Sverige idag..

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
”Journalister måste förstå och följa de etiska regler som gäller för yrket, exempelvis när det gäller opartiskhet eller att bara publicera korrekt information, förhålla sig opartisk, respektera personlig integritet och visa gott omdöme när det gäller namnpublicering.”
Din gamla sosse där. Kan du nämna några journalister på Aftonbladet som är olämpliga?

Jag tror det är ett stort problem när politiska tjänstemän ska bestämma vilka som får kallas för journalister.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Lamotte, är det den här snubben faktiskt tar på sig blåstället och ger sig ut på plats och rapporterar om samhällets degenerering? Samtidigt som ABs journalister sitter och skriver artiklar om folk som tycker fel på internet. Förstår dem iofs, det är bekvämare och presstöd får man ju iaf.
Jag trodde i min enfald att journalister var folkets förlängda arm som hade i "uppdrag" att kritiskt granska och gräva i maktens förehavanden. De som skulle rapportera om faktiska nyhetshändelser och sådär.
Lamotte är endast illa omtyckt för att han pratar högt, fort, lite upphetsat (ibland oklart varför). Och ja, för att han gör reportagen MSM inte vill att de ska göras förstås.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Käbblat och käftat och betett sig allmänt uppnosigt och pubertalt, nu senast mot journalisten Lamotte.

Värdigt? Statsmannamässigt? Moget?

Hennes ton skulle gå hem på ett grabbigt, aningen övervintrat, MC -forum.

Var det hon som skrev inlägget i bilden?

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
MA är ytterst ansvarig för regeringen,de enskilda ministrarna och politiken som förs.
Ett misstroende mot en minister är därför ett misstroende mot MA och regeringen.
Personligen tycker jag det är konstigt att man öht kan begära misstroende mot ministrar och inte bara statsministern/hela regeringen.
Tycker faktiskt det är lite fegt att bara begära misstroende mot MJ.
Om allt är en enskild minister fel när får man då kritisera statsministern? :va
När det nu går, är det då fel att göra det mot MJ? Absolut inte.
Är det rätt time'ing? Nej, borde skett för länge sedan.
När det görs så här nära valet blir det ju bara ett spel när inkompetensen varit uppenbar så länge.

Har i övrigt genomlidigt ännu en partiledardebatt.
En hel del nya lösningar kom fram där...inte.
Men igen lite glad över att L's nya partiledare faktiskt framför lite gamla liberala tankar.
Kanske kan få se L i riksdagen efter valet också?

Som vanligt mina 2 cent...

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Ok vad har vi här nu då - Sossarna har dealat med Kakkababa som prioriterar PKK och kurder framför Sveriges väl. Första gången må vara förmildrande eftersom NATO inte var aktuellt då, men att försöka göra det en gång till för att rädda en inkompetent minister? För mig är det glasklart vilka som sätter NATO-medlemskapet på spel. Låt MJ gå och be Kakkababa fara och flyg så är problemet löst

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Bara undrar om Lamotte var journalist när han jobbade för SR och SVT, (uppdrag granskning) och hur han blev ickejournalist? Är det radikaliseringen i att han rapporterar om sånt som händer ur de berördas perspektiv, utan att tillrättalägga , som har gjort att han förlorat sin journaliststatus?
Nu trissar han ytterligare genom att begagna sig av vänsterns språkbruk. Det är visst inte bra när samma eder slungas åt det hållet.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Huruvida Lamotte är journalist eller inte är för mig helt egalt. Han har en framtoning jag inte orkar lyssna på och beter sig stundom minst sagt korkat. Nivån på dumheter är helt i paritet med Strandhäll som trots sin befattning inte vet hur många kärnkraftverk som finns/funnits i landet.

Gapar man och skriker framstår man för mig som att innehållet i det man vill förmedla inte är tillräckligt bra.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Huruvida Lamotte är journalist eller inte är för mig helt egalt. Han har en framtoning jag inte orkar lyssna på och beter sig stundom minst sagt korkat. Nivån på dumheter är helt i paritet med Strandhäll som trots sin befattning inte vet hur många kärnkraftverk som finns/funnits i landet.

Gapar man och skriker framstår man för mig som att innehållet i det man vill förmedla inte är tillräckligt bra.
Han talar högt och jobbigt i sin presentation av sina program.
När han gör reportage är han helt sansad och frågar folk vad de tycker, ofta i mångkulturellt belastade områden. Sådana områden som MSM antingen undviker eller förskönar.
Här är ett av tiotals liknande reportage, vad gör han för fel här som förtjänar regeringens hat? Jo jag vet, han sätter fingret på deras (bristande) prestation, men utöver det?

Vad du gillar spelar ingen roll, du ogillar väl bara det du blivit lärd att ogilla och du är heller inte minister så vitt jag vet.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts

Det får man tycka medan jag å min sida tycker att regeringsföreträdare inte ska ägna sig åt påhopp på privatpersoner och det från sin oförtjänta maktplattform. Det är han väl eftersom hon inte räknar honom som journalist? Jag tror t o m det finns reglerat huruvida ministrar ska stampa på underlydande. Nu är det ju en sosse och därmed intet annat att vänta.
Lamotte kan var och en förhålla sig till som man väljer. Strandhälls dumheter drabbar oss alla och vi har nu lärt oss att den hon ogillar ger hon sig på.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Bara undrar om Lamotte var journalist när han jobbade för SR och SVT, (uppdrag granskning) och hur han blev ickejournalist? Är det radikaliseringen i att han rapporterar om sånt som händer ur de berördas perspektiv, utan att tillrättalägga , som har gjort att han förlorat sin journaliststatus?
Nu trissar han ytterligare genom att begagna sig av vänsterns språkbruk. Det är visst inte bra när samma eder slungas åt det hållet.
Han blev ickejournalist genom att tycka fel och ha en burdus stil.
Tycker du rätt och är burdus gör du fin karriär, tex Kakan

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09

Avseende Strandhäll ser vi bevis på det hela tiden, men hur enl dig beter sig Lamotte dumt?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Är det någon icke sverigedemokrat som vill kritisera detta?

Vi hade ju någon som tyckte jag lät som någon från en högerextrem ekokammare häromdagen, vi kanske kan lätta upp stämningen med att utbyta perspektiv?

Jag håller med om vartenda ord Jimmie Åkesson säger i länken i alla fall.

Polizei

Nulli Secundus
Gick med
16 Jul 2010
Hoj
ktm 1290 advr 2020 bmw m1000xr
Sen har vi en försvarsminister som är vapenvägrare, denna ynkliga varelse stod så sent som på S partikongress och sa "att så länge S sitter i regering ,kommer sverige aldrig gå med i nato".
Sen hände den "lilla olyckan" (som åsa romson hade uttryck det) i ukraina och såsseriet fick som vanlig vända kappan efter vinden.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
För er som lyssnar på God Ton (podd av och med Hanif Bali och Per Lindgren) så kunde man i senaste avsnittet få höra att Per Lindgren (äntligen) vakna upp och insett vart Sverige är påväg - och då går hans segment ut på att alla måste rösta på M, för detta valet är sista chansen.

Han har antagligen mycket rätt i att detta valet är Sveriges sista ärliga chans - men att han som upptäckt och vaknat upp till verkligheten först nu, juni 2022, ska säga till vad folk ska rösta på, där majoriteten av lyssnarna säkerligen redan förstått detta 2010...2014...2016...2018...2020...2021... Och att lösning såklart är att rösta på "hans parti"...

Jävligt hög och efterbliven häst muppen sitter på.
Själv är jag gammal nog att minnas (m)-s slogan "Vi måste öppna våra hjärtan" (och plånböcker).
Eller ta (m)-s "1-veckasförsvaret" , en följd av att (s) / Göran Persson lagt ner beredskapslagren för försörjning av befolkningen.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
”Journalister måste förstå och följa de etiska regler som gäller för yrket, exempelvis när det gäller opartiskhet eller att bara publicera korrekt information, förhålla sig opartisk, respektera personlig integritet och visa gott omdöme när det gäller namnpublicering.”
Har du tänkt på att då (med opartiskhet) är den så kallade Pressfriheten begravd.

Det är i Sverige helt självklart att i en (s)-tidningen presenteras förhållandena i Sverige som (s) ser dom. Och så vidare. Presstödet som en gång hade det mer målande namnet Partistödet gavs ju just för att det skulle finnas tidningar med olika åsikter.
Inte opartiskhet.
Citat: Huvuddelen av det direkta presstödet går till tidningar som har kopplingar till riksdagspartier.
slut citat

Last edited:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Strandhäll, klarar inte ens att betala sina egna räkningar, hur fan kan hen vara statsråd?
Har väl aldrig varit ett krav på en minister ? Däremot kan man väl tycka att man ska kunna ordna så att någon gör det om man inte klarar / har tid göra det själv. Kunna delegera...

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Ok vad har vi här nu då - Sossarna har dealat med Kakkababa som prioriterar PKK och kurder framför Sveriges väl. Första gången må vara förmildrande eftersom NATO inte var aktuellt då, men att försöka göra det en gång till för att rädda en inkompetent minister? För mig är det glasklart vilka som sätter NATO-medlemskapet på spel. Låt MJ gå och be Kakkababa fara och flyg så är problemet löst
Det är precis din inställning till Kakabaveh och stödet till YPG som hjälpte till med att slå ner IS
som gör att jag ser NATO som en värdelös försvarsgaranti.

Lika lätt som det är att spola det lovade stödet till YPG kommer det vara att om det hettar till att spola stödet till Sverige.

"Be Sverige fara och flyg (när Sverige behöver det) så har vi löst problemet...."

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC