Sverige idag..

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Och hur många av dessa 20% har föräldrar som inte kan korrekt svenska och/eller där eleven rör sig i miljöer där det inte pratas svenska?

På tal om att politiker/journalister försöker dölja den verkliga orsaken...
Ytterst få elever som växer upp och hör svenska 24/7 har svårt att uttrycka sig och förstå svenska.

Men såklart skyller man på bristen av bibliotek, böcker och socioekonomisk bakgrund!! ?
Det är en jävligt fattig ursäkt, på 90-talet verkade ungarna till invandrare kunna lära sig språket alldeles utmärkt.

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Hoj
... vilken av dom?
Jag känner ingen i Stockholm som är främmande för tanken att bo någon annanstans pga kriminaliteten.
Njao, du kan lära känna mig då för jag är inte främmande för tanken på att bo på annan plats pga stressen, inte kriminaliteten. Kriminella skrämmer inte mig, jag bor här med, och jag har lika mycket rätt att bo här som vem som helst. Samt att kriminella idag finns överallt. Hör bara nyheterna, det skjuts och det sprängs i varje liten håla i vårt land. Du kan fly, men du kan inte gömma dig. Det enda du kan göra är att göra det så bekvämt möjligt i just dina omständigheter. Om det innebär att du har en eller två kriminella grannar, må så vara. Var snäll mot dom, ge dom ingen anledning att göra dig illa. Visst är det obehagligt, men dom blir oftast inte långvariga och ryker på ett eller annat sätt, dör, eller finkan.

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Hoj
... vilken av dom?
Skräcken är att få en sådan granne som drar till sig sådant.
Ja, så är det. Men vad är då oddsen, har du räknat på det? Jag bor i ett av dom sk "särskilt utsatta områdena", har gjort så i mer än 25 år nu och inte upplevt något hot mot mig eller mina nära. Jag förstår att folk med barn vill flytta, men det verkar vara mest pga skolan och språket, mm.

Tanken slår mig ibland "Tänk om jag kommer hem från jobbet en kväll och råkar ta hissen tillsammans med en person som någon vill mörda, och så kommer det nån och börjar peppra bly vilt och passionerat, rakt in på oss i hissen. Då är risken att jag får en kula i mig minst sagt överhängande. Mitt enda hopp är att mördaren/mördarna är tillräckligt duktiga på att skjuta att dom inte träffar mig. Men det är väl lite grann min romantiska fåfänga som tränger fram, eller?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Mest för polisen som inte klarar av situationen.

Kunde satt handbojor och lagt honom på mage i en timme. Men nej, kärringen tar upp en mobiltelefon som en jävla fjortis. Jag förstår att invandrare, och alla andra, föraktar vår svaga poliskår.

Förolämpning
För att brottet förolämpning ska falla under allmänt åtal,dvs. kan åtalas av åklagare, krävs att det är fråga om någon av två specifika situationer:

1. förolämpning mot en person i samband med hens myndighetsutövning

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Ja, så är det. Men vad är då oddsen, har du räknat på det? Jag bor i ett av dom sk "särskilt utsatta områdena", har gjort så i mer än 25 år nu och inte upplevt något hot mot mig eller mina nära. Jag förstår att folk med barn vill flytta, men det verkar vara mest pga skolan och språket, mm.

Tanken slår mig ibland "Tänk om jag kommer hem från jobbet en kväll och råkar ta hissen tillsammans med en person som någon vill mörda, och så kommer det nån och börjar peppra bly vilt och passionerat, rakt in på oss i hissen. Då är risken att jag får en kula i mig minst sagt överhängande. Mitt enda hopp är att mördaren/mördarna är tillräckligt duktiga på att skjuta att dom inte träffar mig. Men det är väl lite grann min romantiska fåfänga som tränger fram, eller?
Kompis bor på Södervärn i Malmö. 3 dagis på innergården. Dyrt, men soc betalar in drägg.
Han blev ändå förvånad när de handgranatade hissen. Så då blev de tvungna att frottera sig med avskummet vid passage in/ut.

