Sverige idag..

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Bydén tillträdde väl årsskiftet 2016

Angående startupen av ett AB finns det många saker som kan strula, och han har bara registrerat det än så länge.

Angående vem han knullar är det väldigt många som har haft koll på henne och hennes förehavanden och litar man på Bydén så kommer inte han att prata rikets hemligheter med henne.

Det är ju inte som att han förvarar topphemliga dokument i duschen i sommarstugan....
Som Trump och Joe Biden. Eller kör jobbmail på sin privata mail som Utrikesminister H. Clinton.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Jag vet inte, hur många AB har du startat?
Jag har hört massor som har haft strul med bolagsverket som har dragit ut på tiden.

Båda har skyddade identiteter och kan inte lämna ut sin hemadress, telefonnummer eller andra uppgifter, vilket leder till en massa onödiga omvägar för både post och personliga möten.

Men det åsido, vilken skada kan det göra att han registrerar det nu, istället för 2 veckor innan han slutar?

Men visst, kicka honom nu, det gör nog varken till eller från för honom, men Sverige står utan ÖB i flera månader

Han kan ju utnyttja tiden till att åka på semester med sin fru innan dom startar verksamhet i bolaget.

Eller att städa duschen i sommarstugan

När man registrerar ett AB kan man välja datum för när det ska bli aktivt och verksamt så det finns det där är bara hittepåursäkter.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Tror det är lönlöst att försöka återinföra kontantsystemet. Det finns inget intresse så folk skulle knappt ha kontanter hemma ändå och även bankomater brukar ju drabbas när bankernas system ligger nere.

Det kan väl finnas en viss poäng med att det ur ett beredskapsperspektiv måste gå att betala med kontanter för livsviktiga inköp som mat, mediciner och drivmedel och det tror jag håller på och utreds just nu, men samtidigt visar tydligen erfarenheten från Ukraina att det överlag gått att betala med kort där under kriget.

Tror framför allt att man borde ställa större krav på säkerhet hos samhällsviktiga aktörer. T ex att det måste finnas oberoende backupssystem för det mest kritiska, att detta ligger på ett separat nät och att allt inte driftas på samma ställe (TietoEvry eller motsvarande). För icke samhällsviktiga aktörer borde det ju vara ren självbevarelsedrift att ha koll på säkerheten. Annars får man nog skylla sig själva när man drabbas.

Kanske borde det även finnas digitala betalningsmedel där transaktioner även kan ske lokalt utan att gå via central aktör. Staten skulle exempelvis kunna ge ut någon form av kryptovaluta.

Kanske, kanske inte. På Facebook började det knorras bland handlare nu när bankerna la till en avgift för varje swishnummmer kunden har vissa har haft ganska många nummer.

Förr eller senare kommer ju även Svensson drabbas av swishavgifter och när avgifterna väl blir synliga så tror jag många kommer backa tillbaka till kontanter.

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Märkligt att ingen tagit upp den kanske mest uppenbara anledningen till att ÖB startar konsultverksamhet med den typen av inriktning - att göra det möjligt för Försvarsmakten att ta in honom som rådgivare osv efter att hans förordnande går ut. Skulle ju även kunna vara så att FM specifikt begärt detta under en övergångsperiod. Det skulle ju i såna fall vara ytterligare en anledning till att förberedelser gjorts för att kunna ha igång bolaget omedelbart när förordnandet löper ut, då det kan uppstå situationer där man snabbt behöver få tillgång till Bydén. Skulle även kunna vara ytterligare ett skäl att ha bolagets adress på försvarshögkvarteret.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
1705828665216.png
Det vore kanskel en bra start att börja med visiterandet i Riksdagen.
Eller skulle det kanske vara just ett exempel på etnisk diskriminering ?

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
En sån tur att Telia har koll - fick precis det här mailet från dem......

1705854465013.png

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Får ju lite Mata Hari-vibbar av Staaf..
Du är inte den ende som får det. Men så länge paret inte semestrar i Israel är det lugnt.
Det var Israelerna som tog polisen Stig Bergling.när han var där på besök.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Märkligt att ingen tagit upp den kanske mest uppenbara anledningen till att ÖB startar konsultverksamhet med den typen av inriktning - att göra det möjligt för Försvarsmakten att ta in honom som rådgivare osv efter att hans förordnande går ut. Skulle ju även kunna vara så att FM specifikt begärt detta under en övergångsperiod. Det skulle ju i såna fall vara ytterligare en anledning till att förberedelser gjorts för att kunna ha igång bolaget omedelbart när förordnandet löper ut, då det kan uppstå situationer där man snabbt behöver få tillgång till Bydén. Skulle även kunna vara ytterligare ett skäl att ha bolagets adress på försvarshögkvarteret.
Ett aktiebolag bolag kan man få på ca två timmar.
En visstidsanställning på två sekunder.
Sedan är det nog ingen kompetens någon kommer sakna så tror det är lugnt.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Ett aktiebolag bolag kan man få på ca två timmar.
En visstidsanställning på två sekunder.
Sedan är det nog ingen kompetens någon kommer sakna så tror det är lugnt.

Nej, inte är det som din gedigna kompetens inom förvarsfrågor.
Nu är ju inte du aktuell att ta över tjänsten, men vem tycker du blir bäst som hans efterträdare?

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Har inte tid - fullt upp med att svara på alla mail från ukrainska kvinnor som skriver till mig
Du glömmmer väl inte att be alla skicka pengar för en flygbiljett TR för hälsa på henne !?
Ett enkelt sätt se vilka vars bekantskap det är värt att odla och vilka som är slöseri med din tid.

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras