Sverige idag..

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Bara i Sverige?

Jag noterar att

och förhoppningsvis är det ett tecken på att vindarna har vänt

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Dala-Demokraten igår: Klart att barnen (manliga) som är nyanlända ska få ta hit sina föräldrar också !
(Min fundering: Vart tog systrarna vägen ? Sålda till den som betalt bäst ?) #

Citat
Ulf Kristersson ojade sig nyligen i riksdagen över att Morgan Johansson 2015 tyckte att man ”inte var en människa” om man inte lät barn träffa sina föräldrar, och det är man väl inte heller!
KD-toppen Jakob Forssmed gjorde värnplikten och Peter Hultqvist gjorde vapenfri tjänst. Anders Borg ansåg på sin tid att försvaret var ett särintresse och Morgan Johansson tyckte att föräldrar och barn hör ihop. Men nu ska sådana som Jakob Forssmed, Peter Hultqvist, Anders Borg, Morgan Johansson, Stefan Löfven och alla de som stod tillsammans med mig på Medborgarplatsen skuldbeläggas enligt dagens politiska retorik.
Slut Citat

#https://www.qwant.com/?q=girl+sudan+auction+facebook&t=web
När jag reste genom Sudan 1977 stod en hustru i 12 kor. Ganska rimligt för det är kvinnorna som försörjer familjen genom sitt arbete på fälten tycker jag. Och dom 12 korna som kom in behövde hennes bror i sin tur för att få sig en hustru. Det nya är att inkomsterna från systrarna nu används för att skicka bröderna till EU. Som ankare för ta hit resten av familjen till Sverige.
Utom systrarna. Det är ju dom som finansierar flytten !

Last edited:

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Dala-Demokraten igår: Klart att barnen (manliga) som är nyanlända ska få ta hit sina föräldrar också !
(Min fundering: Vart tog systrarna vägen ? Sålda till den som betalt bäst ?) #

Citat
Ulf Kristersson ojade sig nyligen i riksdagen över att Morgan Johansson 2015 tyckte att man ”inte var en människa” om man inte lät barn träffa sina föräldrar, och det är man väl inte heller!
KD-toppen Jakob Forssmed gjorde värnplikten och Peter Hultqvist gjorde vapenfri tjänst. Anders Borg ansåg på sin tid att försvaret var ett särintresse och Morgan Johansson tyckte att föräldrar och barn hör ihop. Men nu ska sådana som Jakob Forssmed, Peter Hultqvist, Anders Borg, Morgan Johansson, Stefan Löfven och alla de som stod tillsammans med mig på Medborgarplatsen skuldbeläggas enligt dagens politiska retorik.
Slut Citat

#https://www.qwant.com/?q=girl+sudan+auction+facebook&t=web
När jag reste genom Sudan 1977 stod en hustru i 12 kor. Ganska rimligt för det är kvinnorna som försörjer familjen genom sitt arbete på fälten tycker jag. Och dom 12 korna som kom in behövde hennes bror i sin tur för att få sig en hustru. Det nya är att inkomsterna från systrarna nu används för att skicka bröderna till EU. Som ankare för ta hit resten av familjen till Sverige.
Sossarna har sen ca mitten på förra seklet ägnat en inte obetydlig del av sin familjepolitik åt att just splittra familjer, förfördela den ena föräldern och gynna den andra. Högsta priset betalar barnen.

Ett utmärkt ämne för valfri sosse att hålla käften om om de inte klär sig i säck och aska och ber om förlåtelse på sina bara knän med pannan i marken.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Sossarna har sen ca mitten på förra seklet ägnat en inte obetydlig del av sin familjepolitik åt att just splittra familjer, förfördela den ena föräldern och gynna den andra. Högsta priset betalar barnen.

Ett utmärkt ämne för valfri sosse att hålla käften om om de inte klär sig i säck och aska och ber om förlåtelse på sina bara knän med pannan i marken.
Kärnfamiljen är något konstigt och dåligt i Sverige. Det har satt oss i situationen med NATO/Ungern också.

Fan att Ungern verkar vika ner sig.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Kan vi diskutera denna bild? Det är så modigt och bla bla. Men det är alltså en person som misshandlar en annan. För att offret har fel åsikt. Och det är årets bild och bla bla.

Jag hade tänkt köpa tidningen då den ibland är briljant men herregud vad PK att komma dragandes med detta gamla skit igen.

1000042927.jpg

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Kärnfamiljen är något konstigt och dåligt i Sverige. Det har satt oss i situationen med NATO/Ungern också.

Fan att Ungern verkar vika ner sig.
Tyckte norrbaggarna hade ett vettigt system som min bror och hans hustru hade stor glädje och nytta av.

