Sverige idag..

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Var inte orolig, det står en ny batch med färdigutbildade raketkirurger på Lampedusa:

Över 100% av befolkningen på ca 24-36 timmar(uppgifterna går isär). Var de inbjudna?

Ni som är i familj bestående av två vuxna och två barn, vad skulle ni göra om fyra män plötsligt klev in i erat hem? Ringa polisen? Bli glada och sätta på en kopp gevalia?

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
En falsk läkare, "Doktor Somalia" i Trollhättan, uppges ha felbehandlat en rad patienter. Det framkommer nu att han i själva verket varit anställd som undersköterska – men att han helt saknar vårdutbildning.
Den falske läkaren har enligt TTELA öppnat en egen mottagning i labbet på Lextorps vårdcentral i Trollhättan. Lokaltidningen rapporterar om "uteblivna prover, felaktiga provsvar och livsfarliga råd till patienter". David Pazooki slog som medicinskt ledningsansvarig läkare på Lextorp vårdcentral larm till ledningen om missförhållandena, men fick då själv sparken.

Sverige är i rasande fart på väg bli lika korrumperat som de länder "de flytt från". :huvet

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
En falsk läkare, "Doktor Somalia" i Trollhättan, uppges ha felbehandlat en rad patienter. Det framkommer nu att han i själva verket varit anställd som undersköterska – men att han helt saknar vårdutbildning.
Den falske läkaren har enligt TTELA öppnat en egen mottagning i labbet på Lextorps vårdcentral i Trollhättan. Lokaltidningen rapporterar om "uteblivna prover, felaktiga provsvar och livsfarliga råd till patienter". David Pazooki slog som medicinskt ledningsansvarig läkare på Lextorp vårdcentral larm till ledningen om missförhållandena, men fick då själv sparken.

Sverige är i rasande fart på väg bli lika korrumperat som de länder "de flytt från". :huvet

Läkare i Somalia? Dom menar medicinman va?

Kul att vi blivit så mångkulturella att landstinget infört medicinmän i Sverige.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Men glöm inte att när äldre människor vill ha en svensk läkare så är de rasister. Och att alla partier tyckte det var vidrigt. Alla utom ett alltså.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Fick meddelande av bonusdottern inatt. Det hade varit en smäll vid en port där hon bor. Andra gången på kort tid (i år) där samma bostad attackeras.
Är det aldrig slut på rävungar och jordgubbar? Nån borde tröttna på att kompisarna går åt, men till skillnad från mc-kriget finns väl ingen vuxen inblandad.

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Läkare i Somalia? Dom menar medicinman va?

Kul att vi blivit så mångkulturella att landstinget infört medicinmän i Sverige.

Njaaoooo... fast nu var han ju inte en medicinman, och med uteslutningsmetoden kan man därmed räkna ut att han är en raketforskare, för det var ju bara dessa yrkesmän som vårt Europa inte satte upp murar för....

8000 nya medicinmän och raketforskare på bara 1-2 dygn till Lampedusa, herrejävlar vilken vinst vi har att se fram emot!

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Njaaoooo... fast nu var han ju inte en medicinman, och med uteslutningsmetoden kan man därmed räkna ut att han är en raketforskare, för det var ju bara dessa yrkesmän som vårt Europa inte satte upp murar för....

8000 nya medicinmän och raketforskare på bara 1-2 dygn till Lampedusa, herrejävlar vilken vinst vi har att se fram emot!

Är du säker? Vet du vad han jobbade med i Somalia?

Okej att jag raljerade men det skulle inte förvåna mig om han lutat sig tillbaka på att han varit just medicinman/häxdoktor innan han kom.

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Fick meddelande av bonusdottern inatt. Det hade varit en smäll vid en port där hon bor. Andra gången på kort tid (i år) där samma bostad attackeras.
Är det aldrig slut på rävungar och jordgubbar? Nån borde tröttna på att kompisarna går åt, men till skillnad från mc-kriget finns väl ingen vuxen inblandad.
Skräcken är att få en sådan granne som drar till sig sådant.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Skräcken är att få en granne!

