Ja, så är det. Men vad är då oddsen, har du räknat på det? Jag bor i ett av dom sk "särskilt utsatta områdena", har gjort så i mer än 25 år nu och inte upplevt något hot mot mig eller mina nära. Jag förstår att folk med barn vill flytta, men det verkar vara mest pga skolan och språket, mm.
Tanken slår mig ibland "Tänk om jag kommer hem från jobbet en kväll och råkar ta hissen tillsammans med en person som någon vill mörda, och så kommer det nån och börjar peppra bly vilt och passionerat, rakt in på oss i hissen. Då är risken att jag får en kula i mig minst sagt överhängande. Mitt enda hopp är att mördaren/mördarna är tillräckligt duktiga på att skjuta att dom inte träffar mig. Men det är väl lite grann min romantiska fåfänga som tränger fram, eller?
Kompis bor på Södervärn i Malmö. 3 dagis på innergården. Dyrt, men soc betalar in drägg.
Han blev ändå förvånad när de handgranatade hissen. Så då blev de tvungna att frottera sig med avskummet vid passage in/ut.
Var i Hbg och firade en av bröderna. De tror att man kan gå omkring "minding ones own business" och att man är fredad om man håller låg profil och inte visar någon uppmärksamhet. Vi var t o m uppe vid "Kärnan", en lördagkväll och möter nypåtända afghaner som eyeballar oss. De märker ingenting. Är smidiga och viker när man möter dominansbeteendet på trottoirer, torg och övergångsställen. T o m inne på hotellet. Märker inget och är likgiltiga när jag får en tryckare, låtsas som att det här händer inte eller så gjorde jag något. De tror jag hittar på för de har inte levt i närheten av den verkligheten, aldrig bott i ett ghetto och fattar inte att min ringa kroppshydda är tillräcklig för att trigga detta sjuka klientel. Jag har erfarenheter som de helt enkelt avfärdar som icke existerande.
Då var jag vad man brukar benämna "rädd", då jag insåg att jag har noll support från dem.
De har ingen aning om hur mycket mer en person som jag har att beakta i den miljön och skiter i det.
De kommer relativisera bort problemet när det inträffar. Polis och ambulans gick i skytteltrafik. Ingen reaktion på vad de gjorde för insatser i krogområdena. Den äldste har bott utomlands sen -96 och tror allt är som när han lämnade Lund, på alla plan.
Jag hade varit lugnare om jag var själv.