Sverige idag..

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
Har väl aldrig varit ett krav på en minister ? Däremot kan man väl tycka att man ska kunna ordna så att någon gör det om man inte klarar / har tid göra det själv. Kunna delegera...
Problemet är de upprepade "noll koll"-grejerna som dykt upp.
En sak att tappa kollen, men att sedan säga "nu har jag koll" för att sedan tvingas backa då nya saker dyker upp.
Är det så hon sköter jobbet?
Jag är inte felfri men tror de flesta anser att de som LEDER LANDET ska ha mer koll än medelsvensken.
Med rollen kommer ansvar.

Men det jag inte förstår är att Sossarna inte hjälper till och stöttar.
Har någon på vårt jobb problem, hjälper man som företag till. Oavsett om det rör jobb eller privatliv.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det är precis din inställning till Kakabaveh och stödet till YPG som hjälpte till med att slå ner IS
som gör att jag ser NATO som en värdelös försvarsgaranti.

Lika lätt som det är att spola det lovade stödet till YPG kommer det vara att om det hettar till att spola stödet till Sverige.

"Be Sverige fara och flyg (när Sverige behöver det) så har vi löst problemet...."

Har NATO någon gång tidigare bett någon som ingår i deras försvarsallians "fara å flyga"

Eller hittade du bara på att dom skulle kunna göra det?

Sveriges stöd till YPG är väl en sådan där servettskiss som sossarna är så förtjust i.
Något dom har kohandlat med Kakka tidigare när dom har behövt hennes röst i någon fråga.

Inte en försvarsallians med en massa ingående länder.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Nationaldagsfirande, flyga flagga med drönare....

Ukraina tackar för drönarna som har skickats/sponsrats från Sverige:

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Avseende Strandhäll ser vi bevis på det hela tiden, men hur enl dig beter sig Lamotte dumt?
Jag har hittills inte sett något han gjort som tyder på att han besitter någon form av intelligens. Han har visat sig i skyddsväst i SVT och gör reportage som visar att det är swishbeloppen som avgör vilken vinkel han väljer.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Lamotte är en skränig och dryg jävel, men han rör om i myrstackar som ingen annan törs peta i.

Det i sig är önskvärt, för problemen försvinner inte bara för att man inte pratar om dom, tvärtom.

Rör han om i grytan så att bajskorvarna flyter upp tvingas ju alla andra också kommentera dom, men dom finns ju där även om man låter dom ligga på botten och gör soppan äcklig i vilket fall

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Jag har firat nationaldagen och hyllat svensk kultur genom att besöka Carl Larssongården i Sundborn. Det kändes bekant trots att det var 40 år sen senast.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Jag har hittills inte sett något han gjort som tyder på att han besitter någon form av intelligens. Han har visat sig i skyddsväst i SVT och gör reportage som visar att det är swishbeloppen som avgör vilken vinkel han väljer.
Den summeringen vittnar sannerligen inte heller om någon vidare intelligens . Du kanske är intelligent, med en särskild talang för att dölja det?
Du snackar om swish, han och hans familj står under ständigt hot. Vad riskerar en statsfinansierad konsensusjournalist? Hesa Fredrik Furtenbach? Tomas Ramberg?

Han är inte sofistikerad, det är väl hans last. Det kräver något att exponera det han gör. Mod, ryggrad och kanske rentav dumdristighet. Det är inga nobelpristagare han intervjuar, varken kaosfolket eller de som inte kan undkomma de förstnämnda.

Han ger dock röst åt dem som ratas av statsmedia, de som är förledda att rösta på samma partier som förgör dem.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Den summeringen vittnar sannerligen inte heller om någon vidare intelligens . Du kanske är intelligent, med en särskild talang för att dölja det?
Du snackar om swish, han och hans familj står under ständigt hot. Vad riskerar en statsfinansierad konsensusjournalist? Hesa Fredrik Furtenbach? Tomas Ramberg?

Han är inte sofistikerad, det är väl hans last. Det kräver något att exponera det han gör. Mod, ryggrad och kanske rentav dumdristighet. Det är inga nobelpristagare han intervjuar, varken kaosfolket eller de som inte kan undkomma de förstnämnda.

Han ger dock röst åt dem som ratas av statsmedia, de som är förledda att rösta på samma partier som förgör dem.
Jag skiter i hur han fakturerar. Det jag menar är att han i förväg väljer vilken vinkel han vill ha för att maximera inkomsten, inte för att sprida så mycket information som möjligt.

Jag påstår inte att Public Service är perfekt, långt ifrån, men jag betalar gärna för seriös journalistik som inte lyfter saker just för att få betalt. Därför stödjer jag Kvartal som är betydligt bredare än andra fristående enheter.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Har NATO någon gång tidigare bett någon som ingår i deras försvarsallians "fara å flyga"

Eller hittade du bara på att dom skulle kunna göra det?

Sveriges stöd till YPG är väl en sådan där servettskiss som sossarna är så förtjust i.
Något dom har kohandlat med Kakka tidigare när dom har behövt hennes röst i någon fråga.

Inte en försvarsallians med en massa ingående länder.
Ja just nu är vi tämligen snea på Turkiet. Vägrar tex leverera vapen.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Ja just nu är vi tämligen snea på Turkiet. Vägrar tex leverera vapen.

Jo, men vi är inte med i NATO och har inte vägrat att komma till deras hjälp när någon attackerar dom.

Det är liksom det NATO innebär, att man ska hjälpa varandra om någon blir anfallen.

Sen är det bra om NATO länderna köper sina vapen av varandra så det blir någorlunda standardiserat, men än är vi som sagt inte med, och även om vi skulle vara det är vi inte skyldiga att sälja vapen till alla andra medlemmar.

