Sverige idag..

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Intressant läsning idag (GP) - offentliganställda behöver (enligt grundlagen) inte lämna drogtest. Kan detta verkligen stämma?
Är det här korrekt behöver offentligtanställda varken blåsa eller kissa eller lämna blodprov när trafikpolisen vill kolla nykterheten !

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Jag tror att det räknas så IOM att dom ska titta på pitten när man lämnar det.
Skippa tittandet ! Det vanliga är att man går in på toa (i sjukvården) pissar och lämnar ut provet genom en lucka eller bara kommer ut med plastmuggen.

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Skippa tittandet ! Det vanliga är att man går in på toa (i sjukvården) pissar och lämnar ut provet genom en lucka eller bara kommer ut med plastmuggen.
.
Vilket de i och för sig verkligen inte behöver.

Man måste för att säkerställa att dom inte haft med sig rent piss in på muggen

Det görs även vid dopingkontroller

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
.

Man måste för att säkerställa att dom inte haft med sig rent piss in på muggen

Det görs även vid dopingkontroller
Ja om det görs i sådant sammanhang men knappast vid en rutinmässig kontroll på en arbetsplats, kanske på fängelse eller inom tvångsvården.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Ja om det görs i sådant sammanhang men knappast vid en rutinmässig kontroll på en arbetsplats, kanske på fängelse eller inom tvångsvården.

Tja, säg inte det, kan man punga knarket på jobbet kan man nog punga en påse piss också.
Knarkare är påhittiga, dom lyckas ju ta med sig knark in på regeringskansliet...

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Standard vid slumpmässiga drogtester på min arbetsplats är att man tömmer allm man har i sina fickor och visar att man inte har något någonstans.
Därefter får man en mugg och går in på en WC där toan har kontaminerats med färgämne och handfatets kran är tejpad med sigilltejp som inte går att bryta utan att det syns.

Är man riktigt påhittig och förutseende kan man såklart fuska på provet och pissa rent men de som administrerar provet har ganska bra koll på när något är utanför det vanliga.

Skickat från min SM-S911B via Tapatalk

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Tja, säg inte det, kan man punga knarket på jobbet kan man nog punga en påse piss också.
Knarkare är påhittiga, dom lyckas ju ta med sig knark in på regeringskansliet...
Kan inte de som jobbar där mlm bara kila rakt in?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Standard vid slumpmässiga drogtester på min arbetsplats är att man tömmer allm man har i sina fickor och visar att man inte har något någonstans.
Därefter får man en mugg och går in på en WC där toan har kontaminerats med färgämne och handfatets kran är tejpad med sigilltejp som inte går att bryta utan att det syns.

Är man riktigt påhittig och förutseende kan man såklart fuska på provet och pissa rent men de som administrerar provet har ganska bra koll på när något är utanför det vanliga.

Varför gör dom så?

Dom märker ju direkt om pisset är utspätt genom att mäta andra nerbrytningsrester i urinen

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Varför gör dom så?

Dom märker ju direkt om pisset är utspätt genom att mäta andra nerbrytningsrester i urinen
Vet faktiskt inte om de märker att provet är utspätt eller om det bara är ett prov som reagerar på vissa ämnen i urinen och skulle visa negativt om man hällde i kranvatten.

Vidare känns det som att det skulle bli en massa jobbigt merarbete för alla om någon skulle fuska på drogtestet. Av den anledningen tror jag att man vill undvika att någon frestas att fuska med att hälla i kranvatten eller toavatten.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Vilken höjd över marken mäts "den officiella" temperaturen på ? Är det 1,5 meter ?
Vid snöytan kan det vara 20 grader kallare en vindstilla natt.

Nej det tvivlar jag på att det är. Möjligen om det varit kallt länge och precis blivit varmare annars bör markytan ha samma temperatur.
Dagarna när det blev -35 grader skulle jag gissa att det isen i så fall snarare var lite varmare för att den kanske inte hunnit bli helt nerkyld om något. Men att marken skulle varit kallare än -35 ser jag som totalt uteslutet. Var skulle den kylan komma ifrån? Fortsätter man neråt i jorden hittar man inte kyla utan värme.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Mitt tidigare tjat om hur värdelös öb vi har stämde så klart.

Totalt omdömeslös. Avskeda. SD måste agera.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Mitt tidigare tjat om hur värdelös öb vi har stämde så klart.

Totalt omdömeslös. Avskeda. SD måste agera.

Han har startat upp ett företag utan verksamhet innan han har gått i pension?

Vad är omdömmeslöst med det?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Han har startat upp ett företag utan verksamhet innan han har gått i pension?

Vad är omdömmeslöst med det?
Det kan du läsa mer om i artikeln.

Sammantaget är han helt värdelös, det är fullständigt uppenbart.

Oklar försvarsvilja
Extremt leverne
Oklar lojalitet

Bort med honom bara.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det kan du läsa mer om i artikeln.

Sammantaget är han helt värdelös, det är fullständigt uppenbart.

Oklar försvarsvilja
Extremt leverne
Oklar lojalitet

Bort med honom bara.

Han går i pension så han försvinner snart.
På vilket sätt anser du att han har oklar försvarsvilja och oklar lojalitet?
Extremt leverne? På vilket sätt? Att han har en yngre slampa till fru?

Jag kan inte läsa artiklar bakom betalvägg

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Han går i pension så han försvinner snart.
På vilket sätt anser du att han har oklar försvarsvilja och oklar lojalitet?
Extremt leverne? På vilket sätt? Att han har en yngre slampa till fru?

Jag kan inte läsa artiklar bakom betalvägg
Jag tycker att precis som politiken nu går igenom en smärtsam process att erkänna vad som gått snett i Sverige så har försvaret en roll här. Försvarsmakten är inte svensk bibliotekstjänst, de har ett alldeles speciellt ansvar för att beskydda vårt liv och leverne. Vad gjorde de under åren 1998-2018 åt Sveriges riktning? Försökte någon? Vem? "Lydde de bara order"? Lägervakter enligt mig. Gaskran sade någon om Covid, ja något sådant.

Det var angående försvarsvilja.

Lojalitet, det är så innerligt korkat att starta ett bolag redan nu. Det tar 1-7 dygn att ha ett AB på plats, finns ingen anledning förutom småsnåla skäl att tjuvstartarta.

Ja, extremt att ta sig an en madrass med oklart syfte, mygellön, mygelvapen, så självmord och elände i bagaget.

Sammantaget en ytterst omdömeslös och karaktärslös person som borde avskedas enligt mig. Förtroende noll.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Incitamentsmässigt då.
Vilket samhällsklimat osv kan man tänka att hans företag skulle må bäst i? Är detta klimat osv något han kan kan påverka i sin nuvarande roll?

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln