Sverige idag..

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Den låga nivån står du för som inte kan uttrycka dig som folk. Sjuklöver hit och sjuklöver dit. Bara en massa glåpord och gnäll om hur eländigt alla andra gjort landet. Du vill framstå som att du tillfört något gott till landet fast det enda du har åstadkommit är att rösta på ett populistiskt parti med inavlade företrädare och ett gäng gamla smygnassar som högsta ledning.

Det är så fruktansvärt patetiskt att sitta och tycka allt är åt helvete och inte inse att man själv kan få tummen ur och göra något.

Jag tror fortfarande att det sämsta sättet att få bort de problem som finns är att anklaga hela gruppen av invandrare för det som en väldigt liten del av dem gör. Det man får som resultat är enbart fler individer som tappar tron på framtiden. Fast du begriper antagligen inte skillnaden mellan grupp och individ.
Är det möjligen en besviken gammal mans eftertankes kranka blekhet vi bevittnar?

Du har suttit här och fjantat dig i åratal, varsågod, jag ger dig ditt Sverige serverat i en förmiddags pushnotiser:

Bifogat

• 1000032733.jpg
    1000032733.jpg
    403.9 KB · Visningar: 27

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Är det möjligen en besviken gammal mans eftertankes kranka blekhet vi bevittnar?

Du har suttit här och fjantat dig i åratal, varsågod, jag ger dig ditt Sverige serverat i en förmiddags pushnotiser:
Jag gissar att det inte är någon här, förutom du då, som inte röstat på sjuklövern vid något tillfälle.
Så vi är väl all enligt dig personligen ansvariga för det samhälle vi har, på gott och ont.

När blir alla som röstade SD i förra valet också ansvariga?
1 år, 2 år, 5 år eller aldrig?

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika

Nä, jag är ganska nöjd med livet. Jag lever i ett tryggt land med ett socialt skyddsnät som till viss del fungerar. Jag får åka motorcykel när jag har lust med det och det är drygt 20° trots att det är på döhalvan av september.

Dina pushnotiser har viss likhet med dina inlägg när det gäller variationen.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
Jag har aldrig gjort det så då är vi två iaf.
OK, då är ni minst två. :)

Då funderar jag lite på vad du, som ju är rätt liberal, röstat på?
Det är en högst retorisk fråga så jag vill inte att du svarar (för en gångs skull).
Men det är lite intressant att spekulera i. ;)

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
Det är väl uppenbart att de valt att inte sitta i regeringen för att slippa ansvarsfrågan efter den här perioden också? Då kan de skylla på andra även nästa gång.
Nä, jag tror faktiskt inte det.
Jag tror att man inte sitter i regering för "att Sverige inte var moget för det" sas.
Häri ligger naturligtvis massor av skäl men jag tycker personligen det var rätt av SD att inte propsa på regering efter valet.
SD kan ju förstås, helt legitimt, skylla på historia ett tag men inte hur länge som helst.
Jag tror faktiskt heller inte SD kommer backa från sitt ansvar gällande Tidö-avtalet.
Men det får tiden utvisa... :)

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
OK, då är ni minst två. :)

Då funderar jag lite på vad du, som ju är rätt liberal, röstat på?
Det är en högst retorisk fråga så jag vill inte att du svarar (för en gångs skull).
Men det är lite intressant att spekulera i. ;)
Det är inga hemligheter alls om du vill veta.

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Det är väl uppenbart att de valt att inte sitta i regeringen för att slippa ansvarsfrågan efter den här perioden också? Då kan de skylla på andra även nästa gång.
Det kan också ha med saken att göra att de andra partierna i regeringen svurit att aldrig sitta i en regering med SD. Nu fick man makten i Sverige med hjälp av SD, men utan att svika sitt löfte att aldrig samregera med dem. Smart eller falskspel på hög nivå?

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Jag tror faktiskt heller inte SD kommer backa från sitt ansvar gällande Tidö-avtalet.
Men det får tiden utvisa... :)
Jag är övertygad om att du har fel. De kommer hävda att andra parter inte gjorde det som var överenskommet och de var oskyldiga.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag gissar att det inte är någon här, förutom du då, som inte röstat på sjuklövern vid något tillfälle.
Så vi är väl all enligt dig personligen ansvariga för det samhälle vi har, på gott och ont.

När blir alla som röstade SD i förra valet också ansvariga?
1 år, 2 år, 5 år eller aldrig?
13,531 är inlägget du skall följa tillbaka till, jag trodde du hade koll på det där med vilka inlägg som kommer i vilken ordning?

Det jag är ute efter är en kommentar från de som fortsatte rösta i den riktning som många påtalade under lång tid men som sjuklövern skammade.

Är du en av dem? Sugen på att kommentera?

De som röstar på partier nu som vill räta upp landet gör något rätt, om landet inte rätas upp är det inte deras fel. Besvarar det din fråga?

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
Jag är övertygad om att du har fel. De kommer hävda att andra parter inte gjorde det som var överenskommet och de var oskyldiga.
Ja, det får som sagt framtiden utvisa.
Eftersom det faktiskt finns ett avtal i botten tror jag man kommer ha svårt att komma undan.
Men jag har haft fel förut. :)

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
13,531 är inlägget du skall följa tillbaka till, jag trodde du hade koll på det där med vilka inlägg som kommer i vilken ordning?

Det jag är ute efter är en kommentar från de som fortsatte rösta i den riktning som många påtalade under lång tid men som sjuklövern skammade.

Är du en av dem? Sugen på att kommentera?

De som röstar på partier nu som vill räta upp landet gör något rätt, om landet inte rätas upp är det inte deras fel. Besvarar det din fråga?
Är din heder återupprättad nu...? ;)

Jag tror vi haft den diskussionen förr, iaf delvis tror jag.
SD fanns inte när jag började rösta.
SD var, iaf inte med mina mått mätt, rumsrent under sina första "riktiga" år sas.
Varken politik eller medlemmar var då något jag ville befatta mig med.
Sedan SD blivit rumsrent nog att vara ett valbart alternativ, vilket iaf jag tycker att de är nu, så har sakpolitik varit i vägen.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det kan också ha med saken att göra att de andra partierna i regeringen svurit att aldrig sitta i en regering med SD. Nu fick man makten i Sverige med hjälp av SD, men utan att svika sitt löfte att aldrig samregera med dem. Smart eller falskspel på hög nivå?
Fick makten? Du menar väl gripit makten?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Är din heder återupprättad nu...? ;)

Jag tror vi haft den diskussionen förr, iaf delvis tror jag.
SD fanns inte när jag började rösta.
SD var, iaf inte med mina mått mätt, rumsrent under sina första "riktiga" år sas.
Varken politik eller medlemmar var då något jag ville befatta mig med.
Sedan SD blivit rumsrent nog att vara ett valbart alternativ, vilket iaf jag tycker att de är nu, så har sakpolitik varit i vägen.
Jag noterar att du undviker frågan, kanske bättre avstå att skriva något alls då?

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
Jag noterar att du undviker frågan, kanske bättre avstå att skriva något alls då?
Jag trodde nog jag svarade på frågan?
"

Är du en av dem? Sugen på att kommentera?"
Men om du skriver den specifikt ska jag försöka svara.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år