Sverige idag..

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Är det två eller tre skjutningar i gängkriget idag?
Det är sex döda denna vecka i alla fall. Ska vi gissa att det blir minst en idag och två till i helgen, låt oss avrunda till tio innan midnatt söndag.

Säkert några misslyckade och okända också.

Kan ingen pk journalist fråga polisen hur de vet hur många skjutningar det är, det är väl som med sexualbrott, ingen vet helt enkelt?

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
2020 hade vi en topp med 124 fall av dödligt våld, jag googlade och hittade en lista på flashback som säger att vi redan är uppe i 169 fall efter knappt 3/4-delar av året.
Då vet jag ju inte hur säkerställd den listan är men 2023 är nog redan ett rekordår.

Var har vi forumets ständiga regimförsvarare? Är det fortfarande bara anmälningsbenägenheten som ökar? :näsblod

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Den här är väl lite relevant med.

Det ser ju onekligen ut som om ett par gäng skruvar upp intensiteten.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Den här är väl lite relevant med.

Det ser ju onekligen ut som om ett par gäng skruvar upp intensiteten.
Den snabba lösningen ppå skjutningar kanske är att lära gängen lösa problemen med handslägga , kniv , yxa, spade, skruvmejsel osv !?
Inte bara bjuda på kaffe, bullar och pizza !

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Den snabba lösningen ppå skjutningar kanske är att lära gängen lösa problemen med handslägga , kniv , yxa, spade, skruvmejsel osv !?
Inte bara bjuda på kaffe, bullar och pizza !
Polisregion mitt har tydligen gjort en djupstudie som påvisade att det var en avsevärt stor andel av morden med stick- och skärverktyg som var just gängrelaterade. Men många av dem utreddes inte som det då man fokuserar nästan enbart på skjutvapen i de kretsarna.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Var har vi forumets ständiga regimförsvarare? Är det fortfarande bara anmälningsbenägenheten som ökar? :näsblod
De försvinner alltid, det är lika delar underhållande, förutsägbart som irriterande.

Jag satte upp någon stege över faserna för över femton år sedan, den var ungefär:

Förneka
Förlöjliga
Förklara
Försvinna

Den gäller fortfarande är min bestämda uppfattning, vi fick ju en förklaring att alla afghanska män blev bra hemvärnsmän och scouter efter att vi kallats dumma saker så nu är vi på steg 4 alltså.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Man får glädjas åt de få ljusglimtar som uppstår

Nu kommer detta förvisso saboteras av asylaktivister i rättsväsendet men det är ändå ett litet steg mot att få vinka hej då.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
De försvinner alltid, det är lika delar underhållande, förutsägbart som irriterande.

Jag satte upp någon stege över faserna för över femton år sedan, den var ungefär:

Förneka
Förlöjliga
Förklara
Försvinna

Den gäller fortfarande är min bestämda uppfattning, vi fick ju en förklaring att alla afghanska män blev bra hemvärnsmän och scouter efter att vi kallats dumma saker så nu är vi på steg 4 alltså.

Var inte orolig, det står en ny batch med färdigutbildade raketkirurger på Lampedusa:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Var inte orolig, det står en ny batch med färdigutbildade raketkirurger på Lampedusa:

Sjukt att bara snubbar drabbas av krig och klimatförändringarna. Lampedusa:

Inget konstigt. Flyktingsmugglarna måste ju betalas. Och pengarna kommer ju in när systrarna säljs till giftassugna män. När jag reste genom Sudan stod en kvinna / blivande hustru i 12 kor.
Träffade en man på färjan från Juba till Kosti. Han hade 4 döttrar. Inga söner (som behövde kor för att kunna gifta sig). Alltså hade han 48 kor i tjejerna hemma ! En liten förmögenhet.
Men inflationen härjar också i Sudan.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Kvartal intervjuer El Salvador ambassadör idag om hur de löst sitt gängproblem, kommer bli intressant.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det finns ett flertal länder som hr tagit i med hårdhanskarna mot gängkriminalitet och slagit ut stora delar av den, tyvärr på bekostnad av rättssäkerheten.

Om man börjar med hårdhanskarna lite tidigare än dom har gjort kan man göra det med bibehållen rättssäkerhet.

Man kanske inte behöver svartklädda mord-kommandon i favelorna som skjuter alla som ser ut att vara kriminella, om man startar där vi är nu

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Utrikedbyrån handlade om det häromdagen.
Ganska intressant.
Sveriges Radio hade ett vedervärdigt reportage början av mars. De var ursinniga för att det fungerar med hårda straff minns jag och hade letat upp en oskyldigt dömd, som för övrigt var fine med det. ?

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år