L. Mäkinen
Gudomlig sporthojare
Jag förbehåller mig rätten att vara gubbigt bitter alla dagar i veckan.Tråkigt och tråkigt, ingen förutom SD vill ha SD i regering. Demokrati liksom.
Anar jag en lite bitter underton förresten?
Jag förbehåller mig rätten att vara gubbigt bitter alla dagar i veckan.Tråkigt och tråkigt, ingen förutom SD vill ha SD i regering. Demokrati liksom.
Tråkigt och tråkigt, ingen förutom SD vill ha SD i regering. Demokrati liksom.
Precis ! Så om 4 årDet låter som en variant på förra perioden med en grupp som har makten att driva andras politik. Det tråkiga är att SD inte kommer behöva stå till svars för det inför nästa val. De har ytterligare tilläggsisolering till offerkoftan.
Jag tror ärligt talat inte att SD heller vill ha SD i regeringen. Nu har de både insyn och inflytande men slipper helt ansvar.
Jag tror också att det finns ett antal politiker från andra partier som nu kan säga att ”de blev tvungna” att gå med på saker där de låst fast sig i ”fel” positioner sedan länge (tex kärnkraft, asyl, vinst i skolorna osv).
”Vi har egentligen inte ändrat oss men nu står vi bakom paketet”.
Lite som januariöverenskommelsen faktiskt.
Ja, nästa val kommer sd gynnas av att de då kan fortsätta låtsas som att de varit i oppositionen.
Slugt spelat men kanske inte så idealistiskt eller moraliskt.
Jag har noterat att det är en populär uppfattning bland många icke SD att SD "egentligen" inte vill vara i regering. Ju längre man ideologiskt står från SD desto större sannolikhet att man framför denna åsikt. Det kan förstås vara sant, men då borde ju också någon i SD någonsin uttryckt detta också, de/vi är ju inte direkt världsbäst på att visa måttfullhet när de/vi uttrycker sig.Jag tror ärligt talat inte att SD heller vill ha SD i regeringen. Nu har de både insyn och inflytande men slipper helt ansvar.
Jag tror också att det finns ett antal politiker från andra partier som nu kan säga att ”de blev tvungna” att gå med på saker där de låst fast sig i ”fel” positioner sedan länge (tex kärnkraft, asyl, vinst i skolorna osv).
”Vi har egentligen inte ändrat oss men nu står vi bakom paketet”.
Lite som januariöverenskommelsen faktiskt.
Jag har inte hört någon SD företrädare, eller annan partiföreträdare, uttrycka sig så. Tvärtom faktiskt, det verkar vara rätt hett att få sitta i regering. För tex L, V, C, MP. Och SD.Varför ta ansvar om man slipper? Får man andra att genomföra sitt partiprogram är det väl bättre på alla vis?
Nej, nog vill dom sitta där, men dom ser väl till landets bästa, det är viktigare att få till en regering som kan börja genomföra nödvändiga förändringar än att obstruera in absurdum.
Nu fick dom igenom ett maktskifte och får väldigt mycket att säga till om ändå och dom gamla betongrövarna får sitta vid köttgrytorna och smacka en sista gång innan pension, vilket är viktigast för dom...
Klart dom vill men jag tror dom gärna offrar lite nu för att vinna ännu fler röster vid nästa val. SD vet att vid nästa val kommer skulden för allt dåligt huvudsakligen läggas de partier som suttit i regeringen.
Nu är manegen krattad för att SD ska bli största part efter nästa val istället. Skulle de sitta i regeringen skulle media antagligen ge SD skulden för allt dåligt.
Skulle de sitta i regeringen skulle media antagligen ge SD skulden för allt dåligt.
Timbuktu menar att demografin kommer sätta stopp för det, tyvärr ligger han nog väldigt nära sanningen i det.Klart dom vill men jag tror dom gärna offrar lite nu för att vinna ännu fler röster vid nästa val. SD vet att vid nästa val kommer skulden för allt dåligt huvudsakligen läggas de partier som suttit i regeringen.
Nu är manegen krattad för att SD ska bli största part efter nästa val istället. Skulle de sitta i regeringen skulle media antagligen ge SD skulden för allt dåligt.
Till skillnad från nu då eller?
Jag tycker nog att media hittat sätt att skylla precis allt på SDJa till skillnad mot nu, rätta mig om jag har fel.
SD demoniseras gärna av media men media har väl fortfarande ganska svårt att ge SD skulden för beslut som tagits.
Att det tidigt var klart att L skulle ingå i regeringen trodde nog bara L.
Att det, antagligen, visade sig vara den enda vägen att hålla någorlunda styr på L torde också vara naturligt.
Tror L kommer få svälja ganska bittra drycker denna mandatperiod.
Får se hur länge man kommer ihåg att man fick 4,6%...
Nja, jag tror nog fortfarande inte det var glasklart för SD.Jag tyckte det var glasklart förutsatt att man klarade spärren för att komma in i riksdagen. Det finns ett par partier som svek däribland L och om de hade gjort det igen då tror jag inte L hade haft en chans till. 3:e gången gillt.
Tror de flesta mer seniora partimedlemmar inser allvaret. L kommer garanterat att få svälja en hel del gift den här regeringstiden. Samtidigt får de chansen att påverka många av besluten. Kanske på ett positivt sätt.
Det blir fyra spännande år. Hellre det än de åtta förlorade åren vi lämnar med en politik som inte hade någon röd tråd alls.
Timbuktu menar att demografin kommer sätta stopp för det, tyvärr ligger han nog väldigt nära sanningen i det.
Aprilia Tuono 457
Efter framgångarna med spor... |
|
Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo
År 1825 öppnades det välkur... |
|
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|