Jag känner folk som har flyttat ner till stockholm som allvarligt tittar på att flytta tillbaka upp till norrland för att deras barn ska få växa upp i lugn och ro.

Ofta skrattar jag åt stockholmsproblem som köer på vägarna och inställda pendeltåg, men man ska fan inte riskera att bli sprängd eller skjuten för att det bor en sopa i samma port.

Med det sagt, 2002 sprängdes sovrumsfönstret på ett grannhus när jag låg och sov.
Då var det Umeå som var sprängningarnas huvudstad i Sverige, och det slutade med en sprängning utanför tingsrättens ingång när en av dom inblandade skulle in på rättegång för en annan sprängning

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
det finns det säkert och nästa dag goar någon honom.

Såg att i en mobil som polisen lagt vantarna på fanns ett "hemligt" medelande från svenska polisen till turkiska polisen över 10 män(?) som svenska polisen ville få tag på och vad de gjort.
Så frågan är som jag ser det
är läckan i Sverige
är läckan i Turkiet
läser jordgubbar / rävungar polisens trafik
eller är det planterat som operation mincemeat
Med lite felaktiga uppgifter i vad "de" gjort
kan ju andra uppleva att de blivit lurade på pengar / varor
och det är bakgrunden till den senaste tidens ökande skjutande.
Två fördelar för Polisen
Politikerna ser skjutandert som ett hot mot väljarnas röster
Politikerna ger Polisen ökade anslag

Last edited:

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Över 100% av befolkningen på ca 24-36 timmar(uppgifterna går isär). Var de inbjudna?

Ni som är i familj bestående av två vuxna och två barn, vad skulle ni göra om fyra män plötsligt klev in i erat hem? Ringa polisen? Bli glada och sätta på en kopp gevalia?
Beroende på situationen och var jag och var familjen är mm... men strid skulle det bli. Jag är precis en så elak jävel man kan tänka sig om någon är ett hot mot familjen. Det finns utrustning lite varstans i huset undanstoppat, som kan användas.

Lagar och jidder det hanterar man sen. Liv och hälsa går före allt annat.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj

Så korrupt är svensk polis: Ghazale slipper påföljd efter fortkörning​

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...

Fast poliser som kör fort har nästan alltid haft ganska lätt att komma undan... Det är inget nytt. Även om just denna snubbe verkar vara ett riktigt praktarsel.

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar

Sveriges Radio är juh, till skillnad från Samnytt, partiska som alla vet men jag tycker ändå det ibland är ett intressant program.
Just detta kommer jag ihåg då det påminde om en kamrat som för många år sedan körde alldeles för fort med motorcykel på väg till jobbet och blir stoppad. Trodde körkortet skulle flyga sin väg men efter en liten uppmaning att ta det lugnare drar polisen. Det enda anledningen han kunde tänka sig var att SL och Polisen hade samma blåa färg på skjortan som syntes under skinnstället. Eller så hade de bara inte tid.
Om just denna polis i den här historien är ensam om att vara ett praktarsel eller om hans kollegor, eller någon i deras bekantskapskrets, såg en möjlighet att trycka till honom går inte att veta då bevis saknas.
Men att inte veta vilken hastighet han hade när han blev stoppad låter lite konstigt. Utan att vara polis har jag hyfsad koll på hastighetsmätaren och skyltad hastighet. Och med hans yrke är det ännu viktigare att flyga under radaren...

Men en bra historia är viktigare än om den är sann! :crash

1694936445468.png

P4 Sjuhärad och Borås Tidning backar från uppgifter

Polisen och debattören Nadim Ghazale pekades i veckan ut som korrupt av den högerpopulistiska sajten Samnytt. Han skulle i samband med att han stoppades för fortkörning ha erbjudit sig att köpa tårta till sina kollegor om han slapp straff.

Uppgiften om tårtan har Samnytt fått från en anonym poliskälla, som i artikeln får bre ut sig om hur impopulär Ghazale är i polishuset i Borås.