Erdogan köpte ju vapen av ryssland, så han ska nog inte klaga på hur han blir behandlad i vapenaffärer

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Om folk inte frivilligt är beredda att betala för en produkt, vad säger det om produkten? Är det ingen som vill betala för den så borde produktionen läggas ner. Om inte en jävel köper volvobilar så betyder det att marknaden värderar andra bilar högre. Då är det bara bra om volvo lägger ner så kan resurserna allokeras på annat som faktisk skapar värde.

Pss har PS ingen aning om huruvida det de producerar är värdeskapande eller ej. De kan lägga sin budget på att producera x, y eller z men de har ingen aning om det är x, y eller z som efterfrågas. Input från marknaden saknas, de famlar i blindo. 8 miljarder per år och ingen vet om de läggs på något öht som folk vill ha.
Det är ju det konkurrensen på en fri marknad skapar, mest värde till minst resursutnyttjande. En bättre produkt kommer sälja mer än en sämre likvärdig. En billigare produkt kommer sälja mer än en dyrare likvärdig.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
En majoritet röstade för misstroendet men färre än 175 så klåparen blir kvar. Konstig demokrati ibland...
Men förhoppningsvis bara fram till valet, jag tror inte att en majoritet av landets väljare ville ha kvar klåparen heller så jag tror inte det här gynnade vänsterblocket.

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
En majoritet röstade för misstroendet men färre än 175 så klåparen blir kvar. Konstig demokrati ibland...
Men förhoppningsvis bara fram till valet, jag tror inte att en majoritet av landets väljare ville ha kvar klåparen heller så jag tror inte det här gynnade vänsterblocket.
Det tror jag. Hade förvånat mig om de blåbruna vinner, även om jag hoppas det.

Raderad medlem 51742

Guest
Det tror jag. Hade förvånat mig om de blåbruna vinner, även om jag hoppas det.
Ja, jag tror tyvärr utsikterna är rätt små att det sker några betydande rörelser över blockgränserna som kommer ha någon avgörande betydelse i valet.

Min egen gissning ser ut ungefär så här:
De som kan tänkas lämna S för SD har redan gjort det för länge sedan och de som idag röstar på S gör det för att de antingen är sossar till sin identitet eller behöver S i regering för att säkra sin försörjning och karriär (dvs bidragsberoende eller anställda/konsulter/leverantörer till en uppblåst offentlig sektor). De rörelser som sker är istället inom blocken S-C-V-MP respektive SD-M-KD-L. Möjligen kan det ske vissa rörelser mellan S-L respektive C-L, men det har antagligen ingen signifikant betydelse.

Önskar det vore annorlunda, men kan inte riktigt se hur någon avgörande förändringar skall komma till stånd i ovanstående dynamik. Oavsett hur allvarliga misstag nuvarande regering gör lär det inte leda till någon avgörande flytt mellan blocken utan bara inom blocken.

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Ja, jag tror tyvärr utsikterna är rätt små att det sker några betydande rörelser över blockgränserna som kommer ha någon avgörande betydelse i valet.

Min egen gissning ser ut ungefär så här:
De som kan tänkas lämna S för SD har redan gjort det för länge sedan och de som idag röstar på S gör det för att de antingen är sossar till sin identitet eller behöver S i regering för att säkra sin försörjning och karriär (dvs bidragsberoende eller anställda/konsulter/leverantörer till en uppblåst offentlig sektor). De rörelser som sker är istället inom blocken S-C-V-MP respektive SD-M-KD-L. Möjligen kan det ske vissa rörelser mellan S-L respektive C-L, men det har antagligen ingen signifikant betydelse.

Önskar det vore annorlunda, men kan inte riktigt se hur någon avgörande förändringar skall komma till stånd i ovanstående dynamik. Oavsett hur allvarliga misstag nuvarande regering gör lär det inte leda till någon avgörande flytt mellan blocken utan bara inom blocken.
Jag ångrar mitt uttalande lite. Skulle MP åka ur riksdagen finns en god chans att det blir blågult. L har trots allt positionerat sig till höger nu men man vet aldrig, det svänger fort hos L. Kvar på rödgröna sidan finns då bara S, V och C där C blir minsta parti. Good luck för dessa att enas. Bjeda mitten har övergetts av alla utom S och C.

Om både MP och L försvinner är chansen typ 50/50. Skulle bara L åka ur är det nog kört.

Kan nog bli spännande ändå. Sen vet man aldrig vilka oheliga allianser som bildas efter valet…

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Det är ju det konkurrensen på en fri marknad skapar, mest värde till minst resursutnyttjande. En bättre produkt kommer sälja mer än en sämre likvärdig. En billigare produkt kommer sälja mer än en dyrare likvärdig.
Därför har vi bara bra försäkringsbolag som ger mest värde! :tummenupp
Särskilt för oss på SportHoj som kör Sporthoj! :fakta

Raderad medlem 51742

Guest
Jag ångrar mitt uttalande lite. Skulle MP åka ur riksdagen finns en god chans att det blir blågult. L har trots allt positionerat sig till höger nu men man vet aldrig, det svänger fort hos L. Kvar på rödgröna sidan finns då bara S, V och C där C blir minsta parti. Good luck för dessa att enas. Bjeda mitten har övergetts av alla utom S och C.

Om både MP och L försvinner är chansen typ 50/50. Skulle bara L åka ur är det nog kört.

Kan nog bli spännande ändå. Sen vet man aldrig vilka oheliga allianser som bildas efter valet…
Sant, åker MP ur riksdagen, men inte L kan det förstås få avgörande betydelse

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...