Vad bra, då löser det sig snartNu blir det ordning och reda..View attachment 489785
Vad bra, då löser det sig snartNu blir det ordning och reda..View attachment 489785
Samtidigt väldigt konstigt att flytta från Stockholm slutet på 90-talet av det skälet.Jag vet en polis i Stockholm som flyttade innan dottern skulle börja i skolan.
Flyttade till Höganäs i Skåne och började jobba hos Helsingborgspolisen.
Hans dotter skulle inte växa upp i Stockholm.
Och det var för ~25 år sedan.
Fniss.Nu blir det ordning och reda..View attachment 489785
...till Helsingborg??Samtidigt väldigt konstigt att flytta från Stockholm slutet på 90-talet av det skälet.
Ok, jag upplever apropå det att man mer sällan ser missbrukare jämfört med 80-90 talet, eller så är det så att de smälter in i allmänt förfall-lookHan var narkotikapolis och gillade inte vad han såg i Stockholm.
Ok, jag upplever apropå det att man mer sällan ser missbrukare jämfört med 80-90 talet, eller så är det så att de smälter in i allmänt förfall-look
Ja det är korrekt, det sista tycker jag är förenklat dock, men så klart korrekt.Då var det väl mest slitna heroinister man såg på gatorna, dom lyckades vi ta hand om någorlunda tydligen, för dom finns inte kvar.
Antingen knarkade dom ihjäl sig eller så funkade något av programmen.
Nu har vi istället många fler partyknarkare och folk som proppar i sig receptbelagda mediciner dagligen, dom förra ser man överhypade på klubbarna på helgerna och dom senare syns inte där dom segar sig fram i sin egen dimma.
Sen har väl attityden till att röka på gått ifrån att man är dödsknarkare till något en del i bekanskapskretsen föredrar istället för Gin och Tonic.
Men knark säljs det som aldrig förr, det är det som finansierar gängkrigen
Tycker vi ska uppmuntra allas olika åsikter och ha ödmjukhet inför faktumet att vi uttrycker oss på olika sätt.Varför skriver du så mycket text om ingenting?
Det gör jag också men långa raljanta inlägg utan konklusion, reflektion och bara faktaresistens behöver inte passera obemärkt heller. Dessutom är det ju ingen annan som svarar på dem alls så se det som att jag bjuder på lite säkerligen önskad uppmärksamhet.Tycker vi ska uppmuntra allas olika åsikter och ha ödmjukhet inför faktumet att vi uttrycker oss på olika sätt.
Ta boprt klasserna helt och inför linjer där man inte får komma vidare till nästa nivå förrän man uppnått tillräcklig förmåga. Då skulle folk osm är begåvade kunna bränna på i sin begåvning i den takt de klarar, och inte hållas tillbaka för "alla ska med" samt att det inte kommer upp någon till universitet som inte kan läsa än. Läsning bör ju ändå vara ett fast krav för att få göra något annat förutom typ slöjd och gymnastik.I dag når 20 procent av 15-åringarna inte över basnivån i läsförståelse.
Jämföras med att jag fick gå om 1:a klass på 1950-talet för jag inte kunde läsa ordentligt efter Ettan.
Vart är Sverige på väg ?
Sex kulturchefer i upprop mot läskrisen: Här är våra tre krav
Läskrisen bland unga är ett enormt misslyckande. I ett gemensamt upprop kräver kulturcheferna för landets största tidningar att kraftfulla åtgärder nu sätts in.www.gp.se
Jale, en legend för oss uppväxta i Roslagen.Svensk polititopp: Ikke vært så farlig i landet siden 1945
Unge som ikke har våpenerfaring, brukes til bestillingsdrap, ifølge den svenske polititoppen Jale Poljarevius. Han mener det øker faren for drap på uskyldige.
Svensk polititopp: Ikke vært så farlig i landet siden 1945
Unge som ikke har våpenerfaring, brukes til bestillingsdrap, ifølge den svenske polititoppen Jale Poljarevius. Han mener det øker faren for drap på uskyldige.www.aftenposten.no
Med nuvarande takt kommer det nog ta 100 år innan det är slutskjutet enligt Svenska NyheterFick meddelande av bonusdottern inatt. Det hade varit en smäll vid en port där hon bor. Andra gången på kort tid (i år) där samma bostad attackeras.
Är det aldrig slut på rävungar och jordgubbar? Nån borde tröttna på att kompisarna går åt, men till skillnad från mc-kriget finns väl ingen vuxen inblandad.
Vadå slutskjutet? Slut på folk att skjuta på, eller?Med nuvarande takt kommer det nog ta 100 år innan det är slutskjutet enligt Svenska Nyheter
Och hur många av dessa 20% har föräldrar som inte kan korrekt svenska och/eller där eleven rör sig i miljöer där det inte pratas svenska?Ta boprt klasserna helt och inför linjer där man inte får komma vidare till nästa nivå förrän man uppnått tillräcklig förmåga. Då skulle folk osm är begåvade kunna bränna på i sin begåvning i den takt de klarar, och inte hållas tillbaka för "alla ska med" samt att det inte kommer upp någon till universitet som inte kan läsa än. Läsning bör ju ändå vara ett fast krav för att få göra något annat förutom typ slöjd och gymnastik.
Eller så frågar man "hur tänkte du nu..." eller "jag förstår inte riktigt.." vilken inbjuder till dialog.Det gör jag också men långa raljanta inlägg utan konklusion, reflektion och bara faktaresistens behöver inte passera obemärkt heller. Dessutom är det ju ingen annan som svarar på dem alls så se det som att jag bjuder på lite säkerligen önskad uppmärksamhet.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|