Comeback
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 25 Jul 2010
- Hoj
- Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Det snackas mycket om att Sverige är fritt från korruption. Men vi är väl just BRA på dölja !
Gissar det här för minska risken at betala ut skadestånd till drabbade ?
Eller var det en invandrad lärare alternativt medlem i (s) ? Garanterat ej medlem i (sd) !
Läraren dömdes i november förra året för en stor mängd sexuella övergrepp mot elever på en skola i Borås. Han dömdes bland annat för två fall av grovt sexuellt övergrepp mot barn, 21 fall av sexuellt ofredande och ett fall av våldtäkt mot barn.
Stadsrevisionen har riktat skarp kritik mot grundskolenämnden. Enligt revisionen var gallringen otillåten och bröt mot flera lagar som tryckfrihetsförordningen, arkivlagen och offentlighets- och sekretesslagen. Nämnden har inte heller följt Borås stads egna riktlinjer.
– Jag tycker inte att det är tillfredsställande på något sätt att den här frågan finns över huvud taget. Jag är angelägen om att vi gör saker och ting helt rätt och gör allt vad vi kan för att återställa det här, säger Per Carlsson (S), ordförande i grundskolenämnden.
Gissar det här för minska risken at betala ut skadestånd till drabbade ?
Eller var det en invandrad lärare alternativt medlem i (s) ? Garanterat ej medlem i (sd) !
Raderade dokument om våldtäktsdömd – oberoende grupp ska granska
TEXT: Erik EricsonLäraren dömdes i november förra året för en stor mängd sexuella övergrepp mot elever på en skola i Borås. Han dömdes bland annat för två fall av grovt sexuellt övergrepp mot barn, 21 fall av sexuellt ofredande och ett fall av våldtäkt mot barn.
Raderade dokument som rör våldtäktsdömd lärare
En extern utredare sattes in av Borås stads grundskolenämnd för att utreda var man brustit och då framkom det bland annat att dokument rörande läraren hade raderats. En anledning som angavs var att de raderats för att de inte skulle begäras ut av media.Stadsrevisionen har riktat skarp kritik mot grundskolenämnden. Enligt revisionen var gallringen otillåten och bröt mot flera lagar som tryckfrihetsförordningen, arkivlagen och offentlighets- och sekretesslagen. Nämnden har inte heller följt Borås stads egna riktlinjer.
– Jag tycker inte att det är tillfredsställande på något sätt att den här frågan finns över huvud taget. Jag är angelägen om att vi gör saker och ting helt rätt och gör allt vad vi kan för att återställa det här, säger Per Carlsson (S), ordförande i grundskolenämnden.
Nämnden svarar
Grundskolenämnden har nu gett ett svar på kritiken och menar att man nu ska ta till ett antal åtgärder för att hantera bristerna.Borås stad raderade fakta om dömd pedofillärare
Nu ska felen åtgärdas – ska återskapa dokument • En anledning: Skulle inte begäras ut av media.
www.gp.se