Sverige idag..

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
"Det skulle vara skrattretande om det inte varit en så uppenbar grogrund för politikerförakt."

Fattar inte. Vad menar han?
Jag tror han menar att
varför ska väljarna rösta på dom som gjort likadant (m) och (s) och satt Sverige i "det svenska tillståndet". Uppenbart att Sveriges politiker sätter det egna jobbet / makten före Sveriges bästa.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det är med andra ord Biograferna själva som är fastighetsskötare åt bankerna och börjar riskera inte kunna betala räntor och amorteringar.
Är flera banker inblandade eller är det en bank som ligger risigt till ?
Ännu åkt

b4666a88d7ae29acaff51fa14a30b208.jpg

Samtidigt, med lite lyft blick. :)
Fake news, 100%.

Å andra sidan är Sverige fortfarande möjligt att leva gott i om man inte blir sjuk eller berikas eller behöver ha någon kontakt med det offentliga. Men vilket land är bra under de premisserna?

Men jag fattar att många tycker att det är skönt att leva kvar i fantasin, måste ju göra ont som fan när man ser och förstår vidden av vad man inte bara ställt till med utan även hejat på. ?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ännu åkt

Fake news, 100%.

Å andra sidan är Sverige fortfarande möjligt att leva gott i om man inte blir sjuk eller berikas eller behöver ha någon kontakt med det offentliga. Men vilket land är bra under de premisserna?

Men jag fattar att många tycker att det är skönt att leva kvar i fantasin, måste ju göra ont som fan när man ser och förstår vidden av vad man inte bara ställt till med utan även hejat på. ?
Happiest är inte Best Quality of Life dock.
Vad fan de har för indata för QoL är ju en annan fråga som kan vara bra att ställa.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Sverige, aldrig på rätt sida av historien.

Tack pikko ruotsi för att ni står upp för Norden.

Fast Sverige hade väl ändå inga planer på att ge dom något bistånd?

Jag läste något på twitter om att inga pengar från Sverige skulle gå till som i år hursomhelst, och då finns det ju lixom inget att pausa

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts

Jag läste något på twitter om att inga pengar från Sverige skulle gå till som i år hursomhelst, och då finns det ju lixom inget att pausa
Inga planer på att ge bistånd, fortsätter ändå ge bistånd...

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Är bilden som blueridge la upp i #14966 fel menar du GuW?

Går väl via SIDA om det inte går direkt isf?

Klicka in på bilaga 7 och se tabell 2.10. De 15 organisationer som tagit emot mest svenskt kärnstöd 2022.
Där finns UNRWA med.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Vi har väl inte pausat "humanitärt" bistånd alls?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Vi har väl inte pausat "humanitärt" bistånd alls?

Nej, men inga av pengarna skulle gå till UNRWA som jag förstod det.
Det var någon moderat som twittrade det tror jag, jag ska se om jag hittar det.

Att vi tidigare har gett dom pengar är förstås beklagligt, men huvudsaken är att det upphör

EDIT: Jag hittar inte tweeten, givetvis ska inte svenskt bistånd gå till UNRWA och då borde man kunna gå ut och säga det

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Nej, men inga av pengarna skulle gå till UNRWA som jag förstod det.
Det var någon moderat som twittrade det tror jag, jag ska se om jag hittar det.

Att vi tidigare har gett dom pengar är förstås beklagligt, men huvudsaken är att det upphör

EDIT: Jag hittar inte tweeten, givetvis ska inte svenskt bistånd gå till UNRWA och då borde man kunna gå ut och säga det
Jag bedömer att du har förstått det fel, jag kan undersöka det åt dig och korrigera dig formellt om så önskas.

Bifogat

• 1000042318.jpg
    1000042318.jpg
    754.9 KB · Visningar: 15

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag bedömer att du har förstått det fel, jag kan undersöka det åt dig och korrigera dig formellt om så önskas.

Nej, det behöver du inte göra, efter lite googling ser det ut som att tweeten var fel/jag har fel.

Det var ingen fråga jag var insatt i, och detvar en källa jag kände igen (minns dock inte vilken) så jag tog det för sanning utan att granska (det borde enligt mig ha varit självklart att inte skicka mer pengar dit redan innan kriget bröt ut)

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Nej, det behöver du inte göra, efter lite googling ser det ut som att tweeten var fel/jag har fel.

Det var ingen fråga jag var insatt i, och detvar en källa jag kände igen (minns dock inte vilken) så jag tog det för sanning utan att granska (det borde enligt mig ha varit självklart att inte skicka mer pengar dit redan innan kriget bröt ut)
Försvarstal: godkänt

• Gilla
Reaktioner: GuW

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Nu går Finland till Presidentval. Eftersom Finnar och Finländare är skrivkunniga när dom får välja President räcker det med en gemensam valsedel.
Väljarens uppgift är att skriva in den siffra som motsvarar den kandidat hen väljer.
Undrar lite hur många år efter Sverige ligger ?
När är nått liknande med en valsedel och skriv- och läskunniga väljare är infört i Sverige ? :va
1706440612509.png

Last edited:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Är bilden som blueridge la upp i #14966 fel menar du GuW?

Går väl via SIDA om det inte går direkt isf?

Klicka in på bilaga 7 och se tabell 2.10. De 15 organisationer som tagit emot mest svenskt kärnstöd 2022.
Där finns UNRWA med.
Hittade i utgiftsområde-7-internationellt-bistand.pdf
1706442135494.png
Är det vad som ska ges 2024 eller De 15 som mottagit mest kärnstöd 2023 ?

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Hittade i utgiftsområde-7-internationellt-bistand.pdf
View attachment 494686
Är det vad som ska ges 2024 eller De 15 som mottagit mest kärnstöd 2023 ?

Det är ett utfall för 2022, inte förslaget för 2024.
"De 15 organisationer som tagit emot mest svenskt kärnstöd 2022 återfinns i tabell
2.10"

Du tittar budgetproposition avseende utgiftsområde 7 för 2024.

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Nu går Finland till Presidentval. Eftersom Finnar och Finländare är skrivkunniga när dom får välja President räcker det med en gemensam valsedel.
Väljarens uppgift är att skriva in den siffra som motsvarar den kandidat hen väljer.
Undrar lite hur många år efter Sverige ligger ?
När är nått liknande med en valsedel och skriv- och läskunniga väljare är infört i Sverige ? :va
View attachment 494681
Finland har i och för sig en skola som premierar läs- och skrivkunnighet, så jämförelsen är inte rättvis. Skulle Sverige ha en pamflett där väljaren fick välja könstillhörighet skulle vårt val bli mycket bättre än Finlands.

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras