Sverige idag..

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Tycker det ser ut som "gasexplosion" i lägenheten. Fönsterrutorna bredvid är hela.
1695713917595.png

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Därför kan ett land (exempel Sverige) inte investera i Utbildning.
Genom gratis högre utbildning.
Men eleverna kan investera i Utbildning.
1695714291900.png
Jag minns innan EG-omröstning.
Fråga i tidningen Arbetet i Malmö. Hur ska Sverige kunna konkurera i EG?
Arbetet svarar: Högutbildad arbetskraft har traditionellt låga löner i Sverige.
Att det skulle bli lätt flytta till annat EG-land och få högre lön, lägre skatt och lägre kostnader
föll aldrig Arbetet in.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Vad jag såg så var det första planet, så vi kan väl hoppas på att det skeppas iväg fler.
Tänk, för bara några år sedan var det väldigt rasistiskt när AfS/Gustaf Kasselstrand föreslog att fler ska ut.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Var det någon som hade frågor om jag var nöjd med att rösta SD? Ja absolut, 26 färre. Fler frågor? ?

Hur många tusen turer blir det?
Blir det en daglig linje så är det 5x26x52 (jag antar att personalen vill vara ledig på helgerna)
6760 personer om året...
Det kommer att ta ett tag...

Snacka om symbolpolitik

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Var det någon som hade frågor om jag var nöjd med att rösta SD? Ja absolut, 26 färre. Fler frågor? ?
De kommer aldrig få ut några större mängder. De borde fokusera på vilka som ska ut. Glöm de skötsamma, som har integrerat sig, som jobbar och ut med de som förstör. En överväldigande majoritet är här på falska premisser. Det är bara att glömma. Landet valde att strunta i det och nu ser det ut som det gör.

Satsa på de som vill och kan förmås att tillföra något. Ut med de som saboterar.

Alla jag pratat med har ljugit sig hit. Ursprungsland, ålder, passborttappandet och namn. Skäms inte, bara praktiska detaljer när man väljer destination i västcivilisationen, som ju är på nedgång.

Nu ser det ut så, de är här och sverige har valt att acceptera lögnerna.

Vad vi inte ska acceptera är fördärvarna. Undantag från regelverk, särbestämmelser, utvisning utan vidare motivering än att personen genom brott eller skadlig verksamhet förverkat sin möjlighet att få vara här är vad som krävs.

Det torde finnas en hel del som skulle bli lättade av att slippa svin som håller dem i schack och få möjlighet att bygga en konstruktiv tillvaro.

Vi skulle ändå vara illa ute, men lite mindre...

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Hur många tusen turer blir det?
Blir det en daglig linje så är det 5x26x52 (jag antar att personalen vill vara ledig på helgerna)
6760 personer om året...
Det kommer att ta ett tag...

Snacka om symbolpolitik
Skulle vi få ut 6760 kriminella, våldtäktsmän, rånare, överfallare, drug dealers, bidragsentrepenörer etc och mm årligen borde vi få se resultat.

En inte helt förflugen gissning är att ett antal multipla identeter skulle kunna strykas från slentrianmässiga utbetalningar.

Önska kan man ju, rättsäkerheten verkar inte i första hand vara avsedd för de som utsätts. Skulle också gå att ändra på om viljan fanns.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
De kommer aldrig få ut några större mängder. De borde fokusera på vilka som ska ut. Glöm de skötsamma, som har integrerat sig, som jobbar och ut med de som förstör. En överväldigande majoritet är här på falska premisser. Det är bara att glömma. Landet valde att strunta i det och nu ser det ut som det gör.

Satsa på de som vill och kan förmås att tillföra något. Ut med de som saboterar.

Alla jag pratat med har ljugit sig hit. Ursprungsland, ålder, passborttappandet och namn. Skäms inte, bara praktiska detaljer när man väljer destination i västcivilisationen, som ju är på nedgång.

