Sverige idag..

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Det kändes bättre när jag hade en Opel Frontera Sport. Då kunde jag få för mig att attackera hårda drivor. Igår var det bara ihopblåst snö.

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Det kändes bättre när jag hade en Opel Frontera Sport. Då kunde jag få för mig att attackera hårda drivor. Igår var det bara ihopblåst snö.
En gång attackerade jag en körande Golf 3 i sidan med den 240 jag då hade. Dörr och tröskellåda blev helt intryckt på Golfen medans t.o.m. extra-ljusen klarade sig på Volvon. Den bilen åt snödrivor till frukost.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
En gång attackerade jag en körande Golf 3 i sidan med den 240 jag då hade. Dörr och tröskellåda blev helt intryckt på Golfen medans t.o.m. extra-ljusen klarade sig på Volvon. Den bilen åt snödrivor till frukost.
Två av mina kompisar lyckades krocka med varandra för många år sen. I den smällen förlorade 240:n. Vinnare var en IH Scout som när allt stod still hade ena framhjulet på motorhuven på Volvon. Det var bara att backa ner igen.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
I dag kanske den uppskjutna raketuppskjutningen blir uppskjuten, eller så blir den uppskjuten igen.

Livestreamen är igång och räknar ner, T-2:05:00 and counting

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Samma procedur som dagen innan. Jag behövde hustru och dragbil för att komma framåt. Jag skulle uppskatta lite lokal uppvärmning med sisådär 35 grader.

När det var som kallast önskade jag mig en lokal uppvärmning av 65 grader...

Sedan googlade jag på var i världen den jämnaste temperaturen finns, det spelar inte så stor roll om det är +15 eller +25 året om, det kan man anpassa sig till, bara det är jämnt över året...

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Sedan googlade jag på var i världen den jämnaste temperaturen finns, det spelar inte så stor roll om det är +15 eller +25 året om, det kan man anpassa sig till, bara det är jämnt över året...
Vart var det då, ekvatorn eller nordpolen?

Nord-poolen alltså, inte norra Polen

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe

Equador, Kanarieholmarna, Kap Verde, Ekvatorialguinea och sånt har alla väldigt jämn temperatur över året med hyfsat samma väder. Finns säkert en knippe fler.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen

Jag undrar om han verkligen räknat rätt
65 grader varmare än -35 börjar vara ganska odräglig temperatur det också även om jag hellre väljer +30. Fast det är förstås bättre än evighet mörker och i plus 30 kan man ju vara ute även om man helst ligger i hängmattan.

Egentligen är det ju inte förrän temperaturen börjar gå över -5 som man egentligen vill vara ute. Och då ska det ju vara ljust också.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80

Träffade två snubbar från Martinique när jag bodde på hotell i Sundsvall en gång.
Dom var i Sverige för att undvika det tråkiga vädret på hemma på ön.
-"It's the same fuqqing weather every shitty day!".
Skärmbild 2024-01-19 113413.png

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Det är ju positivit, plasten viker undan sig så metalldelarna under får jobba med snön istället. :crash
I kylan spricker plasten snarare än viker sej, och själva stötfångaren sitter en halvmeter bakom plasten.
Blir stora skador även av små tryck.

Egen erfarenhet. ?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
I kylan spricker plasten snarare än viker sej, och själva stötfångaren sitter en halvmeter bakom plasten.
Blir stora skador även av små tryck.

Egen erfarenhet. ?
Eh, jag hade en Outback som funkade utmärkt att plöja snödrivor med plasten med. Hjortar var lite för mycket för plasten däremot. Min nuvarande subaru skulle nog däremot vara exceptionellt dålig på det, eftersom att den har ett lågt sittande luftscoop som skulle bli väldigt fullt, och antagligen mosa sönder kylaren. Plus att den är låg nog att jag skrapat underredet ett par gånger i parkeringshus.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag undrar om han verkligen räknat rätt
65 grader varmare än -35 börjar vara ganska odräglig temperatur det också även om jag hellre väljer +30. Fast det är förstås bättre än evighet mörker och i plus 30 kan man ju vara ute även om man helst ligger i hängmattan.

Egentligen är det ju inte förrän temperaturen börjar gå över -5 som man egentligen vill vara ute. Och då ska det ju vara ljust också.

Jag hade -38 som kallast, flygplatsen några kilometer bort hade -37 på sin officiella termometer

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år