Att Samnytt drog på förvånar knappast. Desto mer obegripligt är det att såväl Sveriges Radio P4 som Borås Tidning tog den anonyma uppgiften om tårtan för sanning och spred den vidare till sin publik.

Reporter: Erik Petersson

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Sveriges Radio är juh, till skillnad från Samnytt, partiska som alla vet men jag tycker ändå det ibland är ett intressant program.
Just detta kommer jag ihåg då det påminde om en kamrat som för många år sedan körde alldeles för fort med motorcykel på väg till jobbet och blir stoppad. Trodde körkortet skulle flyga sin väg men efter en liten uppmaning att ta det lugnare drar polisen. Det enda anledningen han kunde tänka sig var att SL och Polisen hade samma blåa färg på skjortan som syntes under skinnstället. Eller så hade de bara inte tid.
Om just denna polis i den här historien är ensam om att vara ett praktarsel eller om hans kollegor, eller någon i deras bekantskapskrets, såg en möjlighet att trycka till honom går inte att veta då bevis saknas.
Men att inte veta vilken hastighet han hade när han blev stoppad låter lite konstigt. Utan att vara polis har jag hyfsad koll på hastighetsmätaren och skyltad hastighet. Och med hans yrke är det ännu viktigare att flyga under radaren...

Men en bra historia är viktigare än om den är sann! :crash

View attachment 489768

P4 Sjuhärad och Borås Tidning backar från uppgifter

Polisen och debattören Nadim Ghazale pekades i veckan ut som korrupt av den högerpopulistiska sajten Samnytt. Han skulle i samband med att han stoppades för fortkörning ha erbjudit sig att köpa tårta till sina kollegor om han slapp straff.

Uppgiften om tårtan har Samnytt fått från en anonym poliskälla, som i artikeln får bre ut sig om hur impopulär Ghazale är i polishuset i Borås.

Att Samnytt drog på förvånar knappast. Desto mer obegripligt är det att såväl Sveriges Radio P4 som Borås Tidning tog den anonyma uppgiften om tårtan för sanning och spred den vidare till sin publik.

Reporter: Erik Petersson

Varför skriver du så mycket text om ingenting?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag känner folk som har flyttat ner till stockholm som allvarligt tittar på att flytta tillbaka upp till norrland för att deras barn ska få växa upp i lugn och ro.
Jag känner ingen i Stockholm som är främmande för tanken att bo någon annanstans pga kriminaliteten.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag känner ingen i Stockholm som är främmande för tanken att bo någon annanstans pga kriminaliteten.
Jag bor i Enköping, och har ett mongo i trapphuset som säljer knark, är lånehaj som klättrade in via en balkong och drog ut alla tänder på en snubbe, och kastade ut sin flickvän genom fönstret på lägenheten. Han fick ett eller två års fängelse och är nu tillbaka.
Jag får släppa in polisen i tid och otid för att han hittat på något skit. Min tant öppnade åt polisen en gång, och då sprang han runt i trapphuset och frågade alla vem som släppte in polisen, och nån av mina syltryggade grannar sa att det var min tant.
Men han verkar iaf ha någon sorts respekt för mig, för han har inte sagt eller gjort något alls.

Han verkar ha blivit av med sin hund iaf, en engelsk bulldog som han alltid hade okopplad och som sprang fram till folk och skrämde dem.

Den här snubben tillhör vår inhemska samling samhällscancer, och är 35-40 och ärvde en hög med pengar från sin far som han använt för att starta sin verksamhet. Det är inte första gången jag har tveksamt folk i trappuppgången, har delat trapp med juggemaffia, knarklangare och allsköns intressant folk tidigare men här är nog värst hittills för att han är så jävla dum i huvudet och skiter där han äter, så att säga.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Jag vet en polis i Stockholm som flyttade innan dottern skulle börja i skolan.
Flyttade till Höganäs i Skåne och började jobba hos Helsingborgspolisen.
Hans dotter skulle inte växa upp i Stockholm.
Och det var för ~25 år sedan.

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...