handlade ju om ett sjukt barn, inte ett curlat barn. Din observation kan mycket väl stämma men ingenting tyder på att den är applicerbar i detta fall.

Jag håller inte med om att det skulle vara någon typ av 50/50 när det kommer till vissa attityder. Det hjälper ingen att låtsas som att MENA inte är lättkränkta, har nära till hederskortet eller har en problematisk syn på kvinnliga auktoriteter. Olika kulturer har olika särdrag, svenskar är tex generellt konflikträdda.

Men, i detta fall kan det ha varit vad som helst, men att kvinnor bemöts illa av de som är uppfödda med att de har ungefär halva människovärdet är inget att förvånas över.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Ja, tyvärr håller jag med dig där. Det finns absolut sådana inslag hos vissa kulturer.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Kan vi få någon skolpersonal att verifiera det?

Dom jag har pratat med är av absolut motsatt åsikt, fast inte officiellt förstås, det kan man inte vara om man jobbar inom skolan.

Det är lite som att säga åt tjejerna i 8'an att dom måste bära lite mera heltäckande kläder för att annars blir det så oroligt i klassen.... Man måste göra det på ett snyggt sätt...

Förskole/dagis/skol (vad det heter nu vet jag inte) personal säger att föräldrarna våldsnyter ungarna på parkeringen, torkar svetten ur feberpannan med kalla våtservetter och ser till att försvinna innan det har börjat rinna igen.
Har dom lyckats lämna ungarna är dom inte föräldrarnas problem i 8 timmar.
Ofta måste personalen ringa från hemligt nummer, för ringer dom från (för)skolans nummer för att säga att barnen måste hämtas för att dom har feber och hosta så svarar inte föräldrarna.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj

Ja här i Göteborg lär sig invandrarbarnen att ta hand om sig själva.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
I gamla Sverige är det lite bättre ordning.

040773ba0e967878187baa2ddb2fa63d.jpg

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det är ännu mer intressant hur många väljare totalt som är första- eller andra generation invandrare.

Var ligger deras lojalitet? Hur ser de på Sverige? Vad tycker de om svenskar? Vem ska betala deras utanförskap?

Alla fattar att det här inte kommer hålla.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det är allvarligt när Trump kritiserar CNN men det är bra när socialdemokratiska ministrar trakasserar svenska journalister
d042a739f9868c1f7514699f1dc4077d.jpg

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
För er som lyssnar på God Ton (podd av och med Hanif Bali och Per Lindgren) så kunde man i senaste avsnittet få höra att Per Lindgren (äntligen) vakna upp och insett vart Sverige är påväg - och då går hans segment ut på att alla måste rösta på M, för detta valet är sista chansen.

Han har antagligen mycket rätt i att detta valet är Sveriges sista ärliga chans - men att han som upptäckt och vaknat upp till verkligheten först nu, juni 2022, ska säga till vad folk ska rösta på, där majoriteten av lyssnarna säkerligen redan förstått detta 2010...2014...2016...2018...2020...2021... Och att lösning såklart är att rösta på "hans parti"...

Jävligt hög och efterbliven häst muppen sitter på.

Last edited:
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...