Hon var hemma mestadels, kanske tog några hugg och åkte ut och föreläste samt konsultation på distans. Hon har visst någon spetskompetens och med facit verkar det inte ha hämmat fortsatt karriär nämnvärt. För det hade hon någon typ av föräldrapeng, rätt symbolisk. Å andra sidan fick bror min en rätt kraftig skattereduktion. Subventionerna funkar om man har jobb på någorlunda nivå.

Nu är våra grannar i väst så välfärdsskadade att någon betydande fart på barnalstrandet tror jag inte det ledde till på gruppnivå. För det enskilda hushållet verkade det vara toppen.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Kan vi diskutera denna bild? Det är så modigt och bla bla. Men det är alltså en person som misshandlar en annan. För att offret har fel åsikt. Och det är årets bild och bla bla.

Jag hade tänkt köpa tidningen då den ibland är briljant men herregud vad PK att komma dragandes med detta gamla skit igen.

View attachment 494841

Det var nåt om den bilden för några år sen. Man gjorde staty. Resten borttaget.

Ed1;

Borttaget

Ed2;

I ljuset av vad som framkommit skäms jag och tar bort otidiga kommentarer.

Ed3;

Sorry, Comeback.

Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen

View attachment 494841

Att slå någon i ryggen är modigt och civilkurage om man står på den goda sidan. Det är inget nytt direkt, vänstern har alltid tagit sig den rättigheten.

Man kan ju undra i hur lång utsträckning det våldet är okej.
Det är ju inte helt ovanligt att kvinnor anser sig ha rätten att slå män så könen på personerna bidrar ju till att våldet anses rättfärdigat.
Säg att fanan skulle ha burits av en kvinna? Skulle det fortfarande varit okej? Eller rent av en liten flicka.
Jag antar att det under inga omständigheter skulle vara okej mot en kommunist som bär på en röd fana.

Min exfru röstade på SD, kanske jag hon borde ha fått lite fysisk uppfostran?

Eller ponera en förlängning av scenariot. Tänk att han reflexmässigt skickar iväg en "hästspark" rakt bakåt efter att han blivit träffad av väskan. Det borde definieras som självklart självförsvar, förvisso mer våld än situationen kräver men inte helt självklart att man ska hinna avgöra hur kraftfullt man måste försvara sig.
Skulle jag bli attackerad av någon bakifrån skulle jag nästan reflexmässigt skicka iväg en "hästspark" rakt bakåt. Antagligen skulle hinna urskildra att gärningshenet är en gammal dam och jag skulle hejda mig. Men lägg till lite mörker så hinner man bara se en skuggsiluett av den person man blivit attackerad av.

Troligen skulle det leda till att han blir attackerad av en flock vita riddare som ska rädda en kvinna från en kvinnomisshandlare.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj

Men det är ju därför man bildar ett parti, för att gynna likasinnade i första hand !​

1707041576033.png

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

View attachment 494841

Kvinnan på bilden ångrade vad hon hade gjort och ville absolut inte bli någon symbol för något, vilket alla sket i och publicerade bilden och gjorde statyer av händelsen.
Hon tog sitt liv.

Mannen som fick väskan i bakhuvudet mördade senare en gammal homosexuell jude.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Kvinnan på bilden ångrade vad hon hade gjort och ville absolut inte bli någon symbol för något, vilket alla sket i och publicerade bilden och gjorde statyer av händelsen.
Hon tog sitt liv.

Är det sant? Vad intressant, länka gärna till artikeln du läst.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Hon tog sitt liv.

Jävlar vilken sorglig historia det blev av det där. Hemskt.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jävlar vilken sorglig historia det blev av det där. Hemskt.

Ja, speciellt kvinnans historia är ju helt skapad av ett ögonblick.

Hade pressen maskerat henne lika noga som dom maskerar kriminella gängmedlemmar och inte hängt ut henne så hade hennes historia kunnat sluta med den (maskerade) bilden.

Nynazzen valde väl dock aktivt att bete sig som ett svin.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Ja, speciellt kvinnans historia är ju helt skapad av ett ögonblick.

Hade pressen maskerat henne lika noga som dom maskerar kriminella gängmedlemmar och inte hängt ut henne så hade hennes historia kunnat sluta med den (maskerade) bilden.

Nynazzen valde väl dock aktivt att bete sig som ett svin.
Jomen kvinnan var ju VIT, vita maskeras inte av media. Dvs majoriteten.
Maskering är ju förbihållet minoriteter, dvs invandrare från afrika och mellanöstern.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag rättade dig.

Jag försvara på inget sätt kvinnan med handväskan, men en aktiv Nazist som är dömd för flera mord och mordförsök överskuggar på någon sätt en kvinna som tappar humöret och slår handväskan i huvudet på honom.

Hon gick ju inte dit enkom för att misshandla Nazister och handväskan var ju inte preparerad med tegelstenar för ändamålet utan innehöll förmodligen vanliga tantsaker som tamponger och annat som inte gör så ont.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år