Sverige idag..

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Exakt överallt dit det flyttar muslimer blir det så här polariserat och nya främmande konflikter uppstår. Helt uppenbart för alla som kan tänka själv, så står sjuklövern och ojar sig om att de inte såg det komma.

Hur kommer det sig tror ni att vissa såg det komma, allmänt högre intelligens, mer verklighetsnära leverne, bildning, cynism?
Själv såg jag det komma av några skäl
1) De svenska utvandrarna i Vilhelm Mobergs böcker anpassar sig inte till indianerna i USA. Dom integreras inte i indianernas livsstil utan kör på som hemma i Småland.
2) När jag var i Iran 1977 umgicks jag med folk från den "svenska kolonien" i Tabriz. Dom levde som svenskar, ingen som helst anpassning till Iranskt liv.
Så varför ska folk från Mellanöstern och Afrika byta livsstil när dom kommer till Sverige när vi svenskar inte byter livsstil när vi bor i Iran ?

I helgen firades det kinesiska nyåret av kineser över hela jorden. Jag var hembjuden till en familj, mamma med kinesiska föräldrar och pappa med europeiska föräldrar.
Underbart god kinesisk mat ! Och kinesiska röda lyktor i taket.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
"Man får taga seden, dit man kommer" fick jag lära mig som barn.
Jag håller med. När man hälsar på bekanta här i Sverige.
Men svenskar tar inte seden dit dom kommer när dom flyttar till Afrika eller Mellanöstern.
Om svenskarna är några stycken.
Är du däremot ensam eller kanske två så gör man som där man är.
Min erfarenhet .....
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Jag håller med. När man hälsar på bekanta här i Sverige.
Men svenskar tar inte seden dit dom kommer när dom flyttar till Afrika eller Mellanöstern.
Om svenskarna är några stycken.
Är du däremot ensam eller kanske två så gör man som där man är.
Min erfarenhet .....
Nä, det är väl mer "when in Rome, do as the Romanians" när svenskar bildar grupper på andra ställen också.
Jag är själv uppväxt med att de vuxnas gemenskap innehöll bastu, vodka och ett jäkla oväsen.
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08

Mittenpartierna i Sveriges Riksdag​

Widar Andersson, politisk redaktör för tidningen Folkbladet S-märkt ledarsida, skriver i en ledarkrönika (21/10) att det är väljarna som bestämmer vilka partier som är mitten. De stora partier som samlar flest väljare är nu Socialdemokraterna, Sverigedemokraterna och Moderaterna. Därför formar dessa partier ”den breda mitten”, eftersom de representerar vad de flesta i Sverige tycker. Detta är en vinkel som troligtvis retar upp människor både till vänster och höger men den visar ändå på en viktig poäng.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen

Mittenpartierna i Sveriges Riksdag​

Widar Andersson, politisk redaktör för tidningen Folkbladet S-märkt ledarsida, skriver i en ledarkrönika (21/10) att det är väljarna som bestämmer vilka partier som är mitten. De stora partier som samlar flest väljare är nu Socialdemokraterna, Sverigedemokraterna och Moderaterna. Därför formar dessa partier ”den breda mitten”, eftersom de representerar vad de flesta i Sverige tycker. Detta är en vinkel som troligtvis retar upp människor både till vänster och höger men den visar ändå på en viktig poäng.

Som jag brukar säga, vi har bara 8 nyanser av rött i den svenska riksdagen.
Tydligen för att det är så svenska folket vill ha det.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Berätta gärna hur du tycker det borde vara och med referens till verkliga exempel. Genuint nyfiken!
Jag har ett exempel, kärnkraftomröstningen, istället för tre "lägg ner" förslag från riksdagspartierna
Lägg ner nu
Lägg ner när kärnkraftverken är skrotfärdiga och det inte lönar sig reparera
Fortsätt utveckla kärnkraften
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08

Tvätta dig inte i onödan !​

Exempel på vad jag du kan göra för att minska din klimatpåverkan enligt den här artikeln.
Och så är det allt det vanliga om att inte flyga utan åka kollektivt. Det märkliga är att när man läser om tåg resor till från Sverige till Sydeuropa så är priset många gånger högre än flyga ?
Beror det på att priset för investeringen i järnvägsspår inte ingår i Miljökalkylen ?
Och så varför finns inte utsläppen för ett barn med i en sådan här uppräkning ? TABU ?
 

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Och så varför finns inte utsläppen för ett barn med i en sådan här uppräkning ? TABU ?
1707896470259.png
Troligen.....
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag har ett exempel, kärnkraftomröstningen, istället för tre "lägg ner" förslag från riksdagspartierna
Lägg ner nu
Lägg ner när kärnkraftverken är skrotfärdiga och det inte lönar sig reparera
Fortsätt utveckla kärnkraften
Men om man påstår att det bara finns sossar så får man väl exemplifiera med mer än att (vänta på att någon annan) ta(r) upp kärnkraften.

Hur skall det vara och var är det bättre? Jag vet vad jag tycker men nu låter det mest lite gnälligt.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Men om man påstår att det bara finns sossar så får man väl exemplifiera med mer än att (vänta på att någon annan) ta(r) upp kärnkraften.

Hur skall det vara och var är det bättre? Jag vet vad jag tycker men nu låter det mest lite gnälligt.

Jag vet att du tror bidragspartiet SD är ett borgerligt parti och jag känner ingen lust att tjafsa med dig om den saken just nu. Har du tur kanske jag blir inspirerad någon kväll när jag tagit mig en whisky men just nu är det nog större chans att någon annan tar den diskussionen med dig.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag vet att du tror bidragspartiet SD är ett borgerligt parti och jag känner ingen lust att tjafsa med dig om den saken just nu. Har du tur kanske jag blir inspirerad någon kväll när jag tagit mig en whisky men just nu är det nog större chans att någon annan tar den diskussionen med dig.
Nej men lägg inte över det här på mig nu, jag står för mina åsikter och kan utveckla dem, det samma klarar du av.
Vad är det för typ av parti du saknar och i vilka relevanta länder finns dessa partier representerade?
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
View attachment 495201
Troligen.....
Tack ! Men barnutsläppen passade inte i DN. ?
 
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top