Sverige idag..

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Tyvärr är många fortfarande faktaresistenta. Så sent som på dagens lunch så sade en bekant, som jobbar med just skjutvapenskador, att "det har alltid skjutits, förr var det Hells Angels"

Visa statistiken från BRÅ.

Det brukar iofs inte hjälpa, jag har bildade kompisar som anklagar mig för att läsa nazistisk alternativmedia trots att jag repeterar att och hänvisar till just BRÅ.
Människor som man vanligtvis kan resonera med baserat på kända fakta tenderar blir totalt oemottagliga för fakta trots att man ger dem fakta från BRÅ. I det avseendet är ta mig fan bildade människor de mest trångsynta.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Visa statistiken från BRÅ.

Det brukar iofs inte hjälpa, jag har bildade kompisar som anklagar mig för att läsa nazistisk alternativmedia trots att jag repeterar att och hänvisar till just BRÅ.
Människor som man vanligtvis kan resonera med baserat på kända fakta tenderar blir totalt oemottagliga för fakta trots att man ger dem fakta från BRÅ. I det avseendet är ta mig fan bildade människor de mest trångsynta.
Han höll med om att det ökar.

Jag känner fler som jobbar extremt nära dessa problem som har en oroväckande låg insikt. Fick tex frågan från en polis i Järva vad Samnytt är. Det borde han vara väl införstådd i.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Det här, varför åtalet inte gäller penningtvätt är något jag också undrat över.
Att Bonnesen blev chef för Swedbank berodde ju på den mycket höga lönsamheten i den Baltiska divisionen som Bonnesen var chef för när det tvättades pengar.

Citat: – Det som irriterar mig är att hon inte står åtalad för penningtvätt utan för svindel. Detta trots att hon ledde den baltiska divisionen då penningtvätten ägde rum. Och på ett generellt plan kan jag säga att så länge bankdirektörer inte sätts i fängelse för penningtvätt så kommer penningtvätten att fortsätta.

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Inspiration inför nästa korankravall.

Hade sparat ofattbara belopp och lidande med en aningen mer framåtlutad poliskår.

I just detta fall förefaller det förstås helt galet.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Det låter som en variant på förra perioden med en grupp som har makten att driva andras politik. Det tråkiga är att SD inte kommer behöva stå till svars för det inför nästa val. De har ytterligare tilläggsisolering till offerkoftan.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Så M+KD+L med SD som stöd.
Det var väl det jag trodde.

Som alla regeringar är det upp till bevis.
Nu har jag bara skummat den här men om det inte känns bra så känns det iaf på papperet mycket bättre än det vi fått de senaste åtta åren.

Tex;
Nya regler för elmarknaden

En ny utredning om elmarknadens utformning tillsätts med uppdrag att ta fram förslag som syftar till att samtliga kraftslag ha likvärdiga spelregler samt en ordning där stödtjänster som krävs för ett välfungerande elsystem prissätts och där de kraftslag som bidrar med sådana stödtjänster också ersätts för detta, i första hand genom ersättning från de producenter som inte kan bistå med samma stödtjänster. Elmarknadsdirektivet ska få en korrekt implementering i svensk rätt, där ansvarsfördelning mellan elsystemets aktörer tydliggörs.
Angående slutkundsmarknaden bör anvisningsavtalen tas bort.

Last edited:

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80

Raderad medlem 51742

Guest
Är det Kristerssons napoleonkomplex som gör att ett pyttigt, kluvet parti på marginalen ska få äventyra det hela?
Lita aldrig på en folkpartist.
Mark my words.
Vad skulle han ha gjort, menar du? Det går ju inte att bortse från matematiken att mandaten från L behövs. Att de får sitta med i regeringen är antagligen en del i att få L-ledamöterna i riksdagen att hålla sig lugnare än de annars skulle varit.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Vad skulle han ha gjort, menar du? Det går ju inte att bortse från matematiken att mandaten från L behövs. Att de får sitta med i regeringen är antagligen en del i att få L-ledamöterna i riksdagen att hålla sig lugnare än de annars skulle varit.
Normalen är ju att största parti tar fram en statsministerkandidat. Du kan säkert ha rätt och om man följt praxis hade folkpartisterna obstruerat. Inte har jag orkat räkna heller. Jag tappade intresset efter valet då jag insåg att ett parti, som nyss varit på väg att upplösas i sina beståndsdelar, knappast har förutsättningar att plocka ihop sig till att bli regeringsmaterial. Kort sagt, de kommer paja det hela.
Vad han skulle gjort? Jag hade hellre sett Ebba eller sillastryparen på posten än den slirige globalisten. Han ser sig som den självklare kandidaten. Gör så värst många andra det?
Jag tror alltså fortfarande att det här landet är helt och oåterkalleligen kört.

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Normalen är ju att största parti tar fram en statsministerkandidat. Du kan säkert ha rätt och om man följt praxis hade folkpartisterna obstruerat. Inte har jag orkat räkna heller. Jag tappade intresset efter valet då jag insåg att ett parti, som nyss varit på väg att upplösas i sina beståndsdelar, knappast har förutsättningar att plocka ihop sig till att bli regeringsmaterial. Kort sagt, de kommer paja det hela.
Vad han skulle gjort? Jag hade hellre sett Ebba eller sillastryparen på posten än den slirige globalisten. Han ser sig som den självklare kandidaten. Gör så värst många andra det?
Jag tror alltså fortfarande att det här landet är helt och oåterkalleligen kört.
Tror många(drygt 20%) tycker som du. Jag också. Och som du säger, lita aldrig på en folkpartist men det finns inget annat val. Detta är fortfarande hundra gånger bättre än en sosseregering eller ”bjeda mitten”. Nu får vi i vart fall en högerregering med ytterst stram migrationspolitik. Ge det ett val eller två till så är Jimmy statsminister. SD kommer växa på bekostnad av S, M och KD.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det låter som en variant på förra perioden med en grupp som har makten att driva andras politik. Det tråkiga är att SD inte kommer behöva stå till svars för det inför nästa val. De har ytterligare tilläggsisolering till offerkoftan.
Tråkigt och tråkigt, ingen förutom SD vill ha SD i regering. Demokrati liksom.

Anar jag en lite bitter underton förresten?

Nyheter
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...