Nu ser det ut så, de är här och sverige har valt att acceptera lögnerna.

Vad vi inte ska acceptera är fördärvarna. Undantag från regelverk, särbestämmelser, utvisning utan vidare motivering än att personen genom brott eller skadlig verksamhet förverkat sin möjlighet att få vara här är vad som krävs.

Det torde finnas en hel del som skulle bli lättade av att slippa svin som håller dem i schack och få möjlighet att bygga en konstruktiv tillvaro.

Vi skulle ändå vara illa ute, men lite mindre...
Gillar perspektivet, lite nytt, pragmatiskt, kan vara en väg framåt.
Med det sagt är jag inte benägen att hålla med fullt ut ännu men sådana här inlägg är sådant forumet behöver, 10 av 10. ??

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Skulle vi få ut 6760 kriminella, våldtäktsmän, rånare, överfallare, drug dealers, bidragsentrepenörer etc och mm årligen borde vi få se resultat.

En inte helt förflugen gissning är att ett antal multipla identeter skulle kunna strykas från slentrianmässiga utbetalningar.

Önska kan man ju, rättsäkerheten verkar inte i första hand vara avsedd för de som utsätts. Skulle också gå att ändra på om viljan fanns.
Tvivlar. När Identitet A är utskickad så kommer ju pengarna til identitet B, identitet C osv är fortsätta flyta in på kontona i väntan på att polisen hittar identiteterna B, C osv.
Och enklaste sättet för pengarna att fortsätta att flöda in är ju att på egen hand lämna riket.
Innan polisen får vantarna på en.
Läste för några år sedan att polisen i Malmö misstänkte att flera av Malmös största bilmålvakter lämnat Sverige. För polisen visste i varje fall inte var de fanns.
Sydsvenskans artikel där jag först läste om bilmålvakterna har tagits bort från webben men
Ett aktuellt exempel, Iraks försvarsminister !

Last edited:

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Tvivlar. När Identitet A är utskickad så kommer ju pengarna til identitet B, identitet C osv är fortsätta flyta in på kontona i väntan på att polisen hittar identiteterna B, C osv.
Och enklaste sättet för pengarna att fortsätta att flöda in är ju att på egen hand lämna riket.
Innan polisen får vantarna på en.
Det går att styra upp, om man vill...
När det gäller akassa kan man vara strikt. Varför ska man inte behöva styrka sin identitet när det gäller bidrag? Villkora med fysiska besök. Göra det omöjligt att ha flera identiteter borde inte vara så svårt idag. Svårt att komma in en gång i veckan om skojaren har lämnat landet. Kommer han/hon inte in, inga pengar.

Vissa grupper går att vara hård mot, andra inte. Man behöver inte fundera länge på vilka som behandlas styvmoderligt och inte.

Vill man behålla sina bidrag får man vara beredd på vissa uppoffringar för att motivera dem.

Klart det går.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
En vanlig morgon i Uppsala numera, när man läser rubriker i lokala blaskan... (Jag är glad att bo utanför stan)Screenshot_20230928-070556-055.jpgScreenshot_20230928-070615-416.jpgScreenshot_20230928-070739-236.jpg

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Nu vill tydligen sossarna använda militären mot gängen. När SD föreslog samma sak var det ett jättehemskt förslag och nu när sossarna föreslår samma sak är det ju helt klart totalt annorlunda.
Undrar hur lång tid det tar innan V och LO börjar tjata om Ådalen den här gången.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Nu vill tydligen sossarna använda militären mot gängen. När SD föreslog samma sak var det ett jättehemskt förslag och nu när sossarna föreslår samma sak är det ju helt klart totalt annorlunda.
Undrar hur lång tid det tar innan V och LO börjar tjata om Ådalen den här gången.
Vad ska svenska militären göra. Grilla korv? Så länge ingen vågar svara gängen med våld så går det här inte att lösa.

Friluftsfrämjandet kanske kan ta sig an uppgiften?

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka