Sverige idag..

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Har de?
Ja men det får man väl säga?

567dc9bb0c7fdd2b2f26dc59218bc11a.jpg

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Jag kör (historiskt hårt kritiserade) Nordiska kreditmsrknadsinstitutets flex plus för fria uttag. 1.7%.
Inte haft några problem än. Statlig insättningsgaranti, vad den nu är värd efter konfiskationslagens införande mandatperioden 14-18.
Uppenbarligen finns det bättre fasträntekonton men jag är lite skraj för att låsa in än om räntorna skulle stiga radikalt.

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag kör (historiskt hårt kritiserade) Nordiska kreditmsrknadsinstitutets flex plus för fria uttag. 1.7%.
Inte haft några problem än. Statlig insättningsgaranti, vad den nu är värd efter konfiskationslagens införande mandatperioden 14-18.
Uppenbarligen finns det bättre fasträntekonton men jag är lite skraj för att låsa in än om räntorna skulle stiga radikalt.
konfiskationslagen?

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
konfiskationslagen?
Ja, den smög de in bland alla andra medborgarfientliga ändringar under Stöfvelns första period. Det var höjda underhåll, lss, borttagande av gåvoavdraget, flerfaldig höjning av drivmedelsskatten tvärtemot vallöftena och mycket annat, men märkligt tyst om att vi nu inte har första tjing på våra sparade medel. Skrammel och hot tog fokus från detta som borde renderat i stormning av riksdag med plogbillar smidda till svärd.
Därför undrar jag vad insättningsgarantin är värd?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ja, den smög de in bland alla andra medborgarfientliga ändringar under Stöfvelns första period. Det var höjda underhåll, lss, borttagande av gåvoavdraget, flerfaldig höjning av drivmedelsskatten tvärtemot vallöftena och mycket annat, men märkligt tyst om att vi nu inte har första tjing på våra sparade medel. Skrammel och hot tog fokus från detta som borde renderat i stormning av riksdag med plogbillar smidda till svärd.
Därför undrar jag vad insättningsgarantin är värd?
Känner inte till frågan alls så du verkar ha en poäng.
Vad exakt ändrades menar du?

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Känner inte till frågan alls så du verkar ha en poäng.
Vad exakt ändrades menar du?
Jag kan inte ge något exakt. Glömt det mesta. Det puttrade bland ekonomitwittrare men drunknade i bruset av andra frågor, inte minst flerfaldiga höjningar av ischablonskatten på ISK och kpf. Jag slutade bry mig över ett slag som redan var förlorat. Kort sagt, tryter statens tillgångar plockar de våra eller procentuell del, insättningsgatanti eller ej. Inget motstånd i riksdagen. Surprise, no surprise. Nu hittar jag inget då jag inte kommer ihåg vad den heter.

Apropå banker och räntor undrar jag om någon begagnat sig av Moank AB?
Statlig insättningsgaranti och 1.9% med fria uttag. Kollat fi men ett ungt institut, (2015). Inga för mig bekanta namn.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Då var det fem, nej jag menar sex, ska vi se vad det är redan ikväll?

Jag har inte räknat i veckan, det är väl egentligen 45-50 men rätt ska vara rätt, så sju nu då.

Sveriges radio drar sitt strå till stacken, vad annars?

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Inga större skillnader. Eller ?
1666598961590.png
https://www.gp.se/ idag
1666599022153.png
från
Och i Danmark. Likadant. De verkar ha lika impotenta politiker som Sverige !
1666599128676.png
https://www.berlingske.dk/ idag nedan från
1666599263832.png
Och Sverige, jag menar Egypten, igen

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Åtta: aktuellt är arga för att biståndet minskar och intervjuar många kritiker.

Finns det någon kvar som undrar om SVT är objektiva?

Mycket obehagligt att se förra regimen attackera folkets val via sin regim -tv.

Utveckla SVT, nu.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Åtta: aktuellt är arga för att biståndet minskar och intervjuar många kritiker.

Finns det någon kvar som undrar om SVT är objektiva?

Mycket obehagligt att se förra regimen attackera folkets val via sin regim -tv.

Utveckla SVT, nu.
Igår frågade man, på Agenda, Strömmer hur lång tid det skulle ta innan skjutningarna upphör? :3freak :rofl
-"Det kommer ta lite tid." Kom det trötta svaret. ?

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
För oss som alltid ber dansken snacka engelska...vad är en sammanfattning på 1-2 meningar?
På svenska går också bra :lol
Danska
Lærere i opråb om truende elever og fagligt kollaps på københavnsk gymnasium: »De har ikke forudsætningerne for at gå i gymnasiet«
Lav faglighed, etnisk opdeling, højt fravær og kaos i timerne var blandt de mange problemer på et københavnsk gymnasium, som fik to lærere til at sige op i protest. Nu står de frem med kritik af ledelsen og advarer mod rød bloks planer for elevfordeling.

Engelska
Teachers outcry about threatening students and academic collapse at Copenhagen high school: "They don't have the prerequisites to go to high school" Low professionalism, ethnic division, high absenteeism and chaos in classes were among the many problems at a Copenhagen high school, which caused two teachers to resign in protest. Now they are coming forward with criticism of the management and warning against red block's plans for student distribution.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Igår frågade man, på Agenda, Strömmer hur lång tid det skulle ta innan skjutningarna upphör? :3freak :rofl
-"Det kommer ta lite tid." Kom det trötta svaret. ?
Tyvärr måste nog skjutningarna först öka, för att sen kunna minska.
Poängen är åt/från vilket håll kulorna löper och vem som avlossar dem.
Är det någon som tror att den handlingskraften finns i svensk politik och myndighetsutövning? Är det ens möjligt när man låtit det eskalera till hur det nu är?
Det offentliga rummet är per definition förlorat med ffa rättsväsendets goda minne.

Nyheter
Stora Motorcykelkatalogen 2025

Nu går vi in i slutfasen gä...

Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen