Sverige idag..

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Ja det har han nog rätt i. En fjärdedel känns lite väl mycket gör det inte?

Jag tror att blondinen är påväg att bli rånad på pizzan.

Jag tycker ju IOFS att blondinen ser ut att ha en dålig hemmablekning dessutom.
Eller så heter han Einar och är rap-artist med miljoner (fejkade) spelningar på spott-o-fy

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Läste också om dom där.
Äppelkakan på bilden innehöll väl mindre än ett gram äpple per bit. ?

Minns ni Lasagneskandalen när dom hittade hästkött i lasagnen?
Islänningarna vaknade till och beslutade sig för att kontrollera sin färdigmat också, dom hittade en köttfärspaj (tror jag det var) som inte innehöll något kött alls...

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Läste också om dom där.
Äppelkakan på bilden innehöll väl mindre än ett gram äpple per bit. ?
X-et röstade på Äppelkakan. Själv kunde jag inte bestämma mig med t.ex. ICA's HEMBAKT bröd och så fanns ju annat, kolla den här Honungstesten.
COOP befinner sig i fritt fall verkar det som med sockerdopad Honung till högt pris.
Som Kalvfonden.
Tyvärr.
Vi handlade allt hos KONSUM när jag var barn.
1706094286929.png

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Äppelkakan var ju något förvånande faktisk, äpplen är ju inte dyrt, titta bara på valfri syltburk från dom stora tillverkarna, det är ju 80% äpple som utfyllnad och några bär av den sorten sylten ska smaka.

Min lokala återvinningsstation (som inte har någon kompost) fylldes med äpplen i höstas, folk tog sig tid att plocka(upp) dom och lasta dom i bilen, men inte att hitta en kompost, istället dumpade dom sina äpplen på en grusparkering vid en återvinningscentral.

Folk är dumma i huvet, nå jäävulskt!

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Minns ni Lasagneskandalen när dom hittade hästkött i lasagnen?
Islänningarna vaknade till och beslutade sig för att kontrollera sin färdigmat också, dom hittade en köttfärspaj (tror jag det var) som inte innehöll något kött alls...
Och vad är det för problem med hästkött i Lasagnen ?
Häst #, kanin, ko, oxe, tjur, gris, rådjur, älg spelar ingen roll för mig.
Bara Lasagnen är god och gärna nyttig !

# Eller är Hästkött olämpligt för människor för det kommer från "Hästsportspållar" som matats fulla med antibiotika och "hästmediciner" vilket gör köttet olämpligt till annat än sällskapsdjurfoder och gödningsmedel ?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Häst, kanin, ko, oxe, tjur, gris spelar ingen roll för mig.

Jag har inget problem med det, bara köttet är kontrollerat som livsmedel.

Problemet var väl att dom inte hade deklarerat det på förpackningen, och eventuellt att köttet inte var livsmedelskontrollerat.

Jag åt huggorms-wurst i LosAngeles, alla andra köpte vanlig korv, men vad fan det kan man ju äta hemma...
IMG_20161224_124654.jpg

smilfinken

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Nov 2020
Hoj
Bonneville
Häst #, kanin, ko, oxe, tjur, gris, rådjur, älg spelar ingen roll för mig.

# Eller är Hästkött olämpligt för människor för det kommer från "Hästsportspållar" som matats fulla med antibiotika och "hästmediciner" vilket gör köttet olämpligt till annat än sällskapsdjurfoder och gödningsmedel ?
Ja, det är medicinhalten i de flesta husdjurshästar som inte lämpar sig till människoföda. Har jag hört iaf, så det måste vara sant.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Mackan är upprörd för att en person av fyra är ljushyad och blond i en pamflett om ungdomskriminalitet...
Det är Liam. Han gillar ananas på pizzan och hans morsa röker inte Gula Blend vid köksfläkten, men har Yogaklasser med de andra lattemorsorna i det fina förortsvillaområdet som byggdes 2018 (och fortfarande växer). Familjen har en Tesla på leasing och amorterar inget på sina 10 miljoner lånade huspengar. Fadern är mellanchef med tre UGL-kurser i ryggen och vet vilken "färg" han är. Båda föräldrarna häckar på LinkedIn och är jättecoola, tycker de själva. Down with the kidz när de lägger upp bilder från Kretaresan på Insta och Snapchattar med kollegorna om vilket vin de hade råd med till helgen. Fadern är smyg-bi och testar just nu GrindR och uttalar "egentligen" som "ejenkligen". Ingen har koll på Liam som bara vill bli sedd, men inte av sina dorkiga päron.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Tanken har slagit mig - som en fältspade i ansiktet... Räcker med att observera folk på stan och i affärerna, så växer fördomarna i rask takt :3freak:rofl

Ja, betraktelser från en Starbucks/McDonalds av folk med dina analyser skulle vara festliga.

Fast då får du nog skriva under pseudonym så att du inte får en fältspade i ansiktet i någon mörk gränd när du går hem...

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Vad spelar det för roll när de ändå marinerar allt i socker?
(Isländska grannar, love 'em.)

Last edited:

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Varför har vi ens en talman om inte för att styra upp ordningen i riksdagen?
Jag ser inte skillnad på henne och den uteliggare som svept sig med kastade lakan i vårt soprum. Den ena har min sympati, den andra inte och uteliggaren signalerade inte heller hatbudskap.

Screenshot_20240124-185328_DuckDuckGo.jpg

Last edited:

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Jag ser inte skillnad på henne och den uteliggare som svept sig med kastade lakan i vårt soprum. Den ene har min sympati, den andre inte och uteliggaren signalerade inte heller hatbudskap.

View attachment 494543
Ser ut som en kippa på huvudet!
Kippa.png

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag ser inte skillnad på henne och den uteliggare som svept sig med kastade lakan i vårt soprum. Den ena har min sympati, den andra inte och uteliggaren signalerade inte heller hatbudskap.

View attachment 494543
Varför har vi ens sådana folkvalda i Sverige?

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Tja, det är mitt fel. :rodnar
När jag tyckte jag hade inget gemensamt med godsägare Persson röstade jag på Fredrik Reinfeldt som till min överraskning presenterade Moderaternas nya politik:
"Öppna era hjärtan (och plånböcker)."

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Vill vi ha ett fritt land är en av baksidorna att de inte kan förbjudas. Den här aktivisten skulle man däremot kunna stoppa i dörren för att hon missbrukar sitt ämbete och respekterar inte hur man ska uppträda i riksdagen, precis som sin partifrände i opassande tischa med opassande budskap i vad som skall vara ett demokratiskt forum, med regler. Ursäkta hopplös mening.

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras