Sverige idag..

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Lustigt att bli kallad vänster när man är för fri rörlighet och öppenhet, speciellt när det kommer från någon som hyllar handelshinder och tullar.

En liten passus här bara. Folk har en tendens att blanda ihop fri rörlighet med subventionerad rörlighet(menar inte att du gör det).

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Jag påstår att svartmålandet av situationen och att se en lösning i stängda gränser görs av samma människor.

Går det att få det svartare än hur verkligheten i många delar av sverige ser ut idag? Man behöver inte läsa FriaTider för att bilda sig en åsikt i frågan när man dagligen är drabbad av konsekvenserna.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Man kan tänka sig Turkiet, som styrde åt en hygglig riktning med Ataturk. Nu, well... ganska år fanders, eller hur?
Det räcker med lite väljarunderlag och sen. Kalkat.
Varför denna i Sverige-tråden? Ah, jo, se det där nya partiet som bildats med en tydlig religiös inriktning.. den.

Last edited:

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Nope. Men att det räcker med lite röstunderlag för att landet plötsligt skall anta en helt annan riktning, grundlagar ändras och demokratiska principer sätts ur spel.

Buy quality, cry once

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Nope. Men att det räcker med lite röstunderlag för att landet plötsligt skall anta en helt annan riktning, grundlagar ändras och demokratiska principer sätts ur spel.

Buy quality, cry once

I samma andetag är man helt oförstående till att sharia (likt London/UK) ska bli erkänt. Mindfuck.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Du inser alltså ditt logiska felslut.

Vem har pratat om ”sharia”? Har ni det i Ungern?

Buy quality, cry once

Nej, begränsat underlag för det här. :rolleyes:

Du verkade dock helt oförstående till ”nya” lagar i inlägg #1386 va. Det kanske var en ren misstolkning från min sida.. på tal om logiska felslut alltså. Hrm..(svaret på din fråga är alltså BrooklynS på ruta ”vem” om du inte förstod det innan så kanske nu)

Last edited:

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Hoj
Kawasaki Zx1200
Mena på badhus. Mena på badstränder. Mena på gym. Mena i affärer. Finns ju hur mycket som helst som visar att dom är en annan ras, förlåt annorlunda. Love!

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
I samma andetag är man helt oförstående till att sharia (likt London/UK) ska bli erkänt. Mindfuck.
Ja men då är det inte allvarligt, när islamisterna inför inskränkningar. När ursprungsbefolkningen betackar sig för dylika övergrepp på frihet är det jete-allvarligt.

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Man kan tänka sig Turkiet, som styrde åt en hygglig riktning med Ataturk. Nu, well... ganska år fanders, eller hur?
Det räcker med lite väljarunderlag och sen. Kalkat.
Varför denna i Sverige-tråden? Ah, jo, se det där nya partiet som bildats med en tydlig religiös inriktning.. den.
Fast det vore ju det allra bästa som kunde hända nu, ett rejält islamist-parti. Fatta hur tomt det skulle bli i S och C.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Tino om Ganman-käbblet

"Utnämningen av Jens Ganman provocerade fram ett utbrott av raseri bland vänstern. En som tappade fattningen är Moa Berglöf, Fredrik Reinfelds talskrivare som numera bytt till C.

Moa Berglöf skrev en orättvis artikel i Sydsvenskan som utan belägg anklagade Årets Svensk för rasism och med logikfria associationskedjor kopplade honom till ”hot” mot genusforskare.

Denna taktik är dock inte längre lika effektiv som det en gång brukade, och slog tillbaka mot Berglös då många lessnat på personangrepp och falska anklagelser. Ingen har kunnat hitta exempel på rasism av Jens Ganman, en snäll norrlänning som personligen engagerat sig för flyktingar och vars enda brott är satir mot makthavare som Reinfeldt.

Moa Berglöf är bitter då hennes åsikter om migration tappat politiskt stöd, men ser inte hur omoralisk det är att ta ut sin frustration genom att stämpla en person som aldrig eller sagt eller gjort något rasistisk i sitt liv.

Samtidigt ser vissa Berglöf som offret då hon fick kritik för sitt försök att karraktärsmörda en oskyldig person. En är Sveriges Radio f.d programledare Johanna Linder: ”Jens Ganman är ju rasist. Ivar Arpi är rasist. Ulf Kristersson och Ebba Busch är rasistkramre. Och Johan Hakelisu är...också rasist. There I said it”

Kan ni tänka er, ytterligare en journalist på SR visar sig vara tokvänster. Det påverkar förstås inte deras rapportering!

Ett skäl att vänstern och deras fejkliberala allierade beter sig så illa är entitlement mentality, de har vant sig vid en abnormal samtalsklimat där en liten grupp dominerade och gav varandra stöd i mobbing och fulspel.

Moa Berglöf, Johanna Linder, Peter Wolodarski, Anders Lindeberg och andra som uttryckter förtvivlan över balansförändringen fattar inte att detta var ohälsosamt där den makt de var så berusade av förgiftade och korrumperade de själva, en kontrast som blir desto tydligare jämfört med rättskaffens personer som Jens Ganman - Årets Svensk 2019."

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Nej, begränsat underlag för det här. :rolleyes:

Du verkade dock helt oförstående till ”nya” lagar i inlägg #1386 va. Det kanske var en ren misstolkning från min sida.. på tal om logiska felslut alltså. Hrm..(svaret på din fråga är alltså BrooklynS på ruta ”vem” om du inte förstod det innan så kanske nu)

jag ställde frågan om vederbörande verkligen trodde att Sverige skulle införa sharialagar. Inget svar på den frågan. Så det var - återigen - en "misstolkning" från din sida.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Är det inte väldigt mycket frågor/förhör från slaskvänstern nu?
Tror du verkligen Sverige ska införa sharialagar?
Berätta när man slutar betraktas som invandrare?
Bevisa att socioekonomiska faktorer inte ligger bakom en del av ökningen av grova brott?

Varför tror de som fått sitt idealsamhälle samt vill ha mer av samma medicin att de är i någon som helst position att ställa kritiska frågor? Är det någon diagnos (mentalsjukdom) jag inte förstår eller varför skulle jag behöva svara på varför någonting?

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Att vänstern börjar kalla varandra för rasister är nog det bästa som hänt på länge för följden borde göra att åtminstone de anklagade börjar inse den absurda i retoriken och samhällsdebatten. Och tar nog inte så länge innan de flesta även av de mest vänsterblivna journalister lyckats skriva något som gör att de blir anklagade för rasism.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati