Sverige idag..

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Är det möjligen en besviken gammal mans eftertankes kranka blekhet vi bevittnar?

Du har suttit här och fjantat dig i åratal, varsågod, jag ger dig ditt Sverige serverat i en förmiddags pushnotiser:
Jag undrar om inte den översta rubriken är den mest alarmerande. Inte att de höjer åldern, utan att det ens är och har varit möjligt för 11-åringar och ännu yngre.

Finns det inga vuxna i rummet som kan värna barns odiskutabla rätt att vara barn.

Sorry, tillbaka till ämnet.

Edit;
Det var visst inte kirurgi, utan mindgames, illa nog.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag undrar om inte den översta rubriken är den mest alarmerande. Inte att de höjer åldern, utan att det ens är och har varit möjligt för 11-åringar och ännu yngre.

Finns det inga vuxna i rummet som kan värna barns odiskutabla rätt att vara barn.

Sorry, tillbaka till ämnet.

Edit;
Det var visst inte kirurgi, utan mindgames, illa nog.
Att det inte är kirurgi hade bara varit en tidsfråga, ser inget kontroversiellt i det i förhållande till rådande samhällsklimat

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag trodde nog jag svarade på frågan?
"
Det jag är ute efter är en kommentar från de som fortsatte rösta i den riktning som många påtalade under lång tid men som sjuklövern skammade.

Är du en av dem? Sugen på att kommentera?"
Men om du skriver den specifikt ska jag försöka svara.
Ja, kommentera dina val, hur du kom fram till dem, om du är nöjd, hur det känns

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Hur nöjd är du själv med din röst nu när du ser utfallet efter senaste valet?
Helt okej faktiskt. Saknar att SD kunde varit vassare och mer närvarande i debatten, kört egna presskonferenser, tryckt tillbaka etablissemangets media mer, slagit på stora trummor. Jag är inte säker på att det finns tid för deras långsiktiga arbete att sitta i regering som vi nu ser. Alla förslag som läggs på migration och rättsstaten samt försvaret, förutom NATO, är gammal klassisk SD-politik, de ställer sig bredvid Malmgaard mfl på presskonferens efter presskonferens och alla förslag är bra och i rätt riktning.

Det är en oljetanker som ska vända nu och givet förutsättningarna gör SD kanske 80% rätt.

Hur känner du själv med dina val?

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Helt okej faktiskt. Saknar att SD kunde varit vassare och mer närvarande i debatten, kört egna presskonferenser, tryckt tillbaka etablissemangets media mer, slagit på stora trummor. Jag är inte säker på att det finns tid för deras långsiktiga arbete att sitta i regering som vi nu ser. Alla förslag som läggs på migration och rättsstaten samt försvaret, förutom NATO, är gammal klassisk SD-politik, de ställer sig bredvid Malmgaard mfl på presskonferens efter presskonferens och alla förslag är bra och i rätt riktning.

Det är en oljetanker som ska vända nu och givet förutsättningarna gör SD kanske 80% rätt.

Hur känner du själv med dina val?
SD får nog hålla en låg profil tills man blivit mer rumsrena och accepterade som ett "vanligt" parti inom etablissemanget. Det är för tidigt att klampa in och kräva saker som inte kan accepteras av alla. Lita på Åkesson & co, de vet vad de gör och hur slipstenen ska dras.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Ja, kommentera dina val, hur du kom fram till dem, om du är nöjd, hur det känns
Jamen då har jag ju svarat.
Jag har, som du kan läsa, inte röstat på SD av de uppradade skälen.
Alltså har jag röstat på något av de andra partierna eller blankt.
Blankt röstade jag därför att jag i det valet inte kände mig attraherad av något partis problemförklaring, politik eller företrädare.
Är jag helt nöjd med allt? Nä.
När jag röstar gör jag det på det parti som ideologiskt och sakpolitiskt ligger närmast det ideala utfallet av vad jag sympatiserar med.
Jag håller inte helt med något parti och hållet lite med något i de flesta partier.
Så jag är lika mycket, eller lite, ansvarig för Sverige som alla andra som röstat på nån i 7'an.
Typ så.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jamen då har jag ju svarat.
Jag har, som du kan läsa, inte röstat på SD av de uppradade skälen.
Alltså har jag röstat på något av de andra partierna eller blankt.
Blankt röstade jag därför att jag i det valet inte kände mig attraherad av något partis problemförklaring, politik eller företrädare.
Är jag helt nöjd med allt? Nä.
När jag röstar gör jag det på det parti som ideologiskt och sakpolitiskt ligger närmast det ideala utfallet av vad jag sympatiserar med.
Jag håller inte helt med något parti och hållet lite med något i de flesta partier.
Så jag är lika mycket, eller lite, ansvarig för Sverige som alla andra som röstat på nån i 7'an.
Typ så.
Hur röstade du 2010, 2014 och varför?

Om du inte vill diskutera politik är det fine men blir ju trist om ingen någonsin kan skriva något om sin personliga övertygelse. ?

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Hur röstade du 2010, 2014 och varför?

Om du inte vill diskutera politik är det fine men blir ju trist om ingen någonsin kan skriva något om sin personliga övertygelse. ?
Jag röstade på Reinfeldt+Borg 2ggr.
Nöjd första perioden, inte nöjd andra perioden.
2014 röstade jag blankt första ggn.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Synd att nu ännu en trevlig västerländsk stad skall förstöras, enligt en Demokrat förvisso, för att, vad?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Synd att nu ännu en trevlig västerländsk stad skall förstöras, enligt en Demokrat förvisso, för att, vad?

New York har varit på väg ner i skiten bra mycket längre än de fick ärva invandringsströmmen från texas m.fl.
De har ju testat det där radikala greppet med att minska rasismen genom att sluta med rättsväsende. Hittills har det itne gått bra i någon av städerna murikanerna testat det.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
New York har varit på väg ner i skiten bra mycket längre än de fick ärva invandringsströmmen från texas m.fl.
De har ju testat det där radikala greppet med att minska rasismen genom att sluta med rättsväsende. Hittills har det itne gått bra i någon av städerna murikanerna testat det.
Alla vet när det gick som bäst, vänstern påstår dock det var pga Clinton ?.

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09

Kan inte en enda som röstat sjuklöver sedan 2010 kommentera detta? Plis?
Väldigt tjat om detta sista dagarna. Varför?
Vad skulle alla rösta på enl dig istället under 70-talet fram till idag?
För du tror väl inte att detta problemet grundades efter 2010?

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
1695579467632.png
Citat:
– Priserna på flygplatsen ska inte vara mer än 10 procent högre än motsvarande produkter på stan enligt vår nya strategi, berättar Charlotte Ljunggren, marknadschef på Swedavia, för Di.
Anledningen till att restaurangerna ska ta 10 procent mer i betalt motiveras med de ökade logistiska kostnaderna som tillkommer på en flygplats, som att alla produkter måste röntgas på vägen in och att personalen måste genomgå särskilda säkerhetsutbildningar. slut citat

Men hur är det med lokalhyran till Swedavia ? Ligger den i nivå med lokalhyran i Göteborg ?

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år