Var i Hbg och firade en av bröderna. De tror att man kan gå omkring "minding ones own business" och att man är fredad om man håller låg profil och inte visar någon uppmärksamhet. Vi var t o m uppe vid "Kärnan", en lördagkväll och möter nypåtända afghaner som eyeballar oss. De märker ingenting. Är smidiga och viker när man möter dominansbeteendet på trottoirer, torg och övergångsställen. T o m inne på hotellet. Märker inget och är likgiltiga när jag får en tryckare, låtsas som att det här händer inte eller så gjorde jag något. De tror jag hittar på för de har inte levt i närheten av den verkligheten, aldrig bott i ett ghetto och fattar inte att min ringa kroppshydda är tillräcklig för att trigga detta sjuka klientel. Jag har erfarenheter som de helt enkelt avfärdar som icke existerande.

Då var jag vad man brukar benämna "rädd", då jag insåg att jag har noll support från dem.

De har ingen aning om hur mycket mer en person som jag har att beakta i den miljön och skiter i det.

De kommer relativisera bort problemet när det inträffar. Polis och ambulans gick i skytteltrafik. Ingen reaktion på vad de gjorde för insatser i krogområdena. Den äldste har bott utomlands sen -96 och tror allt är som när han lämnade Lund, på alla plan.

Jag hade varit lugnare om jag var själv.

Last edited:

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Mest för polisen som inte klarar av situationen.

Kunde satt handbojor och lagt honom på mage i en timme. Men nej, kärringen tar upp en mobiltelefon som en jävla fjortis. Jag förstår att invandrare, och alla andra, föraktar vår svaga poliskår.

Förolämpning
För att brottet förolämpning ska falla under allmänt åtal,dvs. kan åtalas av åklagare, krävs att det är fråga om någon av två specifika situationer:

1. förolämpning mot en person i samband med hens myndighetsutövning
Jag kunde lagt till; "som att vara tillbaka i Malmö."

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Kompis bor på Södervärn i Malmö. 3 dagis på innergården. Dyrt, men soc betalar in drägg.
Han blev ändå förvånad när de handgranatade hissen. Så då blev de tvungna att frottera sig med avskummet vid passage in/ut.

Var i Hbg och firade en av bröderna. De tror att man kan gå omkring "minding ones own business" och att man är fredad om man håller låg profil och inte visar någon uppmärksamhet. Vi var t o m uppe vid "Kärnan", en lördagkväll och möter nypåtända afghaner som eyeballar oss. De märker ingenting. Är smidiga och viker när man möter dominansbeteendet på trottoirer, torg och övergångsställen. T o m inne på hotellet. Märker inget och är likgiltiga när jag får en tryckare, låtsas som att det här händer inte eller så gjorde jag något. De tror jag hittar på för de har inte levt i närheten av den verkligheten, aldrig bott i ett ghetto och fattar inte att min ringa kroppshydda är tillräcklig för att trigga detta sjuka klientel. Jag har erfarenheter som de helt enkelt avfärdar som icke existerande.

Då var jag vad man brukar benämna "rädd", då jag insåg att jag har noll support från dem.

De har ingen aning om hur mycket mer en person som jag har att beakta i den miljön och skiter i det.

De kommer relativisera bort problemet när det inträffar. Polis och ambulans gick i skytteltrafik. Ingen reaktion på vad de gjorde för insatser i krogområdena. Den äldste har bott utomlands sen -96 och tror allt är som när han lämnade Lund, på alla plan.

Det där är klassiskt, när Svenne banan inte vågar se och låtsas som att det inte händer, är naturligt eller alltid varit så. Vanligt förekommande även i text, bla på sporthoj.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...

Aningslösheten och oviljan att se och förstå, är säkert en nedärvd jävla skyddsmekanism som folk har. En fd kollega pekade ut knarkhandel nere på stan (Uppsala) mitt på dagen bland folk och han sa att det sker överallt, men de flesta har ingen aning. Jag såg och filmade en sådan grej vid en gymnasieskola förra året. Skickade in om det till polisen - inte hört ett skit trots att jag har allt på film. Samma kollega vistas ibland i utsatta områden pga fosterbarn och sa att det är mycket skit som pågår som svennebanan inte uppfattar. Det finns inga trygga områden längre, även om sannolikheten fortfarande är ganska låg att drabbas av rån eller skjutningar, men den är inte noll och det blir farligare för varje år.

När jag pratade om importerade problem, så blev en annan bekant skitsur och ville inte prata längre (en sån där kommunist som på riktigt tror Marx hade koll). Helt verklighetsfrånvänd och när jag pekade på bevisen i form av statistik, då blev det bara tyst. Och sånt folk har rösträtt...

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Tackar för varningen. Jag måste läsa ditt inlägg ett par gånger till. Låter extremt, och jag tror dig. Det är något jag aldrig upplevt, hoppas jag aldrig behöver heller.
Det pågår hela tiden, rakt framför näsan men vi är skolade till att inte se, skaka det av oss och det är vad som möjliggör förfallet.

De jag såg, på nära håll, i början av milleniet är idag stora, luttrade, ärrade hövdingar och tro inte annat än att de har arméer under sig. De värsta siffror ni hör är en skönmålning utan like.

Fatta det och ni fattar vad vi är på väg in i.

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Hoj
... vilken av dom?
När jag pratade om importerade problem, så blev en annan bekant skitsur och ville inte prata längre (en sån där kommunist som på riktigt tror Marx hade koll). Helt verklighetsfrånvänd och när jag pekade på bevisen i form av statistik, då blev det bara tyst. Och sånt folk har rösträtt...
Det är dom blinda puckona man vill ska bli offer för kriminaliteten. Sen får vi se om dom ändrat uppfattning, eller om dom fortfarande har rosa brillorna på.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Det pågår hela tiden, rakt framför näsan men vi är skolade till att inte se, skaka det av oss och det är vad som möjliggör förfallet.

De jag såg, på nära håll, i början av milleniet är idag stora, luttrade, ärrade hövdingar och tro inte annat än att de har arméer under sig. De värsta siffror ni hör är en skönmålning utan like.

Fatta det och ni fattar vad vi är på väg in i.
Det har ju pågått sedan 90-talet åtminstone, det är väl bara nya förmågor den här omgången. Och för närvarande är det någon sorts krig mellan grupper om kontroll om områden. Den biten kommer antagligen bli värre nu när vi har ett storkrig i närområdet där mindre nogräknade med svarta pengar kan införskaffa vapen och ammunition.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Det är dom blinda puckona man vill ska bli offer för kriminaliteten. Sen får vi se om dom ändrat uppfattning, eller om dom fortfarande har rosa brillorna på.
Det hinner upp dem, som ett ton tegel, (var är han förresten?). Blir en chock men möjligen har de haft det trevligare på vägen dit...

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
"Di gamle" sitter tryggt bakom och drar i tåtarna, eller tror du de har lagt av?

Det är vad som ger omfattningen.
De jag kände som var inblandade i sån skit är antingen döda, har rätat ut livet, eller är så nerknarkade att de inte har nån aning om vad som händer i livet.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
De jag kände som var inblandade i sån skit är antingen döda, har rätat ut livet, eller är så nerknarkade att de inte har nån aning om vad som händer i livet.
Jo, gäller nog majoriteten. Sen fanns det några störda, men förslagna, som var väldigt manipulativa och aldrig tog smällarna själva. Därtill duktiga på att få mindre skarpa att springa deras ärenden.

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Hoj
Kawasaki Zx1200
Invandringen från tredje världen fortsätter att föra med sig enorma kostnader för skattebetalarna. Nu står det klart att varje skjutning kostar svenska folket minst 75 miljoner kronor, rapporterar SVT.

En skjutning med en lindring och en allvarligt skadad kostar 75 miljoner kronor, sade en forskare i Sveriges Radio i januari.
Men Mattias Öhman, forskare i nationalekonomi vid Uppsala Universitet, tror att kostnaden är långt mycket högre

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år