L. Mäkinen
Gudomlig sporthojare
Det kändes bättre när jag hade en Opel Frontera Sport. Då kunde jag få för mig att attackera hårda drivor. Igår var det bara ihopblåst snö.
Elon Snusk kräver ju 25% av aktierna i Tesla, annars blir han kinkig och drar… Hoppas det så kanske Tesla kan bli ett företag med normala värderingar.Hur går det för Metall vs Tesla?
Varit ganska tyst ett tag?
En gång attackerade jag en körande Golf 3 i sidan med den 240 jag då hade. Dörr och tröskellåda blev helt intryckt på Golfen medans t.o.m. extra-ljusen klarade sig på Volvon. Den bilen åt snödrivor till frukost.Det kändes bättre när jag hade en Opel Frontera Sport. Då kunde jag få för mig att attackera hårda drivor. Igår var det bara ihopblåst snö.
Två av mina kompisar lyckades krocka med varandra för många år sen. I den smällen förlorade 240:n. Vinnare var en IH Scout som när allt stod still hade ena framhjulet på motorhuven på Volvon. Det var bara att backa ner igen.En gång attackerade jag en körande Golf 3 i sidan med den 240 jag då hade. Dörr och tröskellåda blev helt intryckt på Golfen medans t.o.m. extra-ljusen klarade sig på Volvon. Den bilen åt snödrivor till frukost.
Det verkar du ha rätt i så du får berätta det iställetNi kan aldrig gissa vad som hände sen. View attachment 494314
Samma procedur som dagen innan. Jag behövde hustru och dragbil för att komma framåt. Jag skulle uppskatta lite lokal uppvärmning med sisådär 35 grader.Det verkar du ha rätt i så du får berätta det istället
Samma procedur som dagen innan. Jag behövde hustru och dragbil för att komma framåt. Jag skulle uppskatta lite lokal uppvärmning med sisådär 35 grader.
Vart var det då, ekvatorn eller nordpolen?När det var som kallast önskade jag mig en lokal uppvärmning av 65 grader...
Sedan googlade jag på var i världen den jämnaste temperaturen finns, det spelar inte så stor roll om det är +15 eller +25 året om, det kan man anpassa sig till, bara det är jämnt över året...
Equador, Kanarieholmarna, Kap Verde, Ekvatorialguinea och sånt har alla väldigt jämn temperatur över året med hyfsat samma väder. Finns säkert en knippe fler.Vart var det då, ekvatorn eller nordpolen?
Nord-poolen alltså, inte norra Polen
Vart var det då, ekvatorn eller nordpolen?
Träffade två snubbar från Martinique när jag bodde på hotell i Sundsvall en gång.När det var som kallast önskade jag mig en lokal uppvärmning av 65 grader...
Sedan googlade jag på var i världen den jämnaste temperaturen finns, det spelar inte så stor roll om det är +15 eller +25 året om, det kan man anpassa sig till, bara det är jämnt över året...
I kylan spricker plasten snarare än viker sej, och själva stötfångaren sitter en halvmeter bakom plasten.Det är ju positivit, plasten viker undan sig så metalldelarna under får jobba med snön istället.
Eh, jag hade en Outback som funkade utmärkt att plöja snödrivor med plasten med. Hjortar var lite för mycket för plasten däremot. Min nuvarande subaru skulle nog däremot vara exceptionellt dålig på det, eftersom att den har ett lågt sittande luftscoop som skulle bli väldigt fullt, och antagligen mosa sönder kylaren. Plus att den är låg nog att jag skrapat underredet ett par gånger i parkeringshus.I kylan spricker plasten snarare än viker sej, och själva stötfångaren sitter en halvmeter bakom plasten.
Blir stora skador även av små tryck.
Egen erfarenhet. ?
Vart var det då, ekvatorn eller nordpolen?
Jag undrar om han verkligen räknat rätt
65 grader varmare än -35 börjar vara ganska odräglig temperatur det också även om jag hellre väljer +30. Fast det är förstås bättre än evighet mörker och i plus 30 kan man ju vara ute även om man helst ligger i hängmattan.
Egentligen är det ju inte förrän temperaturen börjar gå över -5 som man egentligen vill vara ute. Och då ska det ju vara ljust också.
Jag hade -38 som kallast, flygplatsen några kilometer bort hade -37 på sin officiella termometer
Du ska då alltid vara värst
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |